בית"ר ירושלים על סף מכירה לאיש עסקים אמריקאי, המייצג עוד מספר אנשי עסקים שהגישו ביממה האחרונה הצעה רשמית לנאמן עו"ד יצחק יונגר. הצדדים הגיעו אמש למתווה עקרוני, ונקבע כי היום לכל המאוחר תתבצע החתימה על העסקה. אם היא בכל זאת לא תצא לפועל, בית"ר תעבור למסלול הצלה אחר, שעליו כבר סוכם באמצעות בכירים בכדורגל הישראלי, ולפיו המועדון יקבל מקדמה של 8 מיליון שקל על חשבון הכנסות עתידיות, כדי שיוכל לפעול עד לסיום העונה.
אחרי שכבר נדמה היה כי בית"ר בדרך להתפרקות טוטאלית, כעת עומדות לרשותה שתי אפשרויות להצלה. במועדון מעריכים ב-90 אחוז את הסיכוי שהמועדון יימכר לאנשי העסקים האמריקאים. לפי המתווה שעליו סוכם, הבעלים משה חוגג יקבל 4 מיליון דולר תמורת המועדון, ובנוסף יוזרמו באופן מיידי מיליון דולר לקופת הקבוצה עבור התפעול השוטף.
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים. יכולים לחייך
(צילום: עוז מועלם)
במקביל, הרוכשים יבצעו בדיקת נאותות. אנשי העסקים ייקחו אחריות על החובות וההתחייבויות של בית"ר, אבל לא על הלוואות או על שטר החוב בסך 34 מיליון שקל של בית"ר לחברת סינגולריטים של חוגג. אם יהיו פערים מהותיים בין המציאות לבין מצגות הכלכליות על חובות והתחייבויות המועדון, בית"ר תיאלץ לפצות את האמריקאים.
במהלך הלילה הוחלפו טיוטות חוזה בין הצדדים. בבית"ר הסבירו לאמריקאים כי הזמן לוחץ וכי העסקה צריכה להיחתם היום לכל המאוחר - אחרת המועדון יפנה למסלול ההצלה השני שעומד לרשותו. מדובר ביוזמה שניהלו לאחרונה גורמים בכירים מאוד בכדורגל הישראלי, ומשמעותה הזרמה מיידית של 8 מיליון שקל כמקדמה על חשבון הכנסות קבועות של כל מועדון בליגת העל - סכום שאותו תחזיר בית"ר בעתיד בארבעה תשלומים שנתיים.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. העסקה צפויה להיסגר
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות מבינים כי נפילה של בית"ר תהווה אובדן של נכס משמעותי בכל הקשור למיתוג ולזכויות שידור. לכן סוכם אתמול עם גוף עסקי, אחראי מרכזי על הכנסות קבועות לקבוצות, כי אם העסקה עם האמריקאים לא תיחתם היום - הוא יעביר את הסכום כמקדמה למועדון.
המשמעות היא שלמעט שחרור שלושת הזרים אתמול - אדווין ג'אסי, קאמסו מארה ומרקו ינקוביץ' - שגם ככה לא היו מרוצים מהם מקצועית, לא ישוחררו העונה שחקנים נוספים מהסגל. מצד שני, בית"ר גם לא תוכל לצרף שחקנים, אלא אם מדובר בצעירים עם משכורת חייל.