עושה רושם שז'ואאו פליקס מתחיל סוף-סוף למצוא את עצמו. עד כה, הקשר-חלוץ זיגזג, הן בין עמדות והן בין קבוצות. אחרי עונת שיא בבנפיקה, הוא ידע 3.5 עונות בינוניות באתלטיקו מדריד וחצי עונה מזעזעת בצ'לסי.
שלושה שערים ושני בישולים בארבעה משחקים עבור ברצלונה, אליה הוא מושאל מאתלטיקו, מסמנים שינוי במגמה. ראשית, נראה שהוא יותר נהנה מהמשחק. שנית, הוא גם משחק בתפקיד קדמי ויותר מאיים על השער. בדיוק כפי שהיה בבנפיקה. איתו, לברצלונה יש עומק בהתקפה והוא משלים טריו נפלא עם לבנדובסקי ופראן טורס הנהדרים. וכל זאת, בלי להזכיר את המחליף לאמין ימאל בן ה-16, שעוד בשלהי העונה הקודמת הוגדר ע"י מאמנו צ'אבי כמסי החדש. אם הדברים יימשכו באותה צורה ולא יהיו תקלות יוצאות דופן, בארסה יכולה לחזור ולזכות בליגת האלופות, לראשונה מ-2015.

1 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה ז'ואאו פליקס
שחקן ברצלונה ז'ואאו פליקס
ז'ואאו פליקס
(Josep LAGO / AFP)

במישור הלאומי, יש לפליקס עוד הרבה לאן להתקדם. 32 הופעות ורק שישה כיבושים במדי פורטוגל. לרונאלדו שצפוי לפרוש מהנבחרת לאחר יורו 2024 שייערך בגרמניה, היו בגילו (כמעט 24) 55 הופעות ו-20 שערים, וכבר כיהן כקפטן. מבין כל חלוצי פורטוגל שזומנו בשנה האחרונה ומשחקים באירופה, לפליקס יש בשלב זה הכי הרבה שערים בכל המסגרות. רבים מצפים, ובהם המאמן החדש רוברטו מרטינס, שפליקס ייקח על עצמו יותר אחריות כבר בטורניר הזה - דבר שעשוי לשפר את סיכויי פורטוגל לזכות בפעם השנייה בתולדותיה באליפות אירופה. למרטינס רקורד עשיר בהפתעות, מימיו כמאמן וויגן ואברטון באנגליה ועד למקום השלישי עם בלגיה במונדיאל 2018. אולי זה מה שצפוי לפורטוגלים גם בטורניר הקרוב.
כך או כך, זו יכולה להיות שנת המבחן של פליקס. להפוך מעוד שחקן כשרוני לכוכב-על. במהלך העונה ובעיקר בקיץ, נדע אם הצליח במשימה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.