יומו האחרון של גראנד סלאם קזחסטן יצא לדרך היום (ראשון). אחרי מדליית הזהב של גפן פרימו מיום שישי, פיטר פלצ'יק זכה במדליית הארד. פלצ'יק, שלא נטל חלק באליפות אירופה בשל פציעה, מתחיל לחזור לעצמו וצבר ניקוד חשוב רגע לפני המשחקים האולימפיים שייערכו בחודש יולי הקרוב בפריז. אחרי הזכייה של פלצ'יק, הקהל במקום הגיב בשריקות בוז לישראלי.
פלצ'יק (100 ק"ג) פתח את היום באיפון מהיר כבר אחרי תשע שניות על אבטר סינג' ההודי. את שמינית הגמר עבר הודות לשלושה עונשים שצבר יריבו אדם סנאגרייב הרוסי, שאגב לא לחץ את ידו בתום הקרב. זו לא התקרית הראשונה בתחרות זו בה יריב מסרב ללחוץ את יד לישראלי אחרי שאתמול עשה זאת יריבו הפיני של טוהר בוטבול.
1 צפייה בגלריה
פלצ'יק
פלצ'יק
ישראל נוסף על הפודיום? פלצ'יק
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
ברבע הגמר הפסיד הישראלי בווזארי לזלטקו קומריץ' הקרואטי ונשר לבית הניחומים, שם ניצח בניקוד הזהב בווזארי את מתיאס מדיסן הדני ובכך עלה לקרב על מדליית הארד. בקרב על הארד ניצח את פיוטר קויזרה הפולני.
לי קוכמן (90 ק"ג), שעוד קיווה להשתתף באולימפיאדה שנייה אם יצליח לגרד נקודות בתחרות הזו, לא עבר את שלב שמינית הגמר ולא יתחרה מעשית בפריז בעוד פחות משלושה חודשים. קוכמן ניצח את באקר ארשווילי הגיאורגי בסיבוב הראשון, לאחר שזה צבר שלושה עונשים לחובתו, אלא שבקרב שאחרי ווזארי בודד שלו לא הספיק מול שניים (השווים לאיפון) של אליאן אג'ייב האזרי.
זו הייתה התחרות האחרונה בסבב העולמי לפני המשחקים האולימפיים בפריז, כאשר אליפות העולם שתיערך בסוף החודש באבו דאבי תנעל את התחרויות לגמרי עד אירוע השיא.
בתוך כך, שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים, הודיע על גריעת אלופת העולם ענבר לניר (78 ק"ג) ומדלסטית הארד רז הרשקו (+78 ק"ג) מהתחרות. השתיים צברו מספיק נקודות כדי להיות מדורגות במשחקים האולימפיים, ולפי דבריו אין טעם לסכן את השתיים ביציאה לתחרות.
10 שנים: שערי הסולו הגדולים בלה ליגה
(ONE)
פורסם לראשונה: 13:28, 12.05.24