"ירח על הנמל צ׳ייסר, דמעות וסמבה רוקדים שם חסרי מזל רסיסי קריסטל" (סטטיק ואודיה אזולאי)
למרות שורשיו הברזילאים, כנראה שסטטיק לא התכוון כאן לחגיגות הזכייה של נבחרת ברזיל בטורניר מסוים, אבל לפי הפזמון שמוזכר כאן אפשר בהחלט לדמיין את מה שהלך ברחובות ריו דה ז'ניירו אחרי מונדיאל 1994, ההרגשה שהברזילאים הכי מחכים לה, לרקוד כאילו אין מחר אחרי עוד זכייה בטורניר גדול.

2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ברזיל אנדריק
שחקן נבחרת ברזיל אנדריק
שחקן נבחרת ברזיל אנדריק
(EPA/ADAM DAVIS)

ועם פרץ הרגשות הזה, נבחרת ברזיל מגיעה לקופה אמריקה 2024 בארה"ב. בדיוק היכן שהיא זכתה במונדיאל לפני 30 שנה. ברזיל מגיעה לטורניר הזה במצב לא אידיאלי: כישלונות במונדיאלים האחרונים, פתיחה מגמגמת במוקדמות מונדיאל 2026 וזכייה אחת בודדה בטורניר הביתי ב-2019 שלא מיטיבה עם הלחץ בברזיל.
עם זאת, רוח חדשה נושבת בנבחרת. בסגל שפירסם המאמן דוריבאל ג'וניור לא נמצאים שני שחקנים בולטים שהובילו את הסלסאו לרבע גמר המונדיאל בקטאר, ניימאר ורישארליסון. ההיעדרות של ניימאר נתפסת כחיובית עבור הרבה אוהדים ברזילאים, מכיוון שבזכייה ב-2019 הוא לא היה חלק מהסגל. כעת, מששני אלה כבר לא בנבחרת, כל אחד וסיבותיו, מי שיתפוס את המקום בהרכב הוא רודריגו מריאל מדריד.
רודריגו עשה את קפיצת המדרגה שלו בשנתיים האחרונות, כשהפך לשחקן קבוע בריאל מדריד וכבש שערים חשובים גם בליגה וגם בליגת האלופות. עושה רושם שגם בנבחרת הוא יהיה הרבה יותר משמעותי מבעבר. הבעיה היא שרודריגו הוא לא חלוץ חוד סטנדרטי, ולכן אם דברים לא יעבדו, חוץ מחילופי מקום עם שחקני האגף הקיימים אין לברזיל חלוץ טבעי על הספסל שיש לו ניסיון במעמדים כאלה. על הספסל יחכה אנדריק בן ה-17 שיעבור לריאל מדריד אחרי הטורניר. יש לו במצטבר 26 דקות בלבד במשחקים רשמיים בנבחרת, אבל הוא הראה את יכולותיו הנהדרות במשחקי הידידות האחרונים עם שערים מכריעים מול יריבות גדולות. היכולות הללו גרמו לדוריבאל להבין שהוא יכול לסמוך עליו למרות גילו הצעיר וחוסר הניסיון.
נקודת תורפה נוספת של ברזיל היא בעמדות המגינים, בעבר, זאת הייתה העמדה הכי יציבה בברזיל עם רוברטו קרלוס, מרסלו ואחרים, אבל כיום מי שככל הנראה יאיישו את העמדות הם וונדל מפורטו ודנילו מיובנטוס, לא שמות שמשתווים למגיני העבר. כאן, אגב, כן יש גיבוי אם דברים לא יסתדרו - יאן קאוטו שנתן עונה גדולה עם ג'ירונה המפתיעה ואדר מיליטאו שיכול לשחק גם כמגן וגם כבלם.

2 צפייה בגלריה
מאמנה החדש של נבחרת ברזיל דוריבאל ג'וניור
מאמנה החדש של נבחרת ברזיל דוריבאל ג'וניור
דוריבאל ג'וניור
(REUTERS/Amanda Perobelli)

הגעתו של דוריבאל ג'וניור לנבחרת לוותה בהרמת גבות, בעיקר כי כבר דיברו על קרלו אנצ'לוטי - שהדבר היחיד שמשותף ביניהם זה השיער הלבן. את ההשוואה מול אנצ'לוטי אין צורך לעשות, אבל מול מאמנה הקודם של הנבחרת, צ'יצ'י, זה בהחלט מתבקש. לשניהם יש בארון הגביעים זכייה בגביע הליברטדורס וסופרקאפ יבשתי, לצ'יצ'י יש שתי אליפויות ברזיל, אליפות העולם לקבוצות וגביע הסודאמריקנה, בעוד דוריבאל לא זכה באף אחד מהתארים הללו, בדגש על אליפות ברזיל. היתרון היחיד של דוריבאל על צ'יצ'י ברמת התארים הוא שיש לו שלושה גביעי ברזיל (האחרון בשנה שעברה) לעומת אחד בלבד של צ'יצ'י.
ואולי ברזיל צריכה רק רסיס קריסטל קטן שינצנץ כל הדרך לגביע. ויניסיוס או אנדריק וגם רודריגו יכולים וצריכים לקחת על עצמם יותר מבעבר בהיעדרו של ניימאר. בתקופה שבה השכנה מעבר למפלי האיגואסו, ארגנטינה, נמצאת בתנופה עולמית, אורוגוואי וקולומביה מתחזקות וגם מדינות צפון ומרכז אמריקה מצטרפות, הסלסאו לא רוצים לפספס את ההזדמנות לשחזר את אותה זכייה מ94'.
האם ברזיל יכולה לזכות בקופה אמריקה או שאולי היא כבר צריכה להעביר מעטפות לגרינגוס?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.