נראה שהשבוע התקבלה ההחלטה שתשפיע על עתיד נבחרת ישראל. למרות שהטענה הרשמית לאי זימונו של ערן זהבי, מלך השערים בכחול לבן בכל הזמנים, היא על כך שסרב לחלוק חדר עם שחקן נוסף, נראה שבצוות המקצועי לא ממש בנו על השחקן בן ה־35, ואולי יוסי בניון ואלון חזן יודעים מה הם עושים.
זהבי אמנם כובש שערים בחסד עליון ובמקפיין הנבחרת האחרון תחת וילי רוטנשטיינר נתן את התקופה הכי טובה שלו במדים הלאומיים, אך הגיע הזמן להתבסס על הדור הצעיר. כיום לנבחרת יש שלישייה קדמית עם יכולת טכנית ואישית שלא הייתה לה המון שנים, למעשה מאז סוף שנות ה־90.
1 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
(צילום: יאיר שגיא)
הגיע הזמן לתת לצעירים המוכשרים לשחק, אולי הם יעלו אותנו סוף סוף ליורו. זהבי באופי שלו יתקשה להיכנס לתמהיל המתוכנן בקמפיין הקרוב עם עבדה בימין, סולומון שמככב בימים אלה בשמאל וגלוך מתחת לחלוצים וייסמן או בריבו, זו חוליית ההתקפה שאמורה לשחק בקמפיין הקרוב וכולה מתבססת על לגיונרים שמשחקים ונמצאים בכושר נפלא.
יש שחקנים שעושים את אלה שלידם טובים יותר דוגמת כריסטיאנו רונאלדו בנבחרת פורטוגל שעשה את הדור המוכשר ששיחק יחד איתו לטוב יותר והביא לזכייה מפתיעה ביורו 2016. זהבי, על אף כיבוש השערים והיכולת האישית שלו הוא לא כזה, מדובר בשחקן שמרכז את כל המשחק של הקבוצה אליו וחייב שכולם יעבדו בשבילו. הוא סקורר מחונן וכובש בחסד עליון, אך רחוק מלהיות זה שעושה את השחקנים איתו הוא משחק לטובים יותר.
בקמפיין האחרון הוא הביא לא מעט נקודות לנבחרת וגם שבר את שיא הכיבושים של שפיגלר, אך בשורה התחתונה הנבחרת סיימה במקום השלישי בלבד בבית.
הבעיות של הכדורגל הישראלי אף פעם לא היו בעמדות ההתקפה, אלא בהגנה, שם גם זהבי לא יכול לעזור.
ליוסי בניון ואלון חזן בקמפיין מוקדמות היורו הקרוב שיחל בעוד שבועיים יש בית ממנו יכולים וצריכים לעלות לראשונה ליורו בקמפיין ממנו גם ניתן לבנות דור עתיד לשנים קדימה. הגיע הזמן להתחבר לעתיד ולהפסיק לחשוב על העבר בתקווה שהדור הזה יביא עימו ימים יפים ופסגות שהכדורגל הישראלי עדיין לא חווה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.