לאחר 8 שנים בליגת המשנה, הפועל פתח תקווה חוזרת לליגה הבכירה - ואיזו התרגשות מצד האוהדים. המועדון הזה, שזכה לאורך ההיסטוריה ב-6 אליפויות, 2 גביעי מדינה ו-4 גביעי טוטו, חוזר לקדמת הכדורגל הישראלי לאחר שנים מאוד לא טובות מבחינה כלכלית.
בקיץ 2018 המועדון נקלע לחובות של 4.5 מיליון שקלים, וגם למאבקים נגד הירידה לליגה א' (הליגה השלישית בחשיבותה). התאנים היו בלתי אפשריים. המועדון פתח את 2018/19 עם מינוס 11 נקודות, אבל הקבוצה הצליחה לסיים במקום ה-10 ולהישאר בליגה.

1 צפייה בגלריה
הפועל פתח תקווה
הפועל פתח תקווה
הפועל פתח תקווה
(צילום: יאיר שגיא)

עונת 2020/21 הייתה העונה הכי חלשה ושחורה של המועדון לאורך כל ההיסטוריה. כאילו לא הספיקו החובות, זו גם הייתה עונת הקורונה בה לא היה קהל במגרשים, מה שעוד יותר פגע כלכלית בקבוצה. המצב הידרדר עד כדי כך שהקבוצה ירדה לראשונה לליגה א', אבל המזל שיחק לה והיא נשארה בלאומית בעקבות הסיפור של הפועל איכסל שלא הצליחה להעביר תקציב בבקרה.
עונת 2021/22 כבר הייתה אחרת לגמרי, מכיוון שמינו למאמן את עופר טסלפפה ובזכותו הקבוצה סיימה בפלייאוף העליון לאחר 4 עונות רצופות בפלייאוף התחתון. עונת 2022/23 הסתיימה עם המקום ה-2 והפרש שערים 31:62, ובכך חזרה הפועל פ"ת בענק אל הליגה אליה היא שייכת - ליגת העל.
במועדון סימנו וי ענק על העלייה, אבל מודעים לדבר הכי חשוב - שהשנה הבאה, בניגוד לשנה שעברה, זו כבר רמה אחרת לגמרי. כדי להיות קבוצה חזקה ויציבה בליגה יש לעשות שינויים איפה שצריך, והכי חשוב, להחתים שחקנים. בינתיים נראה שלא עוצרים שם לרגע. הנה השמות שכבר חתמו: איתי שכטר, ריצ'רד בואטנג, עידו דוידוב, דרור ניר, ג'ימי אלכסיס ומתן פלג. יש גם את האופציה לשלב צעירים בעלי כישרון שיכולים לתרום המון לקבוצה. פ"ת אמנם לא תיאבק על האליפות ולא בטוח תהיה בפלייאוף העליון, אבל בהחלט מכוונים שם למשהו טוב שמתחיל בקטן, ואולי בהמשך יהפוך למשהו ענק. אם הקבוצה תישאר בליגה עוד עונה ועוד עונה זה בהחלט יכול לקרות.
כמה טוב שמועדון כזה עם מסורת, היסטוריה לא קטנה וקהל ביתי מטורף שלא נופל מאף קהל אחר בארץ, חוזר אלינו לליגה, ונקווה כולנו שעוד נמשיך לראות קבוצות כאלו בליגה שלנו, כי זה מה שמוסיף לחוויה כקהל שנמצא באצטדיון או צופה על הכורסה מול הטלוויזיה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.