נובאק ג'וקוביץ' זכה הלילה (בין ראשון לשני) בתואר גראנד סלאם מספר 24 בקריירה, אבל בסיום שוב התרגש כמו ילד. בסיום הניצחון 3:6, 5:7 (5), 3:6 על דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב, הוא דמע וכשניגש ליציע וקיבל חיבוק מבתו טרה - ממש התפרק. לאחר מכן גם חגג עם הוריו וצוות האימון שלו.
זוהי הזכייה הרביעית של הסרבי באליפות ארה"ב (והראשונה מאז 2018) והוא הקדיש אותה לכדורסלן המנוח קובי בראיינט, שנהרג ב-2020 בהתרסקות מסוק. בסיום המשחק החליף לחולצה בה מתנוססת תמונתו לצד אגדת הכדורסל והכיתוב "ממבה לנצח".
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' והמחווה המרגשת לקובי בראיינט
(צילום: AP Photo/Mary Altaffer)
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
"קובי תמיד היה שם לצידי". ג'וקוביץ' בסיום המשחק
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
"האמת, לא סיפרתי לאף אחת על החולצה הזו", אמר ג'וקוביץ' בראיון לאחר המשחק. "קובי היה חבר קרוב, שוחחנו הרבה על מנטליות של מנצחים. כשנאבקתי עם פציעה ועבדתי קשה בדרך חזרה לפסגה, הוא היה אחד האנשים שסמכתי עליהם הכי הרבה. הוא תמיד היה שם לצידי בצורה הכי ידידותית".
"כשהוא הלך לעולמו, לקחתי את זה קשה", הוסיף ג'וקוביץ', שציין כי בשל העובדה שבראיינט לבש את המספר 24 בלוס אנג'לס לייקרס - וכעת הוא זכה באותה כמות מייג'ורים - זו "תהיה מחווה יפה ויהיה נעים להזכיר אותו".
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
כל הצלמים רוצים לצלם רק מישהו אחד: ג'וקוביץ'
(צילום: AP Photo/Charles Krupa)
על ההתרגשות בסיום, הוסיף: "אני לא יודע מאיפה להתחיל. התואר הזה אומר הכל בשבילי. אני חוזר על עצמי, אבל חייב לומר: בכל פעם שאני זוכה בגראנד סלאם - אני מגשים את חלום הילדות שלי".
"הספורט הזה נתן למשפחה שלי כל כך הרבה", המשיך האלוף הטרי. "היו מלחמות במדינה שלנו בשנות ה-90 והיכולת לעשות את זה, להקריב כל כך הרבה, במיוחד אצל ההורים שלי, כדי לתמוך בי לשחק טניס - ענף שהיה מאוד יקר באותה תקופה - זה מדהים".
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
חתום בנשיקה. ג'וקוביץ' והמייג'ור ה-24 בקריירה
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
על הרגע שבו חיבק את בתו בסיום: "ראיתי אותה כל המשחק, היא ישבה בשורה הראשונה, הסתכלנו אחד על השני, צחקנו אחד עם השני, היא סימנה לעברי אגרופים אחרי נקודות... היא רק בת 6 אבל באמת ברגעים שבהם הייתי צריך למצוא רוגע, למצוא חיוך וכוח, היא נתנה לי את האנרגיה, היא הדבר שהכי עזר לי במשחק הזה".
זו הייתה פשוט שנה נהדרת של הסרבי, בה הגיע בפעם השלישית בקריירה לכל ארבעת הגמרים בטורנירי הגראנד סלאם השונים וזכה בשלושה (הפסיד רק בווימבלדון). לשם השוואה, פדרר עשה את זה פעמיים (2006 ו-2007) ונדאל אפילו לא פעם אחת.
5 צפייה בגלריה
 ג'וקוביץ' ובתו
 ג'וקוביץ' ובתו
"היא נתנה לי את האנרגיה". ג'וקוביץ' ובתו
(צילום: CLIVE BRUNSKILL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בנוסף, זו הפעם הרביעית בקריירה של 'נולה' שבה הוא זוכה בשלושה גראנד סלאם בשנה (עשה את זה ב-2011, 2015 ו-2021) והוא כמובן יחזור למקום הראשון בעולם. בכך הוא שבר את השיא בו החזיק בצוותא עם פדרר, כמו גם את השיא של עצמו של הטניסאי המבוגר ביותר לעשות זאת. למעשה, בפעם הראשונה שג'וקוביץ' זכה בשלושה תארי גראנד סלאם בשנה, קרלוס אלקארס - שניצח אותו השנה בגמר ווימבלדון - היה בן 8.
"לעשות היסטוריה על המגרש הזה, זה באמת מדהים ומיוחד. בכל דרך ובכל משמעות של המילה הזו", סיכם ג'וקוביץ'. "היה לי חלום כשהייתי בן שבע - רציתי להיות השחקן הטוב בעולם ולזכות בווימבלדון. עם הזמן התחלתי לחלום חלומות חדשים. לא תיארתי לעצמי שאעמוד ואדבר על 24 תארי גראנד סלאם".
מאמנו של ג'וקוביץ', גוראן איבניסביץ', הבהיר שאין לו שום כוונה לעצור בקרוב: "נובאק מתכנן לשחק באולימפיאדת לוס אנג'לס ב-2028, אני מאמין שעד אז הוא עדיין יהיה בשיאו. קשה לי להאמין שהוא ירגיש מיצוי אחרי שיזכה בגרנד סלאם ה-25. גם בגילו ובסטטוס שהוא נמצא בו, הוא עדיין דואג לכל הפרטים הכי קטנים כדי להישאר בכושר פנטסטי. אף פעם לא תראה אותו מרוצה מעצמו, או מסופק, הרעב שלו תמיד עצום".
גם מדבדב פירגן בסיום: "מצד אחד אני יכול להגיד בגאווה שפעם ניצחתי פה את ג'וקוביץ' בגמר גראנד סלאם, מצד שני הפסדתי לו בארבעה גמרים... אז אני לא יודע כמה זה רע או טוב. לי יש 20 תארים בקריירה, ולו יש 24 תארי גראנד סלאם. וואו".
פורסם לראשונה: 03:48, 11.09.23