הקטע השלישי בוואלטה שנערך היום (א'), 193.5 ק"מ שטוחים בברדה שבהולנד, כאב במיוחד ךקבוצת ישראל פרמייר טק: איתמר איינהורן, שחלם להתברג בפודיום, סבל מנפילה קשה וסיים במקום ה-14 – הישג מצוין בפני עצמו – ובאותה תקרית נפצע הרוכב המוביל של הקבוצה, מייק וודס הקנדי, שפונה לטיפול וסיים את השתתפותו במרוץ.
מייק וודס, שזכה בעבר בשני קטעים בוואלטה ודורג שביעי במהדורה של 2017, היה מעורב לאחר כ-80 ק"מ באירוע כשאיינהורן צמוד אליו. הישראלי הצליח להתאושש במהרה ולחזור למסלול, אבל הקנדי נפגע בראשו, דימם מפניו, ואחרי ניסיון קצר להמשיך, הועבר לבית החולים שם נקבע כי הוא סובל מזעזוע מוח.
2 צפייה בגלריה
מייקל וודס
מייקל וודס
נפל ונפצע. וודס
(צילום: רויטרס)
איינהורן השקיע לאחר מכן מאמץ רב בהתברגות בעמדה טובה, אבל לא הצליח להילחם על אחד המקומות הראשונים. המקבץ שלו איכותי – מקומות 7 ו-14 בשני הקטעים האחרונים, אך האובדן של וודס פוגע מאוד בקבוצה, שנלחמת על הישרדות בדרג הבכיר של הקבוצות בסבב.
איינהורן אמר בסיום: "מייק ואני דווקא היינו בעמדה טובה בקדמת המרוץ, ואז היה מגע בין גלגלים, הרבה תזוזה והוא נפל מהאופניים. הייתי ממש מאחוריו, ניסיתי לעצור אבל גם אני נפלתי. אח"כ גיליתי שהוא בחוץ, ואלו חדשות רעות לקבוצה. לקח לי זמן לחזור לקצב. נכנסתי במיקום טוב לפנייה האחרונה, אבל הוצאתי הרבה אנרגיה בחזרה לדבוקה וכשהספרינט התחיל באמת לא יכולתי לעשות כלום".
2 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן
איתמר איינהורן
"ניסיתי לעצור אבל גם אני נפלתי". איינהורן
(צילום: Bettini Photo)
באופן מדהים, שני הראשונים היו שוב, כמו בקטע השני, סם בנט האירי ומאדס פדרסן הדני. שישה רוכבים מיומבו ויסטה, שזכתה בקטע הקבוצתי נגד השעון בפתיחת הוואלטה, שומרים במשותף על המקום הראשון – הפייבוריט לזכייה פרימוז' רוגליץ', אדוארדו אפיני, סם אומן, ספ קוס, מייק טוניסן ורוברט חסינק. איינהורן במקום ה-124 הכללי, בעוד עומר גולדשטיין עלה למקום ה-93 אחרי שסיים היום 67.