יש רגעים בהם אתה נופל, רגעים שבהם אתה מרגיש שאין גאולה ואין ישועה. הביטחון העצמי נעלם, מין הרגשה כזו שהקסם שהיה בך כבר לא ישוב. זה מה שקרה לפיליפיה קוטיניו. תקופה לא קלה עברה על הברזילאי בן ה-29, שהיה המלך של ליברפול והפך לנפילה הגדולה של ברצלונה.
135 מיליון אירו שילמה ברצלונה עבור הכוכב של אנפילד. לפני כן, המנג'ר יורגן קלופ ייעץ לכוכב להישאר בליברפול ולא לעבור למקום בו יהיה רק עוד שחקן - אבל הקשר לא הקשיב, וזה בדיוק מה שקרה. בלעדיו, ליברפול הצליחה לשבור את מחסום ההישגים ולקחה את ליגת האלופות ואליפות ראשונה אחרי 30 שנה. אמנם הוא זכה בצ'מפיונס בהשאלה בבאיירן, אבל בבארסה עצמה היה כישלון מוחלט. למרות הציפיות הגבוהות וההבטחה שהוא אכן מה שבארסה צריכה אחרי עזיבת ניימאר לפ.ס.ז', קוטיניו לא הצליח להשתלב במשבצת הכוכב שייעדו לו.

1 צפייה בגלריה
פיליפה קוטיניו ואנחל קוראה
פיליפה קוטיניו ואנחל קוראה
פיליפה קוטיניו במדי נבחרת ברזיל
(צילום: רויטרס)

כאמור, הוא זכה בליגת האלופות עם באיירן, אבל שב לבארסה בעונה שעברה ופציעה קשה בברכו מנעה ממנו לייצר המשכיות. רק ב-7 בינואר 2022 הגיע רגע הגאולה של קוטיניו, כאשר סטיבן ג'רארד החליט לקחת את האחריות ולהחזיר את הברזילאי לפרמייר ליג.
במשחק בשבת מול סאות'המפטון, 0:4 ענק של וילה, נזכרנו מיהו קוטיניו שכל כך אהבנו עם שער ובישול. זו לא הייתה ההופעה הגדולה ביחידה שלו במדי וילה, ואי אפשר לשכוח את מה שעשה מול לידס בו הבקיע וסיפק שני בישולים. קוטיניו גרם למי שאוהב אותו להתרווח על הספה עם חיוך גדול, ולהבין שהקסם לא הלך לשום מקום. הוא עדיין השחקן המדהים שאנחנו מכירים ואוהבים, אם לרגע שכחנו זאת, ורק הולך להשתפר. או כמו שסטיבי ג'י אומר: אם אתם לא נהנים לראות את קוטיניו, תפסיקו לצפות בכדורגל.
החיבור בין ג'רארד לקוטיניו מיוחד: השניים שיחקו יחד בליברפול ומכירים טוב אחד את השני. אחרי הרביעייה מול סאות'המפטון, המנג'ר אמר בביטחון שהקשר חזר לכושר בו היה בליברפול. וכשקוטיניו במצב רוח טוב ובכושר, הוא שחקן ברמה הגבוהה ביותר. קוטיניו הוא ההוכחה לכך שאתה יכול ליפול ולקום, אך מספיק שיהיה את האחד שיאמין בך ואתה תכבוש ותגיע לפסגה. לפסגת החלומות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.