היום הראשון של גראנד-סלאם מונגוליה בג'ודו ננעל היום (שישי) עם שתי מדליות למשלחת הישראלית: זהב של גפן פרימו וארד של תמר מלכה.
התחרות הזו, בה את ישראל מייצגת נבחרת הנשים בלבד, היא הראשונה בסבב העולמי שמזכה ב-100% נקודות דירוג לקראת אולימפיאדת פריז 2024. פרימו (52 ק"ג), כאמור, עמדה על ראש הפודיום, לאחר שגברה בגמר על אמדין בושאר מצרפת. היה זה הניצחון הראשון של פרימו על בושאר אחרי חמישה הפסדים - והוא הושג בווזארי לקראת סיום הקרב.
2 צפייה בגלריה
פרימו על הפודיום, היום
פרימו על הפודיום, היום
פרימו על הפודיום, היום
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
"שמחה מאוד לסיים את היום עם מדלית זהב", אמרה פרימו. "המדליה היא בזכות עבודה קשה ומשותפת שלי ושל הצוות שמלווה אותי. אמשיך לעבוד קשה לעבר המטרות הבאות".
במשקל של עד 48 ק"ג קיבלנו בקרב על הארד דרבי ישראלי בין תמר מלכה לשירה ראשוני. מלכה, שחוגגת היום את יום הולדתה ה-23, גברה באיפון על ראשוני בניקוד זהב. זו המדליה השנייה שלה בסך הכל בתחרויות גראנד-סלאם, אחרי שהראשונה הייתה מכסף בתל אביב בפברואר האחרון.
2 צפייה בגלריה
מלכה, הרשקו ופרימו
מלכה, הרשקו ופרימו
מלכה, הרשקו ופרימו
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
מלכה: "זו הפעם השנייה שאני זוכה במדליה בגראנד-סלאם, וזה מרגש אפילו יותר מהפעם הראשונה. אני מאוד שמחה שהעבודה הקשה והמחויבות מביאות אותי להישגים".
מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "אני כל כך גאה בספורטאיות ובצוות שלצידי. סיימנו את אליפות העולם בצורה היסטורית, היה ברור לי, לצוות ולספורטאיות שזו בסך הכל עוד תחנה בדרך ואנחנו יכולים וצריכים לחזור לאימונים ובמחוייבות לקראת המטרות הבאות. זה לא מובן מאליו שביום התחרויות הראשון זכינו בשתי מדליות, כשאחת מהן זהב של גפן פרימו. אני מאוד גאה בתמר ובגפן שאחרי אליפות עולם פחות מוצלחת מצאו את הדרך לזכייה במדליה".