הטניסאי האיטלקי יאניק סינר, המדורג מספר 1 בעולם, זוכה מכל אשמה למרות שבבדיקות שנערכו לו בחודש מרץ האחרון הוא נמצא חיובי פעמיים בשימוש בחומר אסור.
בגופו של סינר נמצאו רמות נמוכות של קלוסטבול – סטרואיד שניתן להשתמש בו לבניית מסת שריר. בדיקה נוספת שנערכה שמונה ימים לאחר מכן הראתה שוב את אותן התוצאות. הבדיקות נעשו במהלך טורניר אינדיאן וולס. סינר היה אמור להיות מושעה, אבל הגיש ערעור באופן מיידי וזכה בו. בחקירה שנערכה התברר כי האשם הוא הפיזיותרפיסט שלו, וסינר לא ניסה לרמות.
1 צפייה בגלריה
יאניק סינר
יאניק סינר
לא יושעה. יאניק סינר
(צילום :Matthew Stockman/Getty Images/AFP )
מתברר כי הפיזיותרפיסט השתמש כמה פעמים בספריי הזמין ללא מרשם לטיפול בחתך בידו של סינר. ה-ITIA, הגוף שאחראי על בדיקות חומרים אסורים בטניס העולמי, קיבל את ההסבר שסיפק לו סינר וקבע שהוא אינו נושא באשמה וגם לא מדובר ברשלנות מצידו. עם זאת, הוא כן יפסיד את נקודות הדירוג שהרוויח בטורניר אינדיאן וולס, בו הפסיד בחצי הגמר לקרלוס אלקראס.
סינר התייחס למצב בהצהרה מצידו: "אני משאיר את התקופה המאתגרת והבלתי נעימה הזאת מאחוריי. אני אמשיך לעשות הכל על מנת להבטיח שאני עומד בתוכנית של ה-ITIA. יש לי צוות מסביבי שמוודא עמידה קפדנית בתקנות".
סינר זכה אמש בטורניר סינסינטי, טורניר ההכנה האחרון לקראת אליפות ארה"ב. האיטלקי ניצח 6:7, 2:6 את פרנסיס טיאפו (14 בעולם). הוא החמיץ את טורניר הטניס במשחקים האולימפיים בפריז בגלל דלקת שקדים.