לכל קבוצה יש מטרות, שמוגדרות מראש על ידי בעל הבית, או המאמן, בטח האוהדים. האם הקבוצה השיגה את המטרה העיקרית שלה? את התשובה מקבלים לרוב רק בסוף העונה, כשיודעים מי האלופה ומי שרדה, אבל עבור חלק מהקבוצות הפלייאוף העליון הוא המטרה – ולכן התשובה ניתנת כבר אחרי 26 משחקים.
והנה, הגענו לרגע. חלק מהקבוצות הולכות לרשום הצלחה, אחרות כישלון. שני משחקים בלבד נותרו לעונה הסדירה ויש לא פחות משבע קבוצות עם סיכוי תיאורטי להגיע לפלייאוף העליון. עם זאת, הסיכוי של סכנין וחדרה אפסי. שתיהן חייבת לנצח בשני המשחקים שנותרו להן ובמקביל אשדוד ובית"ר ירושלים צריכות להפסיד בשלהן. אז אפשר לדבר על חמש קבוצות, כל אחת עם הסיכויים שלה והיריבות שנותרו לה עד לסיום העונה הסדירה.
6 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס רוני לוי רן בן שמעון
יוסי אבוקסיס רוני לוי רן בן שמעון
הקרב על הפלייאוף. אבוקסיס, לוי ובן שמעון
(צילום: עוז מועלם )

מכבי נתניה, 36 נקודות

קריית־שמונה (ח), אשדוד (ב)
למה תגיע: זה כמעט בטוח יקרה, כי נתניה צריכה רק נקודה, והיא עשויה להיות שם גם אם תפסיד בשני המשחקים האחרונים. בצדק, כמובן. בעשרת המחזורים האחרונים נתניה היא הקבוצה שאספה הכי הרבה נקודות בליגה. כן, גם יותר ממכבי חיפה, באר־שבע ומכבי ת"א. היא גם תיקח נקודות מהשלוש האלה בפלייאוף.
למה לא: רק קריסה מוחלטת תשאיר את נתניה בחוץ, אולי. בהתחשב בכך שלא הפסידה באף מסגרת למעלה מחודשיים, סביר להניח שזה לא יקרה.
מה צריך לקרות: לא הרבה. נקודה תסדר אותה.
6 צפייה בגלריה
פטריק טוומאסי חוגג
פטריק טוומאסי חוגג
בעשרת המחזורים האחרונים נתניה היא הקבוצה שאספה הכי הרבה נקודות בליגה. טוומאסי חוגג
(צילום: עוז מועלם)

הפועל ירושלים, 33 נקודות

מכבי ת"א (ח), ריינה (ב)
למה תגיע: הפועל ירושלים דורגה רביעית רוב העונה, עד שאיבדה לאחרונה את המקום לנתניה. הסגל שלה מגובש ואחרי נפילה מסוימת היא חזרה לאחרונה לכושר קצת יותר טוב. הסיבוב הראשון הביא לה מספיק נקודות.
למה לא: לפני שני מחזורים ניצחו הירושלמים את נס-ציונה 0:1, כשלמפסידה הורחקו שני שחקנים. זה היה הניצחון היחיד של הקבוצה מתוך 13 משחקים בכל המסגרות מאז החזרה מפגרת המונדיאל. לא אידיאלי להגיע כך לשלב הזה של העונה, בטח לא כשמגיעים לבלומפילד בשבת.
מה צריך לקרות: סיכוי טוב שניצחון על ריינה במחזור האחרון יספיק. כל מה שיגיע מחר מול מכבי ת"א יהיה בונוס.
6 צפייה בגלריה
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים
הסיבוב הראשון הביא לו מספיק נקודות. אריה
(צילום: עוז מועלם)

מ.ס אשדוד, 32 נקודות

סכנין (ב), נתניה (ח)
למה תגיע: מישהו שם לב באיזה כושר נמצא חמודי כנעאן לאחרונה? הטאלנט של אשדוד לא מפסיק להבקיע, גם מיכאל אוחנה חזר לשחק כדורגל לא רע, ואשדוד עם שלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. היא גם תלויה בעצמה.
למה לא: הקבוצה לא צפויה. היא יכולה להפסיד לנס־ציונה ואז לנצח את מכבי חיפה. ההגנה טעונת שיפור, והעובדה שהמשחק האחרון יהיה בנתניה מול הקבוצה הלוהטת של הליגה לא עוזרת.
מה צריך לקרות: אם אשדוד תנצח מחר את סכנין ובית"ר ירושלים לא תנצח את הפועל ת"א למחרת, היא במצב טוב. אחרת, היא תסתבך.
6 צפייה בגלריה
חמודי כנעאן
חמודי כנעאן
הלהיט של הליגה. כנעאן
(צילום: עוז מועלם)

בית"ר ירושלים, 31 נקודות

הפועל ת"א (ב), סכנין (ח)
למה תגיע: בית"ר לא נמצאת כרגע בפלייאוף העליון בגלל פתיחת עונה נוראית, אבל בסיבוב השני היא הייתה אחת הקבוצות הטובות בליגה, בעיקר בזכות ההתקפה, מה שמציב אותה כפייבוריטית בשני המשחקים שנותרו. אפשר להאמין שאם תנצח בהם תגיע למחוז חפצה, כי מישהי אחרת תמעד.
למה לא: בית"ר לא תלויה רק בעצמה ותזדקק לנפילה של אשדוד או הפועל ירושלים. בנוסף, שתי הקבוצות שנגדן נשאר לה לשחק הן היריבות הכי גדולות שלה, הפועל ת"א וסכנין, והן יעשו הכל כדי לקחת לבית"ר נקודות. הפרש השערים של הקבוצה הוא הגרוע ביותר מבין כל המתמודדות.
מה צריך לקרות: יש להניח שהפועל ירושלים תנצח את ריינה ואשדוד תשיג שתיים־שלוש נקודות, ולכן בית"ר חייבת לנצח בשני המשחקים.
6 צפייה בגלריה
עדי והחברים חוגגים
עדי והחברים חוגגים
תלויים בעצמם. שחקני בית"ר חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

הפועל חיפה, 29 נקודות

מכבי חיפה (ח), מכבי ת"א (ב)
למה תגיע: הפועל חיפה התייצבה לאחרונה ובסיבוב השני הפסידה רק פעמיים, לנתניה ולבאר־שבע. הזרים, שהבקיעו את ארבעת השערים האחרונים של הקבוצה, תורמים הרבה יותר.
למה לא: המשחקים שנשארו לה הכי קשים שיש, ונראה סביר שתצא מהם ללא נקודות. הסיכוי שלה נמוך מאוד.
מה צריך לקרות: סוג של נס. ניצחון על אחת הגדולות הוא בגדר חובה, וכנראה שגם זה לא יספיק. תצטרך לנצח פעמיים, מה שנראה כמעט בלתי אפשרי.
6 צפייה בגלריה
הפועל חיפה חוגגת מול בני שפרעם
הפועל חיפה חוגגת מול בני שפרעם
זקוקים לנס. שחקני הפועל חיפה
(צילום: גיל נחושתן)