הודעה מטעם הנהלת מכון וינגייט על עלייה בתעריפי השימוש בבריכה הלאומית, הצליחה להוציא מהכלים את אנשי איגוד הכדורמים. התעריף עבור אימון במתקן אמנם לא השתנה אבל מבחינת ראשי הענף, אשר מקיימים במקום את משחקי ההכרעה בליגות ובגביע, ובכל הליגות הצעירות, מדובר בגזרה כלכלית שהאיגוד לא יכול לעמוד בה.
"בחודש אפריל התחלנו לשמוע שיש כוונה לעלות מחירים. אחרי כמה שבועות קיבלנו הודעה ממחלקת מתקנים, והם סירבו לשלוח את המחירונים, אלא כתבו הודעה מאוד ספציפית על דרישות המחיר שלהם", אומר מנכ"ל האיגוד, עמית אבנר.
3 צפייה בגלריה
יסתפקו במגרש ביתי לא תקני? נבחרת הנשים ישראל בכדורמים נגד ספרד
יסתפקו במגרש ביתי לא תקני? נבחרת הנשים ישראל בכדורמים נגד ספרד
יסתפקו במגרש ביתי לא תקני? נבחרת הנשים ישראל בכדורמים נגד ספרד
(צילום: איגוד הכדורמים)
מבחינת אבנר מדובר בדרישות לא ריאליות. "שוכחים שאנחנו איגוד קטן, בלי הרבה משאבים", הוא אומר. "מדובר בתוספת של כ-200 אלף שקל בשנה - זה מטורף. העלאה כזו לא מקובלת בשום מקום. ניסינו לדבר עם מנכ"ל וינגייט (גיא אטיאס) אבל אין עם מי לדבר. על מי נופלת ההעלאה הזאת? ההורים, הספורטאים, המועדונים. גם ככה בגלל המלחמה יש קיצוצים בתקציב הספורט. מבחינתנו מדובר במכת מוות".
את משחקי ההכרעה בפלייאוף איגוד הכדורמים כבר הוציא מווינגייט, והם מתקיימים בקיבוץ אפיקים. מדובר בבריכה בעלת אורך תקני (50 מ'), אך בצדה האחד היא אינה עמוקה דיה. "נאלצנו לשחק שם", ממשיך אבנר. "זאת הייתה פגיעה גדולה בקבוצות ובמוצר שנקרא כדורמים. קיבלו אותנו יפה, אבל זאת לא אותה הרמה של הבריכה בווינגייט. כל המאמנים שלחו מכתבים למנכ"ל וינגייט על כך שנפגעת ההזדמנות של כל השחקנים לשחק בבריכה תקנית. התשובה הלקונית שהם קיבלו היא שזו החלטה של מועצת המכון - וזה מה יש".

"אין פרופורציות בין המציאות לדרישה"

לפי אבנר, בשנת 2021 משרד רואי חשבון 'דלויט' תמחר את דמי השימוש בבריכה עבור מכון וינגייט, והמלצתו דאז הייתה לגבות 175 שקלים למסלול, לשעה, כאשר בבריכה ישנם עשרה מסלולים. כעת, הדרישה היא 5,600 שקלים לשעה. "אין פרופורציה בין המציאות לבין הדרישה. יש פה אולי אג'נדה להוציא משחקים מווינגייט. המנכ"ל טען שזה לא מקום לתחרויות, אבל מה לעשות שבמדינת ישראל יש בריכה אחת?".
3 צפייה בגלריה
הפועל יקנעם נגד אס"א תל אביב בגמר פלייאוף ליגת הכדורמים לנשים
הפועל יקנעם נגד אס"א תל אביב בגמר פלייאוף ליגת הכדורמים לנשים
גמר פלייאוף בבריכה בווינגייט בשנה שעברה. השנה הועתק משחקי ההכרעה של הפלייאוף לברכה בקיבוץ אפיקים
(צילום: איגוד הכדורמים)
הקפטנים של נבחרות ישראל, עידו גולדשמידט ושונית סטרוגו לשר הספורט, פנו לחבר הכנסת מיקי זוהר, על מנת למנוע את עליית המחירים החדה. "בימים האחרונים ענף הכדורמים כולו נכנס לסחרור לאחר שנחשפנו להעלאת מחירי הבריכה בלמעלה מ-280% בבריכה הלאומית במכון וינגייט", כתבו הקפטנים לשר במכתב רשמי, "אנחנו הספורטאים, כקפטנים של נבחרות ישראל, הנושאים בגאווה את דגל ישראל ומייצגים את המדינה בכל מקום בעולם, מרגישים שמגרשים אותנו מהבריכה התקנית היחידה בישראל. יש בנו תחושה קשה כי יש מי שרוצה במכון וינגייט שלא יתקיימו משחקי ליגה ומשחקי נבחרות בארץ, ודגל ישראל יוסר מענף הכדורמים העולמי".
השניים חותמים את הפניה בבקשה להתערבותו של שר הספורט במשבר: "אנו יודעים כי נושא זה הובא בפני המשרד אולם טרם טופל, על כן אנו מבקשים להיפגש עמך בדחיפות ביחד עם איגוד הכדורמים כדי להביא להתערבותך הישירה והנחרצת ולמצוא פתרון למשבר בהקדם האפשרי".

"אנחנו מתקן אימונים"

בתגובה לדברים אמר מנכ"ל מכון וינגייט גיא אטיאס: "התשומות עלו בצורה מאוד משמעותית, שבעה וחצי אחוזים, ולמרות זאת החלטנו לא לעלות את המחירים לאיגודים. איגוד הכדורמים, איגוד השחייה, כל איגוד ששוכר בריכה, מה שהיה בשלוש השנים האחרונות יהיה המחיר גם השנה. אנחנו מתקן אימונים, וצריכים לתת לספורטאים את התשתית להתאמן. התקציב שלנו ירד, מסיבות אובייקטיביות, אנחנו במלחמה, וגם וינגייט ספג קיצוץ כמו כל שאר הגורמים האחרים שנשענים על תקציב המדינה".
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
ימצא פתרון? השר זוהר
(צילום: עוז מועלם)
ומה לגבי אירוח המשחקים? אטיאס הבין שלא יכול להמשיך לסבסד את כל הפעילויות שהן לא לאימונים, וכך התקבלה ההחלטה לעלות את מחיר אירוח המשחקים, לדבריו, אחרי התייעצות עם אותו משרד רואי חשבון, וכאשר שאיגוד הכדורמים היה נוכח בישיבה. "האם זה לא הוגן? אני לא יודע, זה דיון. האם תפקידי לסבסד את התחרויות אצלי במכון? ואם כן, למה לא לענפים אחרים כמו הכדורעף, כדוריד, סייף, התעמלות אמנותית, התעמלות מכשירים? אני צריך לסבסד לכולם, זה תפקידי כמכון. ישבתי עם יושבת הראש (רויטל גלוסקא) על שיחה בנושא. המחיר יהיה 7,500 שקלים לשלוש שעות, ואת זה אני מוכן להביא לדירקטוריון. למרות שאמרה לי שהיא מסכימה, היא הייתה צריכה לאשר את זה מול המנכ"ל, שלא אישר".
לפני אותה העלאה, שילם איגוד הכדורמים 5,000 שקלים לשלוש שעות, וכעת, כאשר המחיר עלה ל-2,500 שקלים לשעה, עלה כאמור הסכום הכולל עבור כל 180 הדקות בהן משתמש הענף בבריכה.
אטיאס טוען ששר הספורט לא יכול לעזור לאיגוד אחד בלבד. "אנחנו גוף שוויוני. אם אני מטיב עם איגוד הכדורמים, יגיעו בצדק איגודים אחרים כמו הג'ודו והשחייה ויבקשו הקלות דומות. הלכנו לקראתם, במקום 2,000 הם ישלמו 2,500. תפקיד מכון וינגייט הוא לא לסבסד משחקים. הם לא מוכנים שאעלה בשקל וזה לא יקרה. הכל עלה. למה המנכ"ל לא מקבל את ההבנות אליהן הגעתי עם יושבת הראש שלהם? הם קיימו משחקים מחוץ למכון, מה שמראה שזה אפשרי. זה לא נוח, רחוק, לא אותם שירותים, אני מבין. אם המנכ"ל שלהם מצפה שלא אעלה בכלל, שיגיד, שאבין את זה".