אקבונו, אחד מגדולי מתאבקי הסומו בכל הזמנים, מת בגיל 54. הוא היה ילד הוואי וב-1993 הפך לאדם הלא יפני הראשון שמגיע למעמד של "יוקוזונה" (אלוף גדול), הדרגה הגבוהה ביותר בסומו. בכך, הוא שבר מחסומים תרבותיים רבים בענף ספורט בן מאות השנים.
"בצער רב אנו מודיעים כי אקבונו אטרו מת מוקדם יותר החודש מאי ספיקת לב בעת שקיבל טיפול בבית חולים באזור טוקיו", נכתב בהודעת המשפחה שהתקבלה ממשרדו של מושל הוואי ג'וש גרין. בהודעת המשפחה גם נכתב כי חברים ובני משפחה יערכו "חגיגה פרטית של חייו". הוא הותיר אחריו את אשתו כריסטין, בתו ושני בנים.
2 צפייה בגלריה
אקבונו
אקבונו
פורץ דרך. אקבונו
(צילום: EPA/JIJI PRESS )
באדיבות one
(יצחקי: זה יהיה המשחק הכי קשה מאז שבאתי)
אקבונו גדל בצד הכפרי של הרי קולאו ונולד בשם צ'אד רואן. הוא עבר לטוקיו בסוף שנות ה-80, וזכה בתואר ה"גראנד סומו" הראשון שלו ב-1993. שלוש שנים לאחר מכן, קיבל את השם טארו אקבונו, כשהפך לאזרח יפני.
הוא פרש ב-2001 לאחר 11 זכיות בטורנירי ה"גראנד סומו", המתקיימים שש פעמים בשנה, והפך למתאבק מקצועי. בשיא הקריירה שלו, הוא היה ענק אמיתי אשר שקל 225 ק"ג שהתפרסו על 2.03 מטר.
2 צפייה בגלריה
אקבונו
אקבונו
"חיזק את הקשרים התרבותיים בין ארה"ב למולדתו המאומצת". אקבונו
(צילום: Reuters)
"הצטערתי מאוד לשמוע על מותו של אקבונו, ענק בעולם הסומו, יליד הוואי גאה וגשר בין ארה"ב ליפן", כתב שגריר ארה"ב ביפן ראם עמנואל, "כאשר ב-1993 הפך אקבונו ל'אלוף גדול' הראשון אי פעם שנולד לא ביפן, הדרגה הגבוהה ביותר של סומו, הוא פתח את הדלת למתאבקים זרים אחרים למצוא הצלחה בספורט. לאורך 35 שנותיו ביפן, אקבונו חיזק את הקשרים התרבותיים בין ארה"ב למולדתו המאומצת על ידי איחוד כולנו באמצעות הספורט". ואכן, אקבונו סלל את הדרך למתאבקי סומו זרים, כולל חמישה מונגולים שהגיעו לדרגת "יוקוזונה".