מארק קוונדיש עשה היום (שישי) היסטוריה בטור דה פראנס. הבריטי זכה בקטע ה-13 ובכך הגיע ל-34 זכיות בקטעים שונים במרוץ האופניים היוקרתי בעולם - והשווה את השיא של אדי מרקס האגדי.
קוונדיש (34), כוכב קבוצת דקונינק קוויק סטפ, חצה את קו הסיום לאחר 5:04:29 שעות מפרכות. בסיום הוא נשען על גדר במשך דקות ארוכות בניסיון להתאושש, בזמן שעשרות צלמים היו מסביבו ותיעדו את ההיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
מארק קוונדיש
מארק קוונדיש
מארק קוונדיש מנסה לעכל
(צילום: AP)
"אני מאוד עייף, היה מאוד חם היום", סיפר הגיבור הגדול של היום. "נאבקתי עד הסוף והחבר'ה בקבוצה עזרו לי. אני עדין לא קולט. זה היה חלום מאז שאני ילד. עבדתי כל כך קשה בשביל זה. הכי חשוב מבחינתי שכל אחד מהניצחונות שלי יהווה השראה עבור ילדים"
זה היה יום מרשים ומיוחד גם לענף הרכיבה הישראלי, לאחר שעומר גולדשטיין, מקבוצת סטארט אפ ניישן, היה במשך כמעט שעתיים בקדמת הטור. הישראלי היחיד בקבוצה, היה חלק מקבוצה של שלושה רוכבים עם שון בנט ופייר לאטור שברחו מהפלוטון בקטע שהחל בנים והסתיים בקראסקון, לאורך 220 קילומטר. גולדשטיין (24) קיבל לא מעט זמן מסך וזכה למחמאות מהשדרים.
2 צפייה בגלריה
עומר גולדשטיין
עומר גולדשטיין
עומר גולדשטיין (במרכז) בזמן הבריחה
(צילום: EPA)
הבריחה החזיקה 53 קילומטרים, אז גולדשטיין נתפס על ידי הפלוטון. בקבוצה מקווים שבשבוע הקרוב הוא ינסה שוב והפעם יפתח פער יותר משמעותי אולי אפילו כדי ללכת עד הסוף. גולדשטיין גם הצליח לאסוף את כל נקודות הספרינט של היום, כשצבר 20 נקודות לזכותו, אבל לא הצליח לקבל את התואר של הרוכב האגרסיבי של היום.