תמיר בלאט נמצא בכושר הטוב בקריירה (הלא ארוכה שלו), וגם בהפסד של אלבה ברלין לאלופות היורוליג אנאדולו אפס הוא להט עם 15 נקודות. לתמיר בלאט לא היו הרבה ברירות. כבר שנולד היה ברור, הילד הזה יעסוק בכדורסל. הוא נולד ב1997, כשאביו, דייויד, סיים עונה שנייה מתוך ארבע בגליל עליון. כשגדל והגיע לגיל של בית ספר יסודי, האבא היה חלק מהצוות שהוביל את מכבי תל אביב לזכייה בגביע אירופה.
כשהוא בן 9 בלבד, כשחבריו מתחילים את כיתה ג', יצא עם המשפחה לסיבוב באירופה, שכלל את רוסיה, איטליה, טורקיה ויוון. במקום ללמוד את היסודות של המתמטיקה והלשון, תמיר למד את יסודות הכדורסל מהמועדונים הגדולים באירופה כמו דינמו מוסקבה. מקורבים למשפחה סיפרו כי בלאט הצעיר היה מעורב, התעניין בכל הקבוצות של אביו ואף התיידד עם השחקנים.
1 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
תמיר בלאט
(צילום: getty images)
כדי להתקדם בכדורסל הישראלי, הגארד הצעיר היה צריך לפרוץ לתודעה. זה קרה כששיחק בהפועל לב השרון. בגיל 14 הניף איתה את הגביע עם 34 נקודות בגמר, ושנה לאחר מכן, שוב עם אותה קבוצה, זכה באותו גביע, הפעם עם טריפל דאבל מדהים בגמר. מאמנו בנבחרת הקדטים, דאז, דן שמיר (שגם עבד עם אביו בדינמו מוסקבה) זקף את הצלחתו של הנער לבית בו גדל ולסגנון החיים שחי.
ההצלחה הובילה את בלאט לקבל הצעה להצטרף לאקדמיה של איגוד הכדורסל, שם בילה שנתיים עד שהחליט לעזוב לטובת הפועל תל אביב. כבר לפני גיל 18, תמיר החליט, מוקדם מהצפוי, להתחיל בקריירת בוגרים. לאחר 3 שנים של צבירת ניסיון והתקדמות בהפועל תל אביב, עבר הרכז הישראלי להפועל חולון. שנה נוספת של התקדמות בשורות הסגולים, הובילה את בלאט לקבל חוזה לשנתיים בהפועל ירושלים.
הפריצה הגדולה של תמיר הגיעה בקבוצה מהבירה. כבר בעונתו הראשונה, הממוצעים עלו לדו ספרתי בנקודות ומעל 5 אסיסטים למשחק. בעונה השנייה, הנסיקה המשיכה ובגדול כשהוסיף עוד 2 נקודות ו־2.5 אסיסטים למשחק. בתקופה הזאת, הוא הפך גם לחבר קבוע בסגל נבחרת ישראל הבוגרת, כשעודד קטש הוא הראשון שנותן לו את ההזדמנות.
עם כל הכבוד לקריירה של תמיר בכדורסל הישראלי, קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר הייתה החתימה באלבה ברלין והמעבר ליורוליג. בהתחלה חווה בלאט קשיי הסתגלות לבמה הגדולה ביותר בכדורסל האירופי. לא מעט איבודי כדור, הגנה רכה ומעט חוסר ביטחון אפיינו את תחילת דרכו ביורוליג. עם הזמן, הביטחון עלה ואיתו גם היכולת השתפרה משמעותית.
את השנה הנוכחית התחיל הגארד הישראלי כשחקן יורוליג לגיטימי לחלוטין. כבר במשחק הראשון העונה, נגד פרטיזן בלגרד, שבר את שיא הנקודות שלו למשחק במפעל עם 16 כאלה. הוא המשיך עם הופעה אדירה, והוביל את אלבה לניצחון בהארכה על מילאנו. במשחק הקודם הגרמנים הביסו את פנאתינייקוס כשהישראלי תורם 15 נקודות ו־7 אסיסטים עוד לפני המפגש עם אלופת היורוליג.
בלאט מוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות ביותר באירופה ואולי אפילו תקרב אותו להגשמת החלום, לשחק הליגה הטובה ביותר בעולם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.