נכון, רק חמישה מחזורים עברו. ועדיין, מי היה מאמין שמכבי ת"א תהיה על מאזן 1:4 ביורוליג בסוף אוקטובר? לא רבים. אבל עודד קטש (שסומן על ידי מומחי כדורסל כאחד המאמנים הראשונים במפעל שיפוטרו העונה) ודייויד בלאט, שתכננו את הקבוצה הזאת, כנראה יודעים מה הם עושים.
יש בקבוצה הזאת איכות ושקט חיובי, שלא היה קיים אצלה מאז הזכייה ב-2014. קבוצה שיוצאת מפיגורים כמעט דמיוניים וחוזרת כשידה על העליונה.
1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
בעיקר אחראים לכך שני שחקני הקו האחורי. לורנזו בראון שיכולותיו מוכרות ממשחקיו ביורובאסקט כמתאזרח של ספרד ו־ווייד בולדווין הם פשוט צלפים ענקיים. יש ביניהם הבנה עיוורת והם מפרגנים איש לרעהו. לשניהם מעל 15 נקודות במשחק. כל עוד מכבי תשמור עליהם בריאים, תאפשר להם מנוחה במשחקים לא חשובים בליגה וגם באירופה (חלוקת עומסים זאת ממש לא מילה גסה), הם יביאו אותה רחוק.
בגזרה הישראלית, תענוג לראות את רומן סורקין. נכון, בניצחון על פנאתינייקוס הוא לא הבריק. אבל השקט שלו, הלחימה וההקרבה שלו בכל מהלך, ממש מחייבות שקטש יפתח איתו בחמישייה. שחקן גדול, בלי קשר לשיוך הלאומי שלו. גרסה צעירה ואף משוכללת יותר של גיא פניני, רק בלי הפאולים המיותרים. בא לעבוד ולתת מאה אחוז מעצמו.
גם יתר שחקני הקבוצה עושים את שלהם. יש אמנם כאלה שעוד לא ממש התאקלמו כמו רפי מנקו, ג'יילן אדאמס והפצוע דארון הילארד. גם הסנטרים חוץ מג'וש ניבו טרם איפסו את הכוונות, אבל רואים שהפוטנציאל קיים. עם זאת, ביום חמישי הקרוב הקבוצה מתחילה את המחזור השישי נגד בסקוניה, הנחשבת לפייבוריטית. אם מכבי רוצה להגיע רחוק, היא צריכה להתחיל לנצח גם בחוץ. עליה לבוא עם תוכנית משחק מגובשת, שימוש נכון ברוטציה והכי חשוב - מוד לחימה.
לא לדפוק חשבון לשמות, להיות מרוכזים במאבק על כל כדור ופשוט לבוא "להתפוצץ על המגרש", כפי שנהוג להגיד בסלנג. כך עליה לשחק בספרד וביתר המשחקים, אם ברצונה להגיע רחוק (אולי פיינל פור סופסוף?) - והפעם ללא עזרת פיב"א, בניגוד לשנה שעברה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.