מארו טפרי קבע הבוקר (ראשון) שיא ישראלי חדש במרתון. סגן אלוף אירופה חצה ראשון את קו הסיום במרתון פוקואוקה שביפן אחרי 2:06:43 שעות. בכך, טפרי שיפר ב-15 שניות את השיא הישראלי, אותו קבע רק בפברואר האחרון במרתון סביליה.
טפרי (30) הוא הכוכב הראשי של מרתון הגברים בארץ וכאמור מחזיק בשיא הישראלי. בצעד לא שגרתי, הוא השתתף באליפות העולם האחרונה במינכן בריצה המפרכת בפעם השנייה בתוך חודש, אחרי הישג אדיר שלו באליפות העולם בארה"ב, שבה סיים במקום ה-11 – הישג שיא עבור מרתוניסט ישראלי בגברים.
2 צפייה בגלריה
מארי טפרי
מארי טפרי
הישג נהדר. טפרי
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
רינגר עוקף את טפרי
רינגר עוקף את טפרי
טפרי באליפות העולם האחרונה, בה זכה במדליית הכסף
(צילום: רויטרס)
רצי מרתונים לא נוהגים לרוץ את המרחק פעמיים בהפרש כל כך קצר, אבל ראשי הנבחרת ביקשו ממנו לעשות זאת כדי שישראל תוכל להיאבק על המדליה - וטפרי הסכים. גם באולימפיאדת טוקיו הייתה לו הופעה מכובדת, עם מקום 13.
טפרי נולד באתיופיה ועלה לישראל ב-2006, בגיל 14, עם הוריו ושישה מאחיו ואחיותיו (שלושה נוספים נשארו באתיופיה). הוא נשוי לסלאמוויט באיולין-טפרי, שאותה הכיר במחנה אימונים באתיופיה. אחרי נישואיהם, באיולין קיבלה אזרחות ישראלית, שברה את השיא הישראלי ב-1,500 מטר וב-5,000 מטר, וכיכבה באולימפיאדת טוקיו עם מקום עשירי בריצת 5,000 מטר.