צעד יוצא דופן של איגוד הג'ודו: יממה לאחר שתמך במעשי החמאס והטבח שביצעו בשטח ישראל, הג'ודוקא הרוסי חסן חלמורזייב הושעה מפעילות עד להודעה חדשה.
חלמורזייב, האלוף האולימפי מריו 2016, העלה כבר שלשום מספר סרטונים בחשבון האינסטגרם שלו, המראים את ההפצצות של ישראל בעזה, בתוספת כיתובים בערבית שתומכים במסע הקטל הרצחני של החמאס. הפוסטים נמחקו, אבל איגוד הג'ודו העולמי ראה - והחליט להעניש את הספורטאי.
2 צפייה בגלריה
חסן חלמורזייב
חסן חלמורזייב
חסן חלמורזייב
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
הפוסט של חלמורזייב
הפוסט של חלמורזייב
הפוסט של חלמורזייב
(צילום מסך)
"חסן חלמורזייב הפר את כללי הענף שאינם מאפשרים פרסום פומבי של דעות פוליטיות", נאמר אתמול בהודעת איגוד הג'ודו העולמי. "הוא הושעה עד להודעה חדשה מכל פעילות. איגוד הג’ודו ימשיך להילחם באפליות שונות וישמור על ערכי השלום. הג'ודו הוא מקום של עזרה הדדית, כבוד וידידות - אלו הערכים שמנחים אותנו ואת משפחת הג'ודו העולמית".
אחד הפוסטים הקשים של הרוסי זכה שלשום לגינוי מאיגוד הג'ודו הישראלי: "לא מצופה מאלוף אולימפי לנהוג כך, זה נגד ערכי הג’ודו. מקווים שיו"ר האיגוד העולמי, מריוס ויזר, יוקיע אותך מקהילת הג’ודו".
כל הספורטאים הבכירים של ישראל בסרטון הסברה
(צילום: ענבר לניר, שיר קלנר ו-standwithus)
גם המדליסט האולימפי מריו 2016, אורי ששון, הגיב לו: "ברגע אחד גרמת לכל כך הרבה אנשים להפסיק להעריך אותך. מה בדיוק אתה מנסה לקדם חוץ משנאה, רצח וחיות אדם חסרות רחמים? ישראל תנצח".