על פניו דני אבדיה קיבל את מה שביקש. מיד לאחר שנבחר בדראפט חזר ואמר בעשרות הריאיונות שנתן כי הרצון שלו הוא לעזור ולהפוך את וושינגטון למועדון מנצח. אפשר להבין אותו, אבדיה מגיע ממנטליות שכל ניצחון במשחקון באימון הוא חיים או מוות (מכבי תל אביב). הוויזארדס, מודל 2021/22, לפחות לפי פתיחת העונה, הם מועדון מנצח. אבל אבדיה מבחינה אישית סובל מכך.
אני לא רואה איך זה ישתנה, אבל אבדיה לא יהיה השחקן ההתקפי שכולנו חשבנו שיהיה ב-NBA, בטח לא בוושינגטון ואולי גם בכלל. אם בעונה הקודמת האשמנו את המאמן סקוט ברוקס שלא משתמש בו כמו שצריך, או את ראסל ווסטברוק "האגואיסט", העונה הגיע המאמן ווס אנסלד ג'וניור ועל פניו אמר את כל הדברים שרצינו לשמוע על הישראלי לפני תחילת הליגה ("יהיה מוביל כדור שני", "יתרום יותר בהתקפה"). בפועל זה לא קורה, ונראה שלאנסלד נוח עם הסיטואציה שבה דני נמצא כסוג של סטופר הגנתי שלא נוגס לכוכבים בזמן המסך עם הכדור בהתקפה. בכל זאת, הוויזארדס פתחו את העונה בצורה פנטסטית (מאזן 1:5), הרבה מעל המצופה, כשלאבדיה תפקיד די מינורי.
2 צפייה בגלריה
אבדיה וקוזמה עוצרים את ריצ'רדסון
אבדיה וקוזמה עוצרים את ריצ'רדסון
הרבה בהגנה, מעט בהתקפה. אבדיה הלילה מול בוסטון
(צילום: רויטרס)
העניין הוא שזה גם לא באופי, או אולי ב"ותיקות" של אבדיה בליגה, לקבל כדור ופשוט לזרוק או לחדור לטבעת בלי קשר למשחק, כמו שרוב כוכבי הליגה עושים. לתת הצהרה. דני מחפש את המשחק הנכון, כפי שהוא רגיל אליו מהתקופה במכבי ת"א, ולמעשה כפי שגדל. בגדול, זה לא מתאים ב-90 אחוז מקבוצות ה-NBA.
עוד נקודה שצריכים להתייחס אליה היא הדמיון בין מה שעשה עומרי כספי לאורך קריירת ה-NBA שלו לבין הצורה שבה אבדיה משחק כרגע. אם גם לכם צורת המשחק נראית זהה - אתם לא טועים. כנראה שלאור הנתונים הפיזיים הדי דומים בין השניים וגם הדרכון הישראלי, אבדיה, שלפני ההגעה שלו לארה"ב היה שחקן שיוצר עם הכדור, הפך כמו שכולנו יודעים לאחד שניזון אך ורק מאחרים.
האשמה היא כמובן שלו, אבל לא רק. לדעתי בכדורסל האמריקאי זוכרים את כספי הלוחם, זה שמשחק חזק בהגנה, קולע שלשות באחוזים גבוהים וחותך ללא כדור, ומסתכלים על אבדיה ורואים את אותו דבר. עם כל הכבוד לקריירה המדהימה של כספי ב-NBA, אלה הדברים האחרונים אליהם אבדיה צריך לכוון נוכח הכישרון הגדול שיש לו.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
רואים דימיון בין כספי ואבדיה? אתם לא טועים
(צילום: עוז מועלם)
אז מה נותר לו לעשות? קודם כל לתרום בהגנה כפי שעשה הלילה בניצחון על בוסטון עם חסימה ענקית על ג'ייסון טייטום בהארכה השנייה ששינתה את המומנטום, כדי לשמור לפחות על מקומו ברוטציה על מנת להישאר רלוונטי בליגה. ובצעד קיצוני יותר לקוות לטרייד לקבוצה עם שיטת משחק ומאמן שיותר יתאימו לסגנון ההתקפי שלו (יוטה, סן אנטוניו, טורונטו, גולדן סטייט), אבל זאת כבר עבודה של סוכניו.