מאמן נבחרת קולומביה, נסטור לורנסו, אמר כי הכאוס ששרר באצטדיון הארד רוק במיאמי לפני ההפסד 1:0 לארגנטינה בגמר קופה אמריקה 2024 הלילה (בין ראשון לשני) השפיע על שחקניו, ואף אמר כי "הייתה חרדה".
פתיחת המשחק נדחתה בשעה ו-20 דקות, זאת לאחר ששעות לפני הפתיחה, אוהדים ללא כרטיסים פרצו את השער הדרום-מערבי של האצטדיון, מה שגרם לבלגן שלם ולדוחק רב.
5 צפייה בגלריה
תורי הענק לפני פתיחת המשחק בין ארגנטינה לקולומביה
תורי הענק לפני פתיחת המשחק בין ארגנטינה לקולומביה
תורי הענק לפני פתיחת המשחק בין ארגנטינה לקולומביה
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
5 צפייה בגלריה
לורנסו
לורנסו
"הכל נעקר מהשורש". לורנסו
(צילום: AP Photo/Julio Cortez)
"מחדר ההלבשה ניסינו לתקשר עם בני משפחה, עם חברים, לראות אם הם בצרות או לא, זה היה הלם. אז זה היה כאוטי. ניסינו לשמור על הנבחרת רגועה, אבל הייתה חרדה", אמר לורנסו לאחר המשחק.
"תאר לעצמך את לוח הזמנים של יום הגמר, הכל מתוכנן ברמה של הדקה, ארוחת בוקר, צהריים, שיחת עם הצוות, היציאה של האוטובוס, ההגעה, ואז אתה צריך להגיד: 'לא, אנחנו צריכים לחכות חצי שעה, לא, 45 דקות, לא, שעה'".
"הכל נעקר מהשורש. זה קרה לשתי הנבחרות. זו תלונה, אבל לא בכי". לאחר שאוהדים פרצו את השערים, החימום לפני המשחק הסתיים בפתאומיות כאשר השחקנים נאלצו לרדת מהדשא ולהיכנס לחדרי ההלבשה. "הם התחממו, התקררו, התחממו שוב ואז הפסקת מחצית ארוכה יותר", הוסיף לורנצו, שהתייחס גם לכך שהפסקת המחצית נמשכה 25 דקות ולא 15 כמקובל בגלל ששאקירה הופיעה.
5 צפייה בגלריה
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
(צילום: AP Photo/Lynne Sladky)
5 צפייה בגלריה
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
מאבטח מפנה אוהדת
(צילום: Megan Briggs/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
מאבטח מפנה אוהד מהאצטדיון
הדוחק המטורף בכניסה לאצטדיון
(צילום: Maddie Meyer/Getty Images)
אוהדת של נבחרת ארגנטינה טענה בכניסה כי מדובר ב"אסון מוחלט" והוסיפה כי "ארה"ב לא מסוגלת לארח שום דבר". הקופה הנוכחי היה הזדמנות של ממש עבור ארה"ב לראות היכן הם עומדים, מקצועית וארגונית, שנתיים לפני שיארחו את המונדיאל (בצוותא עם מקסיקו וקנדה כמארחות משניות).
הגופים המארגנים של הטורניר אישרו שכל השערים נפתחו לבסוף כדי למנוע פציעות חמורות מרמיסות. מנהלי אצטדיון הארד רוק פרסמו הצהרה לאחר הגמר והאשימו את "האוהדים הסוררים" בכאוס.
"ההכנות (לגמר) כללו עלייה השוטרים והמאבטחים, עם יותר מכפול כוח אדם מאשר אירוע טיפוסי באצטדיון", נכתב, "לאורך אחר הצהריים והערב, היו ניסיונות רבים של אוהדים סוררים ללא כרטיסים להכריע את אנשי האבטחה ואכיפת החוק בנקודות הכניסה לאצטדיון, תוך סיכון קיצוני של עצמם, אוהדים אחרים וצוות האבטחה והאצטדיון.
"שערי אצטדיון שונים נסגרו ונפתחו מחדש בניסיון לאפשר לאורחים עם כרטיסים להיכנס בבטחה ובצורה מבוקרת. האוהדים המשיכו לעסוק בהתנהלות בלתי חוקית - לחימה בשוטרים, לשבור קירות ולהשחית את האצטדיון".
"כשהתברר כי לא יהיה בטוח להתחיל את המשחק בשעה 20:00, התקבלה החלטה משותפת לדחות את הפתיחה. מעט לאחר השעה 20:00, פקידי האצטדיון, CONMEBOL, CONCACAF וקציני אכיפת החוק התדיינו והחליטו לפתוח את שערי האצטדיון עבור פרק זמן קצר לכל האוהדים כדי למנוע דריסה ופציעה חמורה בהיקף.
"נמשיך לעבוד עם גורמי אכיפת החוק כדי לזהות ולבוא חשבון עם העבריינים שהשתתפו בהתנהגות בלתי חוקית הלילה. זה מאכזב שלילה של חגיגה הושפע מהתנהגות לא חוקית ולא בטוחה, ואנו נסקור באופן מלא את התהליכים והפרוטוקולים הקיימים הערב. ונעבוד עם רשויות אכיפת החוק כדי להבטיח שאירוע כזה לא יקרה שוב".
ארגנטינה ניצחה את קולומביה בזכות שער של לאוטארו המחליף מרטינס בדקה ה-112, ובכך זכתה בטורניר גדול בפעם השלישית ברציפות (אחרי הזכיות בקופה ב-2021 ובמונדיאל ב-2022). ארגנטינה גם הפכה לשיאנית הזכיות הבלעית של הטורניר עם ההנפה ה-16 בתולדותיה.
כאוס לפני גמר הקופה אמריקה
(באדיבות one)