הרוכב הישראלי מיכאל יעקובלב זכה הערב (חמישי) במדליית כסף במקצה הקיירין באליפות העולם באופני מסלול שנערכת בוולודרום בבלרופ, דנמרק. יעקובלב ניצח בכל המקצים שלו בדרך - במוקדמות, ברבע (שם הקדים את ג'פרי הוגלנד ההולנדי, לו 18 מדליות באליפויות עולם) ובחצי - לפני שסיים שני מתוך שש בגמר וקבע היסטוריה עם מדליה ראשונה לישראל במסגרת אליפות העולם בענף.
עבור יעקבלב בן ה-24 זו פעם שנייה על הפודיום באליפות העולם, לאחר שזכה בארד באליפות ב-2021 ברובה, אך אז הוא עשה זאת עדיין במדי נבחרת רוסיה (עשה עלייה לישראל ב-2022). מוקדם יותר השנה הוא רשם היסטוריה נוספת עבור ישראל עם מדליית ארד באליפות אירופה במקצה הספרינט.
2 צפייה בגלריה
יעקבלב אחרי הגמר
יעקבלב אחרי הגמר
היסטוריה. יעקבלב אחרי הגמר
(צילום: איגוד האופניים בישראל)
בגמר, שהיה מותח וצמוד, הישראלי היה במקום הרביעי בלבד בכניסה להקפה האחרונה והמכרעת, אבל בזכות פיניש נהדר מהמסלול החיצוני עקף שני רוכבים וסיים שני, כשרק קנטו ימזאקי היפני סיים לפניו. קווין קווינטרו הקולומביאני השלים את תמונת הפודיום.
בקיירין מתחילים הרוכבים את המקצה כאשר הם מובלים על ידי אופנוע חשמלי למשך שלוש הקפות וכאשר הם מגיעים למהירות של 50 קמ"ש יורד האופנוע מהמסלול והרוכבים פורצים לשלושה סיבובי ספרינט.
2 צפייה בגלריה
יעקבלב עם המדליה
יעקבלב עם המדליה
יעקבלב עם המדליה
(צילום: איגוד האופניים בישראל)
יעקובלב הוא כאמור רוסי בעל שורשים יהודיים שעשה עלייה ב-2022 בשל המלחמה באוקראינה. באולימפיאדת פריז בקיץ הוא פתח את הופעותיו בצורה מדהימה, עם שיא אולימפי בספרינט (שהחזיק מעמד כשתי דקות עד שנשבר). הוא דורג שלישי במוקדמות מתוך כלל הרוכבים וניצח בסיבוב הראשון והשני, לפני שהפסיד ליריב בריטי בשמינית הגמר על חודה של אלפית שנייה ואז הודח בבית הניחומים. בקיירין הוא נראה פנטסטי בדרך לרבע הגמר, אבל שם לא שיחזר את היכולת הגבוהה, סיים מחוץ לרביעייה הראשונה במקצה שלו והודח בצורה מאכזבת.
בשבת יחל יעקובלב את תחרויות הספרינט. מקצי חצי גמר וגמר הספרינט יערכו ביום ראשון, יומה האחרון של האליפות.