ב-2014 הפועל חבל מודיעין עוד שיחקה בליגה ב'. שמונה שנים חלפו ולא מן הנמנע שקבוצת הכדורסל, זו שלא הרבה שמעו עליה, תעשה בקרוב היסטוריה והיסטריה.
מבט על טבלת הליגה הלאומית לא יפתיע אף אחד, בטח לא את עכברי הכדורסל שביניכם. עירוני נהריה, שנשרה אשתקד מליגת העל, מוליכה את הטבלה (מאזן 2:22). מיד אחריה נמצאת חבל מודיעין (6:19), שנמצאת בתקופה האחרונה בכושר מצוין. העובדה שסדרות פלייאוף יכריעו בסופו של דבר את זהות העולה הבודדת לליגת העל (או שתיים, תלוי אם שואלים את האיגוד או המינהלת), נותן תקווה לאנשי חבל מודיעין שהכל אפשרי.
5 צפייה בגלריה
הפועל חבל מודיעין
הפועל חבל מודיעין
בעונה הבאה בליגת העל? שחקני חבל מודיעין חוגגים
(צילום: לימור מלינוף, מנהלת הליגה הלאומית)
כן, מי שבעשור הקודם עוד התרגשה ממשחק דרבי מול אליצור חשמונאים כבר מפנטזת על ביקור בהיכל מנורה מבטחים עם כוונה להסתכל בלבן של העיניים למכבי ת"א. יחי ההבדל. הגדול.

קבוצה של 24 ישובים

הפרויקט בחבל מודיעין רשום בעיקר על שמו של יוסי מזרחי. הוגה הרעיון, מאמנה בעבר וכעת מנכ"ל המועדון. ב-2014, כשהחליט להגיע למועצה האזורית ולפתח פרויקט כדורסל במועדון שאף אחד, כולל התושבים עצמם, לא שמע עליו - זה היה נשמע כמו משהו שנועד לכישלון.
5 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
הוגה הרעיון, המאמן בעבר וכיום המנכ"ל בחבל מודיעין. מזרחי
(צילום: קובי קואנקס)
בפועל קרה בדיוק ההיפך. הקבוצה עלתה תוך שלוש שנים שלוש ליגות, נשארה שנתיים בארצית לפני שהעפילה ללאומית, וכעת היא מקווה לצלוח גם את ליגת המשנה, למרות שמבחינת ניסיון ורזומה - היא מתמודדות מול מועדונים מוכרים בכדורסל הישראלי כמו אליצור אשקלון, מכבי אשדוד, עירוני ר"ג או נהריה, ששיחקו לאורך שנים בליגת העל.
"אם בעבר הייתי סקפטי, העונה אני מאמין שכן נעשה את קפיצת המדרגה ונעלה עוד ליגה", מודה מזרחי. "תוך חמש עונות העפלנו לליגה לאומית, וזה באמת משהו שלא היה כאן בעבר. בטח לא בזמן הקצר ובתקציבים שהשקענו יחסית להישגים המהירים שקטפנו. יחד עם זאת, יש תמיד את הרצון להיות הכי טובים במה שאנחנו עושים. ואם הגענו להישגים הללו - כנראה שאנחנו עושים משהו טוב".
אז איפה בכלל נמצאת חבל מודיעין? המועצה האזורית שבראשה עומד שמעון סוסן, אשר תומכת בספורט המקומי, משתרעת סמוך לערים יהוד ופתח תקווה בצפון מערב עד העיר מודיעין בדרום מזרח. היא מאגדת בתוכה 24 ישובים, מאחיסמך ועד שילת.
5 צפייה בגלריה
יונתן מור
יונתן מור
השחקן המצטיין של הסיבוב הראשון. מור
(צילום: יעל אמסילי, מנהלת הליגה הלאומית)
מבחינת תקציב, הקבוצה נמצאת במקום טוב באמצע יחסית לליגה הלאומית. אז מה הסוד, אתם שואלים? איך בעצם 'חבלמו' (הכינוי שכבר הודבק לקבוצה הזו לאורך השנים) מאיימת על מקום בליגת העל? התשובה אצל מזרחי: "ההון האנושי הוא בסופו של דבר החיבור ונוסחת הקסם של המועדון. הבאנו מאמן צעיר ורעב, זרים מוכחים בליגה וישראלים צעירים ורעבים להצלחה. כל זה ביחד עובד".

"מסתכלים לכולם בלבן של העיניים"

מזרחי, שהדריך את הקבוצה בראשית דרכה, כבר שלוש שנים לא נמצא על הקווים, אלא מתרכז בניהול המועדון. מאז היו אופיר פלצמן, אלון שטיין, נתי כהן וכעת יהוא אורלנד. אורלנד, שחקן העבר בן ה-40, זכה בעונה שעברה בדאבל עם קבוצת הנוער של הפועל עמק חפר ונחשב בברנז'ה ל"מאמן הישראלי הכי מבטיח בכדורסל הישראלי". במקום לקחת קבוצה 'גדולה', העדיף לחבור למזרחי בחבל מודיעין.
"זה המקום הנכון עבורי להמשיך בהתפתחות שלי בתור מאמן", הסביר אורלנד עוד בקיץ, אחרי המינוי. "המקום הנכון להביא את היכולות שלי לידי ביטוי. זה מזל של שני הצדדים שהתחבר לנו ככה. לאמן בליגת העל? גם בתור שחקן, האמנתי שכל דבר יגיע בזמנו. ליגת העל תגיע כשהיא תגיע. זה לא היה צריך לקרות השנה - וזה בסדר גמור".
5 צפייה בגלריה
איילן שולמן
איילן שולמן
ירידה לצורך עלייה? שולמן
(צילום: יעל אמסילי, מנהלת הליגה הלאומית)
אורלנד הביא לחבל כמה שחקנים צעירים שהדריך בשנים האחרונות, כמו שוהם גת, אביתר מור יוסף ויהונתן לוי, אבל הכוכבים הגדולים הם שחקנים עם עבר בליגת העל כמו אייל שולמן ויונתן מור, שנבחר לשחקן הישראלי המצטיין של הסיבוב הראשון בלאומית.
"כשקיבלתי את הפרס שאלו אותי אם אני מבסוט, אמרתי להם שה-MVP של הסיבוב הראשון לא אומר כלום. התואר הזה לא מעניין אותי אם בסוף השנה לא אזכה באליפות ולא אעלה ליגה. האם אני יודע מה אני שווה? גם בליגת העל יגידו לך שאני צריך להיות שם. רק שקורים דברים בקריירה, יש סיטואציות. לפעמים צריך לקחת החלטות לא פופולריות או לא מובנות", מבהיר מור.
5 צפייה בגלריה
יהוא אורלנד
יהוא אורלנד
"המקום הנכון עבורי להמשיך בהתפתחות שלי בתור מאמן". אורלנד
(צילום: אורן אהרוני)
חבל מודיעין מארחת את משחקיה בשוהם. "האולם הנוכחי לא עומד בסטנדרטים הנדרשים לקיום משחקים בליגת העל", מסביר מזרחי. "מגיעים למשחקים העונה של חבל מודיעין יותר אוהדים מאשר מכל מקום אחר בארץ בליגה הלאומית מלבד אולי של הפועל ר"ג/גבעתיים. בסוף, איך שלא תהפוך את זה, השתלטנו על כל אזור השפלה והמועדון אבן שואבת לשחקנים מכל הסביבה, הן לקבוצה הבוגרת והן למחלקת נוער הענפה, גדולה".
מזרחי מסכם: "חבל מודיעין מכוונת לליגת העל ומסתכלת לכל המועדונים הגדולים בלבן של העיניים. לא מסתכלים כל כמות התושבים במועצה, אלא על איכותיים. ברגע שיש מועצה שתומכת, ספונסרים ואנשים חזקים שנמצאים מסביב, אז העתיד ורוד. מבחינת הידע, גוף פיננסי יציב. אם נעלה, נממש את העלייה ונעשה זאת בצורה יצירתית ואיכותית. לא רואה הבדל גדול בין המועדונים נס ציונה, אילת או ב"ש לחבל מודיעין. ברמת הקהל או התקציב. מסורת מייצרים".