אוהדי פיורנטינה בעננים - מאז גבריאל באטיסטוטה לפני 20 שנה לא היה להם יהלום שכזה. דושאן ולאחוביץ' מוליך את טבלת מלך השערים בליגה האיטלקית עם 10 כיבושים (יחד עם צ'ירו אימובילה) ונחשב לסחורה החמה ביותר באירופה.
הסרבי הצעיר (21) גבה הקומה (1.90 מטר) הפך בשבועות האחרונים לשחקן שכולם מדברים עליו. על פי הדיווחים, ניוקאסל ומנצ'סטר סיטי מוכנות לשלם 83 מיליון אירו כדי לצרפו, בורוסיה דורטמונד מוכנה להיפרד תמורתו מדונייל מאלן בנוסף ל-35 מיליון אירו, וגם ליברפול, יובנטוס, ארסנל וטוטנהאם הצטרפו למירוץ להחתמתו.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
הסחורה החמה ביותר באירופה. דושאן ולאחוביץ'
(צילום: רויטרס)
הסכומים שהוצעו עבור ולאחוביץ' עצומים ולאחרונה הוא סירב להאריך בפיורנטינה את חוזהו הנוכחי המסתיים ביוני 2023. האוהדים, היודעים שהם צפויים להיפרד ממנו בקיץ 2022 מתענגים על התקופה הנוכחית.
לדברי הפרשן האיטלקי ג'אנלוקה די מרציו, ולאחוביץ' סירב להצטרף לארסנל. ב"מטרו" המתפרסם בלונדון נכתב כי אנטוניו קונטה הבהיר להנהלת טוטנהאם שהוא מעוניין לצרף אותו כשחקן הרכש הראשון שלו בתפקיד ושהכחולים מוכנים להציע לסרבי משכורת של 18 מיליון אירו בעונה.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
אוהדי פיורנטינה יודעים שלא נשאר להם הרבה זמן לחגוג עם ולאחוביץ'
(צילום: EPA)
ולאחוביץ', שנולד בבלגרד, נהג לשחק בילדותו ב-OFK עם מבוגרים ממנו ואחרי שלבש גם את מדי הכוכב האדום הגיע לפרטיזן בגיל 14. כשהיה בן 16 עלה לקבוצה הבוגרת והפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות המועדון שערך הופעת בכורה רשמית בליגה.
בזכות יכולת הכדרור המרשימה, כוחו הפיזי וכיבוש השערים, יחד עם קור הרוח האופייני בדרך כלל למבוגרים ממנו, בלט ולאחוביץ' והפך למבוקש בקרב המועדונים הגדולים של אירופה, עד אשר הגיע דווקא לפיורנטינה בקיץ 2017. הוא הגיע רשמית למועדון לאחר יום הולדתו ה-18 בינואר 2018 והחודשים האחרונים שלו היו פשוט מבריקים.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
החודשים האחרונים של ולאחוביץ' היו מבריקים
(צילום: רויטרס)

החגיגה שגרמה לאוהדי פיורנטינה לחלום

במרץ 2021 הפציץ ולאחוביץ' שלושער בניצחון 1:4 על בנבנטו בחוץ ואת העונה שעברה הוא סיים עם 21 שערים ב-37 הופעות בליגה. העונה הוא ממשיך להפגין יכולת מצוינת וחבריו יודעים היטב שכאשר הוא מגיע להזדמנות רוב הסיכויים שהכדור יגיע לרשת. הוכחה נוספת הם קיבלו בניצחון האחרון 3:4 על מילאן, בו כבש צמד.
בזכות אותו צמד הגיע ולאחוביץ' ל-27 שערים ב-2021 והפך בכך לכדורגלן השני בתולדות פיורנטינה שהגיע לכמות כזו בשנה קלנדרית אחת מאז השבדי האגדי קורט האמרין ב-1960. ואת כל זה הוא עשה כאשר נותר יותר מחודש לסיום השנה.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
ולאחוביץ' וסרביה השיגו ניצחון ענק בפורטוגל
(צילום: getty images)
אז נכון, פיורנטינה מדורגת רק במקום השישי בסרייה A ולא ממש נחשבת לקבוצה המועמדת להיאבק על האליפות, אבל עם הכוכב הלוהט של הליגה היא הפכה לאחת האטרקטיביות ביותר. בנוסף ל-10 הכיבושים בליגה הוא הבקיע שניים בגביע האיטלקי.
חלק מהאוהדים קיוו שהחגיגה האמוציונאלית של ולאחוביץ' בארטמיו פרנקי מול מילאן, שכללה הצבעה לעבר המגרש לאחר הנחת כף ידו על ליבו, מעידה על כך שהוא עשוי להישאר, אבל בנוגע לכך נכונה להם אכזבה.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
ולאחוביץ' חוגג מול מילאן
(צילום: EPA)
"כשהגעתי לפיורנטינה אמרתי שלא אבטיח הבטחות שלא אהיה מסוכל לעמוד בהן", התייחס נשיא המועדון האיטלקי רוקו קומיסו לסירובו של החלוץ להאריך את חוזהו. "לצערי כל המאמצים שלנו להגיע לפיתרון שיהיה לטובת המועדון והשחקן לא הניבו תוצאות".
גם במונדיאל שיתקיים בעוד שנה בקטאר נוכל לראות את ולאחוביץ' בפעולה, אחרי שסרביה העפילה בצורה הירואית לטורניר הגמר בזכות ניצחון חוץ 1:2 על פורטוגל. במשחק המכריע שהתקיים בליסבון בלט ולאחוביץ' עם בעיטה לקורה ושער שנפסל ועד כה רשם 7 כיבושים ב-14 הופעות בינלאומית מאז ערך את הופעת הבכורה באוקטובר 2020 מול הונגריה בליגת האומות. ארבעה מבין השערים שלו נכבשו בטורניר מוקדמות המונדיאל האחרון.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
בתוך שנה הפך ולאחוביץ' לאחד מכוכבי נבחרת סרביה
(צילום: EPA)
חברו של ולאחוביץ' לנבחרת סרביה, הקשר סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' מלאציו, משוכנע: "הוא שחקן יוצא מן הכלל שיכול להיות אחד הטובים ביותר. כשהוא לא משחק היטב זה מעצבן אותו, והדבר מעיד על כך שרק יילך וישתפר. כל הזמן הוא רעב, גם באימונים וגם במשחקים ואני מאוד אוהב את זה שכל הזמן הוא רוצה להוכיח את עצמו".