איגה שוויונטק שוב הראתה היום (חמישי) למה מכנים אותה "מלכת החימר". הפולנייה (1 בעולם) ניצחה בקלות את קוקו גוף (3 בעולם) 2:6, 4:6 בחצי גמר רולאן גארוס - ועלתה בקלות לגמר.
שוויונטק המשיכה להראות מדוע היא הפייבוריטית הברורה לזכות בטורניר בפעם הרביעית בקריירה. שוויונטק וגוף נפגשו ברולאן גארוס גם בשנתיים הקודמות: ב-2022 זה קרה בגמר, ובשנה שעברה ברבע הגמר - בשני המקרים הפולניה ניצחה בקלות בשתי מערכות. גם הפעם האמריקאית נכנעה בשתי מערכות בלבד, כשלא היה לה תשובות למשחק שהציגה שוויונטק, שיכולה לזכות ברולאן גארוס בפעם הרביעית תוך חמש שנים ובפעם השלישית ברציפות. זה היה הניצחון ה-20 שלה ברציפות ברולאן גארוס, והיא תנסה להפוך לאישה השלישית בהיסטוריה שזוכה ברולאן גארוס שלוש פעמים ברציפות (יחד עם מוניקה סלש וז'וסטין הנין). שוויונטק מחזיקה במאזן מושלם של 0:4 בגמרי גראנד סלאם (שלוש פעמים זכתה כאמור ברולאן גארוס, וב-2022 זכתה באליפות ארה"ב).
3 צפייה בגלריה
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק
ניצחון קליל. איגה שוויונטק
(צילום: Dan Istitene/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
התקשתה מאוד. קוקו גוף
(צילום: Dan Istitene/Getty Images)
זה היה המפגש ה-12 בין קוקו גוף לאיגה שוויונטק, והפולנייה מחזיקה במאזן מדהים מול האמריקאית: 1:11. "הרגשתי שהיה עלי לחץ", אמרה הפולנייה בסיום, "אבל אחר כך הרגשתי יותר ביטחון במשחק שלי. אני מנסה להתרכז כמה שיותר במשחק בלבד, ולא במה שקורה מסביב".
היריבה של שוויונטק בגמר תהיה ג'זמין פאוליני האיטלקייה (15 בעולם), שניצחה 3:6, 1:6 את מירה אנדרייבה הרוסייה (38 בעולם). זה יהיה הגמר גראנד סלאם הראשון בקריירה של פאוליני בת ה-28, שאמרה בסיום: "אין לי מילים לתאר כמה אני מתרגשת להיות במעמד הזה, תודה לכל האיטלקים שתמכו בי". פאוליני, שלא רשמה יותר מדי הישגים מרשימים בקריירה, הגיעה למעמד השיא שלה מול היריבה הכי קשה שיש ותנסה להפתיע בגמר.
3 צפייה בגלריה
ג'זמין פאוליני
ג'זמין פאוליני
עשתה את זה והגיעה לגמר. ג'זמין פאוליני
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
פורסם לראשונה: 17:47, 06.06.24