פתיחת העונה של מכבי ת"א בליגה רחוקה ממה שציפו לו במועדון: קצב צבירת נקודות רע, תצוגות רעות על כר הדשא וחוסר שביעות בולט מאוד מצד הקהל.
מכבי איבדה בתום העונה הקודמת מספר שחקני מפתח משמעותיים בדמות דור פרץ, איתי שכטר, יונתן כהן, איתן טיבי ואלכסנדר פשיץ', ונראה שאלה שהגיעו במקומם מתקשים למלא את מקומם. גבי קניקובסקי, עדן שמיר, עידן נחמיאס ואוסמה חלאיילה מהווים את השלד הישראלי שהגיע הקיץ לקריית שלום, וכמו שזה נראה כעת, הרכש לא עונה על הציפיות הגבוהות.
2 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת הזרים, ברנדלי קוואס, שלאחר המשחק נגד מכבי חיפה זכה לשבחים ולהלל, לא בדיוק מצליח לייצר משהו שיצדיק את המחמאות. החלוץ סטיפה פריצה הוא מהבודדים שעוד איכשהו מציג יכולת טובה, והבקיע עד כה ארבעה שערי ליגה.
מי שכבר כעת נראה בבעיה קשה הוא המאמן ההולנדי פטריק ואן לוון, שתקוע בתבנית משחק קבועה ולא מצליח לייצר שינוי מומנטום. אמנם הקבוצה העפילה לשלב הבתים במסגרת הקונפרנס ליג, וניצלה את ההגרלה הנוחה כדי לקחת 4 מ-6 נקודות, אך במסגרת הליגה זה נראה רע מאוד. מכבי לא מצליחה לייצר רצף משחקים טוב, ופרט לניצחון על מכבי חיפה נראתה רע מאוד בשאר המשחקים.
2 צפייה בגלריה
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
(צילום: AP)
לאחר שישה מחזורים מכבי נמצאת במקום התשיעי, כשהיא סופרת כבר שלושה הפסדים וסופגת 11 שערים, נתון שלא מתאים לקבוצה ששואפת להיאבק על האליפות. זו פתיחת עונה חלשה מאוד שכוללת הפסדים לסכנין, באר שבע ונתניה, ותיקו עם מכבי פ"ת. נראה שכל קבוצה שמשחקת בצורה פתוחה והתקפית יכולה להביך כל יריבה, ובמקרה של מכבי ת"א זה כבר קרה יותר מדי פעמים. מהיציעים, האוהדים מביעים את מורת רוחם על ניהול המשחק של ההולנדי ועל התוצאות הרעות עד כה. לא ניתן יהיה להעלים את הקולות הללו אלא אם הקבוצה תעשה שינוי מהותי ותתחיל לצבור נקודות כמו שמצופה ממנה.
בעונה שעברה, כשוואן לוון החליף את המאמן היווני יורגוס דוניס, היה נראה שהמינוי זמני - הרי ההולנדי מעולם לא אימן קבוצת כדורגל ותיפקד במהלך הקריירה שלו כמנהל ביצועי וספורטיבי - אך התוצאות הטובות, החזרה למאבק האליפות, הזכייה בגביע המדינה וההמלצה החמה של ברק יצחקי גרמו למיץ' גולדהאר להשאיר את ואן לוון לעונה נוספת.
יצחקי, הישראלי הראשון שזוכה לאמונו של גולדהאר מאז ימיו של אבי נימני במכבי, נמצא בנקודה בה יצטרך להראות לבוס הקנדי שהוא גם יודע לדפוק על השולחן, בדיוק כמו שעשה בזמנו ג'ורדי קרויף, ולהסביר שהסגל שנבנה הקיץ הוא מהפחות טובים שהורכבו בקריית שלום בשנים האחרונות. מעמדו של ואן לוון מעורער מאוד וקשה יהיה לראות איך הוא שורד את התבוסה לנתניה ולא הולך הביתה. השאלה המעניינת באמת היא אם מיץ' ימשיך במינוי מאמנים זרים כמו שראינו בעשור האחרון, או שנראה הפתעה בדמות מאמן ישראלי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.