עוד עם בנייתו של האצטדיון החדש בחיפה אמר יו"ר דירקטוריון "סמי עופר", איתמר צ'יז'יק, כי בעתיד יוקם בו גם מרכז מקצועי לרפואת ספורט. ואכן, בעוד כשמונה חודשים זה צפוי לקרות: קבלו את המרכז המתקדם והחדשני, הראשון מסוגו בצפון הארץ, שצפוי לתת מענה לקבוצות ולספורטאים מכל הענפים – מקצוענים וחובבים. מאחורי הפרויקט עומדת חברת "מדיקס", שבבעלותה גם מרכז הספורט הרפואי בבית הוועד האולימפי בת"א.
"המרכז ישמש כבית של הספורטאים בצפון", סיפר אורן עוז, מנכ"ל החברה. "אצטדיון 'סמי עופר' הוא הגדול והמתקדם בארץ. זהו למעשה חיבור של שני מותגים מקצועיים שמשלימים זה את זה".
2 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר שבחיפה
אצטדיון סמי עופר שבחיפה
אצטדיון סמי עופר שבחיפה
(צילום: עוז מועלם)
מנכ"ל האצטדיון, ליאור פרי, הוסיף: "מועדון רפואת ספורט איכותי ומגוון נדרש באזור הצפון בכלל, ובשטח האצטדיון החיפאי בפרט. המטרה היא להפוך את האצטדיון למרכז ספורט ובילוי".
המרכז המתוכנן יספק בין היתר שירותים, לאגודות נוער, קבוצות בוגרות וספורטאים מכל התחומים. הוא ייבנה בסטנדרט בינלאומי ויכלול בין השאר מעבדת בדיקות ספורט, מכון פיזיותרפיה מתקדם, מעבדה ממוחשבת להתאמת אופניים לרוכב, בריכה טיפולית, אורתופדיה, קרדיולוג ספורט, איבחון אולטרסאונד ומענה לספורטאים בתחומי תזונה ופסיכולוגיית ספורט.
2 צפייה בגלריה
ערן מנגל, ד"ר יוני ירום ורפי וירשובסקי
ערן מנגל, ד"ר יוני ירום ורפי וירשובסקי
ערן מנגל, ד"ר יוני ירום ורפי וירשובסקי
(צילום: אביגיל עוזי)
אחד השותפים במיזם הוא המטפל הוותיק רפי וירשובסקי, ששימש בעבר כפיזיותרפיסט של מכבי ת"א בכדורגל ובכדורסל, ונבחרת ישראל בטניס. "קודם כל, חשוב להדגיש שזה לא רק פיזיותרפיה אלא הרבה מעבר ומתאים לכל אחת ואחד בכל גיל, לא רק לספורטאים מקצוענים", הוא מספר. "המתחם יכלול את כל מה שספורטאי צריך תחת קורת גג אחת: מרופאי ספורט, תזונאי ועד מאמני כושר. יהיה מענה לכל ספורטאי פעיל או כזה שזקוק לשיקום".
מה מייחד אתכם? "אפשר יהיה למצוא במתחם המיוחד אנשי מקצוע עם ניסיון בספורט שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר, כמו ד"ר יוני ירום, רופא ספורט מהמובילים בארץ, וערן מנגל, פיזיותרפיסט מנוסה בתחום".
איך המרכז יוכל לתרום לקבוצות הכדורגל, הכדורסל ובכלל לספורטאים בצפון? "נכון שהיום יש כמעט לכל מועדון איש מקצוע רפואי. אבל אצלנו, למשל, כל קבוצה שתרצה תוכל לקבל בדיקה מקיפה ויסודית לכל שחקן. בפציעות מורכבות אנחנו ניתן את כל הטיפול ההיקפי והליווי שצריך. יש לנו מעטפת גדולה שמתאימה לכל ספורטאי. יש לא מעט שחקנים פצועים שמגיעים דרך מאמנים. נספק חוות דעת מדויקת יותר, טיפול אקסטרה שאין בשום מקום אחר כדי להחזיר במהירות שחקנים פצועים לכשירות".