החלום של נובאק ג'וקוביץ' לזכות בגראנד סלאם מספר 25 נותר אתמול (שני) בחיים, אחרי קאמבק מופלא שני ברציפות של הפנומן הסרבי. ג'וקוביץ', שנפצע בברכו בתחילת המערכה השנייה מול פרנסיסקו סרונדולו הארגנטינאי, פיגר 4:2 בזו הרביעית והיה על סף הדחה בשמינית הגמר, לפני שחזר ל-1:6, 7:5, 6:3, 5:7, 3:6 ענק.
יש רק בעיה אחת: לא בטוח שהפציעה בברך תאפשר למדורג 1 בעולם להמשיך את מסעו בפריז. כך הוא בעצמו טען במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. "אני עד עכשיו לא יודע איך ניצחתי", סיפר הסרבי. "לא יודע מה יקרה מחר, אם בכלל אצליח לעלות על המגרש ולשחק. מקווה שכן, אבל בואו נראה מה יהיה".
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' אחרי הפציעה שלו במערכה השנייה מול סרונדולו, אתמול
(צילום: REUTERS/Yves Herman)
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' במסיבת העיתונאים. "משככי הכאבים לא יחזיקו מעמד לנצח"
(צילום: Dimitar DILKOFF / AFP)
ג'וקוביץ' פתח אתמול את משחקו בשעה 16:00 שעון צרפת, קצת יותר מ-36 שעות אחרי שגבר גם כן בחמש מערכות על לורנצו מוזטי האיטלקי, במשחק שהסתיים ב-3:07 לפנות בוקר. אבל לנולה היה החוסן המנטלי לנצח עוד קרב מפרך שארך ארבע שעות ו-39 דקות.
"בשבועות האחרונים אני מרגיש אי נוחות בברך ימין, אבל עד המשחק הזה לא היו בעיות גדולות", הסביר ג'וקוביץ'. "הסוף המאוחר של המשחק האחרון לא עזר להחלמה, אבל הרגשתי די טוב בהתחלה. בסט השלישי של המערכה השנייה החלקתי. לקחתי פסק זמן רפואי, ניסיתי לחזור, אבל הפציעה הפריעה לי במשחק. לא הייתי בטוח אם כדאי להמשיך, בסוף העברתי את המערכה הרביעית והחמישית בלי כאבים".
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
יצליח לשחק מול רוד? ג'וקוביץ'
(צילום: Dimitar DILKOFF / AFP)
"משככי הכאבים לא יחזיקו מעמד לנצח. נעשה בדיקות ויש גם כמה חששות. אני לא יכול להגיד יותר כרגע. אני שמח ששיחקתי את סיום המשחק בלי כאבים, אבל אי אפשר לדעת מה יוליד יום. שיחקתי פעם גם עם קרע בשריר. גם האדרנלין עוזר - לפעמים למשחק או שניים, לפעמים כל הטורניר. טוב שיש לנו יום מנוחה, נראה מה יהיה".
ג'וקוביץ' יפגוש בחמישי ברבע הגמר את קספר רוד הנורבגי, עליו גבר בקרב על התואר אשתקד. הוא ינסה להשיג, אם וכאשר יהיה כשיר, ניצחון גראנד סלאם מספר 371 בקריירה, אחרי שאתמול שבר את שיאו של רוג'ר פדרר. "כל שנה יוצאת הודעה ששברתי שיא נוסף", חייך נולה. "התחלתי לשכתב את ההיסטוריה שלי מזמן, אני עדיין מרוכז בזה. אני לא מהסס להגיד בפומבי: שיאים עדיין מניעים אותי".
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)