אליפות העולם בסנוקר נפתחה בסערה. האלוף המכהן לוקה ברסל הודח הלילה (בין שבת לראשון) כבר ביום הפתיחה לאחר שאיבד יתרון 6:9 מול דייויד גילברט והפסיד 10:9.
ברסל מסיים בכך עונת פוסט-אליפות גרועה. במשך חלקים ארוכים מהעונה נראה היה שהוא היה עסוק בעיקר בלהנות מהכסף שהרוויח מהזכייה בשנה שעברה, והרבה להעלות לרשתות החברתיות תמונות מחופשות פאר ושל מכוניות יוקרתיות שרכש. הסנוקר ככל הנראה לא היה במוקד, והתוצאות הרעות לאורך העונה העידו על כך.
אתמול, הוא דווקא היה בעמדה נוחה לנצח - ולהתקדם לשמינית הגמר. כשהוא ביתרון של 6:9 במשחקונים, מרחק משחקון אחד מניצחון. 123'דסברסל הוביל כבר 1:55 במשחקון ה-16, אבל גילברט עם ברייק נהדר של 65 נקודות צימק ל-9:7. ברייק נוסף של 81 נקודות קירב אותו מרחק משחקון מברסל, 9:8.
2 צפייה בגלריה
לוקה ברסל
לוקה ברסל
לוקה ברסל. עונה רעה שמסתיימת באקורד צורם
(צילום: George Wood, GettyImages)
2 צפייה בגלריה
דייויד גילברט
דייויד גילברט
דייויד גילברט. יצא מבור עמוק
(צילום: George Wood, GettyImages)
לברסל הייתה הזדמנות נוספת במשחקון ה-18, אבל כדור ירוק חשוב שהחטיא כשהוא מוביל 6:51, איפשר לגילברט לקבוע ברייק של 53 נקודות ולהשוות ל-9:9.
במשחקון ה-19 והמכריע, גילברט עלה ל-0:70. ברסל היה זקוק לסנוקר אחד בשביל להפוך את התוצאה, אבל בצעד תמוה, החליט לוותר, הגיש את ידו ללחיצה ושלח את גילברט לחגוג ניצחון מזהיר.
ברסל נלחם אתמול לא רק נגד היכולת הרעה שלו לאורך העונה, אלא גם נגד המסורת המכונה "קללת הקרוסיבל". אף שחקן שהוכתר לראשונה לאלוף העולם באולם המארח את האליפות בשפילד - לא הצליח להגן על התואר בשנה שלאחר מכן. ברסל הצטרף כעת לרשימה ארוכה של קורבנות ה"קללה".
ברסל סיפר בסיום ששיחק כשהוא לא במיטבו אחרי מספר שבועות בהם סבל מדלקת גרון: "הייתי עייף מאוד הלילה. שיחקתי טוב לפרקים, אבל לא ממש נכנסתי למשחק. לא יכולתי לנסות יותר. המחלה היא לא תרוץ, גילברט שיחק מצוין והגיע לו לנצח. אני שמח בשבילו, הוא בחור נהדר ואני מקווה שיזכה בתואר. את התקופה הקרובה אקדיש לחזרה לכושר גופני, הסנוקר כרגע בעדיפות שנייה".
גילברט: "זה ניצחון נהדר עבורי. כשברסל הוביל 6:9, המשחק שלו התבלגן, ואני הצלחתי להיכנס למומנטום. הצד המנטלי אף פעם לא היה החלק החזק במשחק שלי. עד לפני מספר חודשים אם הייתי נקלע לפיגור כזה, כבר הייתי מוותר. היום החלטתי לקבל את המצב ופשוט להנות. חגגתי בסיום עם אגרוף קפוץ וגל לקהל, כי הייתי מאוד בתוך הרגע. זה לא דבר שאני נוהג לעשות ואני מתנצל בפני ברסל".
במשחקים נוספים שנערכו אתמול, ג'אד טראמפ עלה ל-3:6 מבטיח מול חוסיין ופאי. האיראני יכול להיות מאוכזב מהתוצאה. מספר פעמים הוא החזיק בהזדמנות לנצח במשחקון, אבל ביצע טעות פזיזה או החטאה - וטראמפ מיהר להעניש. המשחק ביניהם יושלם היום ב-16:30.
ז'אנג אנדה, הוא מההפתעות הנעימות של העונה, אבל את אליפות העולם הוא לא פתח טוב והוא בפיגור 5:2 מול ג'ק ג'ונס. המשחק יושלם ב-12:00. טום פורד, בהופעה הראשונה שלו באליפות העולם כמדורג, עלה ל-3:6 מול ריקי וואלדן. האחרון יכול לשאוב מעט עידוד מהמשחקון האחרון בסשן בו קבע ברייק מרהיב של 142 נקודות. המשחק יושלם ב-21:00. אלי קארטר מוביל ביתרון מזערי 4:5 על סטיבן מגווייר והמשחק ביניהם יושלם גם כן ב-21:00.