העונה בפתח. נדמה כי בשתי הקבוצות הירושלמיות בוצעה עבודה מעולה. איני משוכנע שההישגים מובטחים, אך גם בהפועל וגם בבית"ר יש יד מכוונת.
בהפועל שי אהרון וזיו אריה מגבשים את דרכה של הקבוצה זה מספר שנים, ואין משנים את הקונספציה בעקבות הפסד בודד או צמד ניצחונות, והדבר הוכיח עצמו, הן מבחינה מקצועית והן מבחינת ההכנסות שצברה הקבוצה כתוצאה ממכירת שחקנים צעירים שטופחו על ידה, כדוגמת גוני נאור, ליאור קאסה ואחמד סלמן, שבזכותם הקבוצה זכתה לתגבור התקציב.

2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים זיו אריה
מאמן הפועל ירושלים זיו אריה
מאמן הפועל ירושלים זיו אריה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

נכון, יש בכך תחושה שהקבוצה מסתפקת במועט, אך זו עובדה קיימת, וכדי למנוע זאת חייבים קהל אוהדים הרבה יותר גדול. לפני עשרות שנים היה להפועל ירושלים קהל רב יותר, אך דשדוש של שנים וניהול כושל הרתיעו רבים ותהליך חזרה דורש זמן, הרבה זמן. מכל מקום, הפועל ירושלים עשויה להיות קבוצה מעניינת ואל תפסלו את האפשרות שתתייצב בסיום העונה בצמרת ובפלייאוף העליון. יש בידה כלים מקצועיים כמו אוהד אלמגור, שיכולים לבוא לידי ביטוי בשנה הנוכחית.
עתה לבית"ר. נדמה לי שדווקא התפטרותו של יוסי אבוקסיס לקראת סיום העונה הקודמת ובשיאו של משבר יצרה והפיחה רוח חדשה בקבוצה ושינוי עצום. אולי אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שביצע ברק אברמוב היה הבאתם של אלמוג כהן וברק יצחקי לקבוצה. בבית"ר ירושלים החל תהליך מחודש.
לא עוד רכש ללא בדיקה מקצועית, אלא בדיקה של הצרכים הנדרשים ועל פיהם שינוי דרכה של הקבוצה מהקצה לקצה. אם בשנים עברו קלטה הקבוצה מספר שחקנים רב ללא בדיקה מקצועית נאותה, הריש ברק ואלמוג גיבשו יחד את שיטת המשחק הראויה לבית"ר, ולפיה שוחרר מספר רב של שחקנים בסיום העונה שעברה, שכן הם אינם מתאימים לשיטת הלחץ של בית"ר. לא הובאו שחקנים חדשים תוך לחץ, רק מעט שחקנים, אבל כאלו שמתאימים לשיטה. יש רוח של חדשנות.
המחצית הראשונה של המשחק מול מכבי פתח תקווה הייתה מהטובות, המרתקות והמלהיבות של בית"ר בשנים האחרונות. הדבר אינו מעיד על הצפוי, אך עצם העובדה כי חלק גדול מהשחקנים הדומיננטיים לא שחקו כלל העידה מעל לכל ספק כי השיטה מונחלת גם לצעירים שהופיעו בצורה מרשימה.

2 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי
(צילום: עוז מועלם)

עוד יהיו הרבה כישלונות ומשברים, אך נדמה לי שהרוגע שבו מובילים הצמד ברק ואלמוג עובר גם ליציעים, אוהדים שבאים בעיקר כדי ליהנות ואני מקווה שלא להתפרע, רק לעודד ולא לקלל ללא הרף. והלוואי שגם שינוי זה יבוא לידי ביטוי. כמות כרטיסי המינוי שנמכרו היא עדות לקהל הרב הנותן אמון בדרך החדשה של בית"ר ולקונספציה החדשה שנבנתה שם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.