במהלך השבוע הפועל ראשל"צ וא.ס רמה"ש הבטיחו את מקומן בגמר גביע המדינה, אך היום (שישי) השתיים הפסידו בליגת העל. המוליכה מרמה"ש רשמה הפסד בכורה העונה בחולון 33:31, מול היריבה אותה ניצחה ביום שני בחצי גמר הגביע. הפועל ראשל"צ פגשה בדרבי הראשוני את היריבה העירונית והאלופה מכבי ראשל"צ - וכאמור גם היא נוצחה - 32:29.
סגנית האלופה הפועל אשדוד קטעה רצף של שישה הפסדים (ארבעה מהם במסגרת הבית העליון), וגברה היום על מכבי ת"א 30:32, ובכך - במחזור שמסיים את החלק הראשון של שלב הבית העליון - הצמרת נראית כך (4 הראשונות יעפילו לפליאוף, כשנותרו עוד 5 מחזורי משחקים): רמה"ש ראשונה עם 29 נקודות, כשהאלופה מכבי ראשל"צ במקום השני עם 27 נקודות. המאבק במקומות 5-3 נפתח - הפועל ראשל"צ שלישית עם 22 נקודת, מ.כ חולון רביעית עם 20 כמו הפועל אשדוד החמישית (יחס השערים הכללי מפריד בין השתיים). מכבי ת"א שישית עם 11 נקודות.
1 צפייה בגלריה
שחקן מ.כ חולון פיליפ קאלו
שחקן מ.כ חולון פיליפ קאלו
א.כ חולון הנחילה למוליכה הפסד בכורה העונה. פיליפ קאלו
(צילום: אגם לוי, איגוד הכדוריד)
בבית התחתון, הפועל ר"ג קרובה מתמיד לירידה לליגה הלאומית, אחרי שנוצחה בקרית מוצקין 33:25. הפועל קריית אונו ניצחה את א.כ נס ציונה 28:34. למוצקין ולאונו יתרון של 8 נקודות על פני ר"ג, כשנותרו 5 מחזורים לסיום. בני הרצליה, מוליכת הבית התחתון, שהודחה בחצי גמר הגביע, ניצחה את אס"א ת"א באוניברסיטה 26:32 - השתיים הבטיחו את ההישארות שלהן בליגת ווינר.
ביום שני ייערך המחזור ה-6 בשלב הבתים, ולאחריו הליגה תצא לפגרת משחקי נבחרת ישראל מול סלובקיה בסיבוב השני במוקדמות אליפות העולם. אשדוד תארח את הפועל ראשל"צ. חולון את מכבי ראשל"צ ומכבי ת"א את רמת השרון. בבית התחתון: קרית אונו תפגוש את הרצליה, אס"א ת"א את מכבי קרית מוצקין, והפועל ר"ג את נס ציונה.