איגוד האתלטיקה בישראל ועיריית ירושלים קיימו הבוקר (חמישי) את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת גרנד סלאם ווינר ירושלים 2024, תחרות בינלאומית יוקרתית בדרגת כסף, הדרגה השנייה בחשיבותה בתחרויות הסבב העולמי.
גרנד סלאם ווינר ירושלים הוא אירוע הספורט הבינלאומי הגדול שנערך בארץ מאז ה-7 באוקטובר. למרות המצב הביטחוני המורכב, כ-80 אתלטים מ-24 מדינות נרשמו לתחרות, אליהם יצטרפו כ-60 אתלטים ישראלים.
1 צפייה בגלריה
גראנד סלאם ירושלים
גראנד סלאם ירושלים
מתרגשים להתמודד במגרש הביתי. כהן, לוי ואפריפה
(צילום: גביש מדיה)
"אני ירושלמית וכבר שנים מתגוררת ומתאמנת בארה"ב, אז בשבילי להתחרות בירושלים, בבית, איפה שקיבלתי את כל הערכים הספורטיביים שלי, זה מרגש כפליים", אמרה הרצה אדוה כהן ממכבי ת"א, "למשפחה הרי קשה להגיע לתחרויות שלי בארה"ב, וכאן יהיה לי את העידוד המשפחתי ושל החברים ואין יותר כייף מזה. אני רוצה לעשות תוצאה טובה כדי שזה יעזור לי לדירוג בשביל המשחקים האולימפיים".
האצן בלסינג אפריפה, אף הוא ממכבי ת"א, הוסיף: "אני מאוד מתרגש להתחרות שוב בירושלים. אני מרגיש שפה זה המזל שלי. אני ארוץ גם 200 מטר וגם ריצת שליחים, ואני כמובן מכוון מאוד גבוה ב-200 מטר. יהיו פה אתלטים טובים שימשכו אותי. יהיה כיף, אני מאוד מחכה לזה. כמובן שהחלום שלי הוא להגיע למשחקים האולימפיים בפריז ושם לייצג את המדינה ואת המשפחה שלי בכבוד".
זמן גריזמן: שלושער לחלוץ ב-0:3 על חטאפה
(זמן גריזמן: שלושער לחלוץ ב-0:3 על חטאפה)

נועה לוי, ממכבי ראשל"צ: "בפאן המקצועי אני מתכוננת כמו לפני כל תחרות אבל מהבחינה המנטאלית אני מאוד מתרגשת שיש תחרות כזו יוקרתית בארץ. בגלל המצב הלא פשוט שיש בארץ אני אפילו עוד יותר מתרגשת לייצג את ישראל, יש בי עוד יותר מוטיבציה. אני מקווה שיגיעו הרבה צופים בקהל לעודד אותי ואת כל האתלטים והאתלטיות".
עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל סיכם: "גראנד סלאם ווינר ירושלים הוא אירוע ספורט מרגש, שמביא עמו רוח חדשה לישראל ולעיר הבירה בפרט ומציע חוויה מרתקת לכל אוהבי הספורט והאתלטיקה. אנו מצליחים להביא את הספורט האיכותי ביותר ישירות ללב עיר הבירה של ישראל. אני רוצה להדגיש את חשיבות קיום התחרות הזו בישראל (ובמיוחד בירושלים) נוכח הטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר והאווירה האנטי ישראלית באירופה ובעולם. קיום התחרות עם כ-80 אתלטים ואתלטיות מ-24 מדינות מראה שיש תקווה, ושהתמיכה בישראל לא נפסקת".
מאיר ברדוגו, מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט: "אירוח טורנירי ספורט בינלאומיים הפך למשימה בלתי אפשרית. איגוד האתלטיקה, עיריית ירושלים ומשרד הספורט עשו את הבלתי אפשרי. אחת התחרויות היוקרתיות בעולם מגיעה לישראל, עם כ-80 ספורטאים זרים רגע לפני פריז. זה לא מובן מאליו. נערכים לגרנד סלאם ווינר ירושלים. תחרות בינלאומית בעת הזאת עם חשיבות גדולה יותר מספורט. קשור לחוסן הלאומי שלנו כמדינה".