תרשו לי להעריך שמכבי תל אביב לא סימנה כשבנתה את הסגל שלה לעונה הנוכחית אף שחקן מהכוכב האדום בלגרד ששיחק מולה אמש (חמישי) כמועמד להגיע אליה, למעט ניקולה קאליניץ'. וזה ככל הנראה ההבדל הכי גדול בין הצדדים. למכבי ת"א יש על הנייר שמות, למועדון הסרבי יש קבוצה.
הפסד החוץ בבלגרד (84:77) כמובן שלא עושה טוב לאבי אבן ושחקניו בכל הנוגע להשתלבות שלהם בפלייאוף היורוליג, גם אם הקבוצות הרוסיות יחזרו למפעל וגם אם לא. בנוסף, ההפסד הזה מסמל בדיוק את כל הרעות החולות של הצהובים בעונת 2021/22.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
מכבי ת"א במתכונתה היא בין הקבוצות החלשות ביורוליג. ווילבקין
(צילום: באדיבות הכוכב האדום בלגרד)
מכבי תל אביב במתכונתה היא אולי הקבוצה הכי חלשה, או אם נעשה לה חסד, בין החלשות ביורוליג, במשחק העומד. הכדורסל שהיא הציגה עם יאניס ספרופולוס, וגם זה עם אבי אבן בניסיון לבצע תרגיל, או כשהמשחק נתקע, הוא לא משהו שאפשר להתגאות בו.
מצד שני, כשמכבי רצה דברים נראים אחרת, בין אם הכדור נכנס לטבעת במתפרצת או בהתקפת מעבר. אתמול היו לכך כמה וכמה דוגמאות בולטות. ברבע הראשון האורחת כלל לא רצה, והוא הסתיים ביתרון מובהק 10:24 לכוכב האדום. ולמה מכבי לא רצה? כי היא לא לקחה ריבאונד הגנה ויריבתה חגגה עליה עם 7 כדורים חוזרים בהתקפה ב-10 הדקות הראשונות.
4 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
תרומה דלה. ריינולדס
(צילום: באדיבות הכוכב האדום בלגרד)
ברבע השני דברים נראו אחרת הן בריבאונד וכתוצאה מכך גם בריצה, ולא סתם מכבי ירדה להפסקה בפיגור מינימלי (42:39). אלא שאז הגיעה המחצית השנייה, ואחרי שהאלופה הישראלית כבר הצליחה להשוות ל-42:42 היא הפסיקה לשמור, בעיקר על קשת השלוש, ספגה שלוש קליעות רצופות כאלה והמארחת חזרה להוביל בבטחה (42:51).
לקראת סיום הרבע השלישי מכבי שוב הצליחה לרוץ ושלשה של ג'ון דיברתולומאו נתנה לה יתרון ראשון בהתמודדות (59:60). ומה קרה אז? ניחשתם נכון, שוב שלשות, אבל הפעם לא רק. הכוכב רצה 0:13 בין הרבעים ודי סגרה עניין (62:72). באותו הזמן מכבי לא קלעה במשך קצת יותר מארבע דקות.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
הכדורסל של מכבי נשען אך ורק על הכישרון ההתקפי האישי של שחקניה
(צילום: באדיבות הכוכב האדום בלגרד)
ממוצע ריבאונד ההתקפה של הכוכב האדום בלגרד לפני המשחק מול מכבי ת"א עמד על קצת יותר מ-10. אתמול היא קלטה 18 כדורים חוזרים בהתקפה. בממוצע, הסרבים קולעים 7 שלשות במשחק, אתמול היו להם 11. מפה אתם כבר יכולים להבין לבד למה מכבי הפסידה.
באופן כללי שתי הקבוצות משחקות כדורסל שונה לחלוטין. אם תרצו, הכוכב האדום משחקת את הכדורסל האירופי היפה לעין, זה שמעדיף עוד מסירה ועוד מסירה בהתקפה (20 אסיסטים נגד מכבי), מאשר כדררת וראש בקיר, וזה של מכבי נשען אך ורק על הכישרון ההתקפי האישי של שחקניה.
ואחרי הפן הקבוצתי, חייבים לדבר גם על כמה שחקנים ספציפיים במכבי ת"א. נראה שהקורונה השפיעה בצורה משמעותית על קינן אוואנס, שיצא לגמרי מהקצב. אמש כבר אחרי שלוש דקות הוא צבר שתי עבירות, וכשחזר לפרקט התעסק בעיקר עם השופטים ופחות בניסיון לעזור לקבוצתו. זה התבטא בעוד שתי עבירות מהירות כשחזר. לא סתם הוא שיחק פחות משבע דקות.
4 צפייה בגלריה
קיירי תומאס
קיירי תומאס
יצליח לעלות לפלייאוף? תומאס
(צילום: באדיבות הכוכב האדום בלגרד)
על ג'יילן ריינולדס והתרומה הדלה שלו העונה דובר כבר רבות. אין בכלל ספק שנוכח הציפיות שהיו ממנו הוא האכזבה הגדולה ביותר במכבי ת"א. מה שמוביל לשאלה הבאה, מדוע רומן סורקין לא עלה בכלל לפרקט, ולא בפעם הראשונה מאז שאבן מונה לתפקיד. אם התרומה של ריינולדס כל כך שולית, והוא אפילו פוגע בקבוצה, למה לא לתת לסורקין הזדמנות.
בכלל, אתמול למעט דיברתולומאו (17 דקות), אף ישראלי לא שותף (עוז בלייזר כלל לא נרשם בסגל). יפתח זיו, ג'ייק כהן וסורקין ראו את שמונת הזרים של מכבי מתחלפים ביניהם כל כמה דקות ונשארו מתוסכלים על הספסל. קצת מאכזב לראות שדווקא אבן, שהיה אחראי על האימונים האישיים איתם לאורך העונה, ומכיר את הפוטנציאל שלהם, לא נתן להם צ'אנס, גם אם הכוונה הייתה לצמצם את הרוטציה במשחק הספציפי הזה.