אחרי המשחקים מול בני ריינה והפועל חדרה, היה הכי קל להגיד שלמכבי תל אביב יש את ההתקפה הכי טובה בליגה. אבל במשחק באשדוד היה בולט אורך כל 90 הדקות שחסרה לקבוצה היכולת לבצע את הפעולה המסוכנת שתגרום להבקעת שערים. במשחקים הקודמים בעיקר גלוך וקניקובסקי היו אחראים למהלכים כאלה, אבל הפעם אף אחד לא ניסה לעשות דריבל באזור הרחבה או מסירת עומק שיכולה להפתיע (נתון המסירות המדויקות של מכבי בחלק זה עמד על 1 מ-14, 7%).
לא קשה במיוחד לסכם את המשחק של הצהובים במילה אחת. סביר להניח שאם הייתם פוגשים אוהד של הקבוצה אחרי המשחק, הוא היה אומר בפשטות: "בלגן". אולי אחרים היו משתמשים במילה "זלזול". אבל אם אתם שואלים אותי איך אני מסכם, הייתי מחמיר ואומר "חושך". ראינו קבוצה עייפה שרוצה להעביר עוד מחזור בליגה, קבוצה שנראתה מתוסכלת וחסרת גיוון, שלא מסוגלת לשנות קצב, בעיקר במשחק ההתקפה.

1 צפייה בגלריה
זהבי מאוכזב
זהבי מאוכזב
מכבי ת"א באשדוד
(צילום: עוז מועלם)

ראיתי הרבה קבוצות שבאות כאנדרדוג ומנסות לשחק הגנתי ולמשוך זמן, אבל זה לא היה המצב במקרה של אשדוד. צריך לתת לה מילה טובה: היא סיפקה משחק נהדר בשני צידי המגרש, ומהשנייה הראשונה היה ברור שהיא לא באה לוותר על המשחק. חמודי כנעאן ועוז בילו (למרות קבלת החלטות לא טובה) הראו שמגיע להם לשחק בקבוצות הגדולות. המחליפים אדיר לוי ויעקב בריהון סיפקו לקבוצה ממדים של מהירות ודריבל ששידרגו את התקפות המעבר. מבחינת עמידה הגנתית וטקטית זה נראה מושלם, והתיאום המדויק בין שלושת הבלמים קפץ לעין. מעל כולם היה טימוטי אוואני שהגיע לכל כדור והתרומה שלו הייתה פנטסטית. מחוץ לדשא, מי שאחראים לעמידה הזאת הם רן בן שמעון והצוות שלו, פשוט להוריד את הכובע. הסקאוטים והאנליסטים של הקבוצה לקחו הרבה מהרעיונות של מנחם קורצקי ושידרגו אותם. זה נראה נהדר .
בשבוע הבא למכבי תל אביב מחכה משימה לא פשוטה מול קבוצה שתשחק הגנתי יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, בית"ר ירושלים של יוסי אבוקסיס. תהיה שם אווירה ביתית ומחשמלת, כשהצהובים יודעים שאסור להם לאבד נקודות לפני הקלאסיקו הישראלי נגד מכבי חיפה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.