המטפס הפאראלימפי הישראלי מור ספיר השיג אתמול (שלישי) את מדליית הכסף בתחרות סבב גביע העולם שנערכה בעיר אינסברוק שבאוסטריה. ההישג של ספיר מתעצם בשל העובדה שהוא הגיע לתחרות לאחר חמישה חודשי מילואים בהנדסה קרבית בהם לא התאמן בצורה סדירה, ורגע לפני סבב מילואים נוסף.
ספיר, אלוף העולם מ-2021 ומ-2023, סיכם: "זו התחרות הראשונה שבה הרגשתי שאני מטפס עם עול על הכתפיים - פיזית אני לא בכושר שיא, וגם הראש לא מצליח להיות 100 אחוז בריכוז על הטיפוס. למרבה האירוניה אני הייתי היום מוזן ביום מילואים, כי היינו בהכנות לקראת הסבב השלישי של הגדוד. החלטתי שאם אני כבר במילואים, אז אני גם אטפס עם הדיסקית שלי עליי".
1 צפייה בגלריה
מור ספיר
מור ספיר
מור ספיר ומאמנו ניב כהן
(צילום: התאחדות הטיפוס בישראל)
ספיר המשיך: "יחד עם המאמן שלי ניב כהן, בנינו תכנית שתביא אותי לכאן בכושר ובעיקר ללא פציעות. זאת בידיעה שכל מה שמעבר לגמר יהיה בונוס, והפוקוס הוא להגיע בכושר האופטימלי לאליפות אירופה בסוף אוגוסט. הפעם זה אמנם נגמר במקום השני אבל עם טופ במסלול הגמר שהרגיש יותר מיוחד אפילו מהזכייה באליפות העולם. בין אם אני על מדים בחמ"ל הגדוד ובין אם אני על הפודיום באינסברוק, אני יודע שאני מצליח להביא את ההכי טוב שלי ומצליח לחצוב חיוך בעצב שבו אנו נמצאים בארץ".
היום תחל באינסברוק תחרות סבב גביע העולם בטיפוס אולימפי (בולדר והובלה), בהשתתפות נבחרת ישראל: איילה כרם, נעה שירן, מאיה דרימר, יובל שמלא, גבע לוין, עידו פידל ויונתן כץ.