תעלומת מותה של האצנית האמריקאית, טורי בואי, שהלכה לעולמה בחודש שעבר בהיותה בת 32 בלבד, התבררה כעת. בואי - כך עולה מדו"ח נתיחה שהגיע לידי ה-USA TODAY - מתה בביתה עקב סיבוכים בלידה.
על-פי הדו"ח, סיבות המוות היו מצוקה נשימתית ואקלמפסיה - סיבוך נדיר של רעלת הריון שעלול לגרום להתקפים ושבץ מוחי. "נשים שחורות מתות בשיעורים גבוהים במיוחד בגלל סיבוכים הקשורים להריון", כתבה אחת הפעילות החברתיות, הידועה גם בכינויה "בט", בחשבון הטוויטר שלה. "אנחנו מתמודדים עם סיכון גבוה בהרבה למוות בגלל סיבות שונות שקשורות לספקי שירותי בריאות. יש כל כך הרבה עבודה לעשות כדי להגן כראוי ולתמוך בבריאותן של נשים שחורות".
3 צפייה בגלריה
מוות בגיל כל-כך צעיר. בואי
מוות בגיל כל-כך צעיר. בואי
מוות בגיל כל-כך צעיר. בואי
(צילום: getty images)
כזכור, כוחות משטרה שהגיעו לביתה של בואי בת ה-32 בפרברי אורלנדו בתחילת מאי, מצאו את גופתה. אחרי שהחלה החקירה, נמסר שאין עדות לרצח או הריגה של האלופה האולימפית לשעבר, אבל לא נמסרו פרטים מעבר לכך - עד עתה. בואי הוכתרה כאלופת העולם ב-100 מ' ב-2017 וזכתה בשלוש מדליות אולימפיות בריו 2016 (זהב ב-4X100, כסף ב-100 מ' וארד ב-200 מ').
בואי, יש לציין, עברה ילדות לא פשוטה. היא נולדה במיסיסיפי, נמסרה עם אחותה למשפחה אומנת ורק כעבור שנתיים אומצה על ידי הורי אביה. את אהבתה לספורט גילתה רק בתיכון, כשהצטיינה בכדורסל ובאתלטיקה, אבל לפני ההצלחה בריצות הקצרות היא הצליחה דווקא בקפיצה לרוחק כשזכתה פעמיים באליפות בתי הספר התיכונים.
3 צפייה בגלריה
טורי בואי
טורי בואי
הלכה לעולמה בגיל 32. טורי
(צילום: David Ramo / gettyimages)
3 צפייה בגלריה
בואי חוצה ראשונה את קו הסיום בגמר 100 מ' בלונדון 2017
בואי חוצה ראשונה את קו הסיום בגמר 100 מ' בלונדון 2017
בואי חוצה ראשונה את קו הסיום בגמר 100 מ' בלונדון 2017
(צילום: רויטרס)
למרות שניסתה את מזלה במבחנים האמריקניים לאולימפיאדת לונדון 2012, תהליך ההתקדמות שלה נעצר. בואי הייתה מעורבת בקטטה במועדון בה שברה את הלסת ונאלצה לפרוש מהמשך התחרויות. אף אחד, כולל בואי עצמה, לא ידע שהיא תגיע בסופו של דבר לאצטדיון האולימפי בלונדון ב-2017 כדי לסגור מעגל.
הפריצה הראשונה שלה הגיעה עם הארד הבודד באליפות העולם בסין ב-2015. השיא מבחינתה עד אותה אליפות עולם באנגליה היה מדליית הכסף באולימפיאדת ריו במרחק המהיר ביותר וארד במרחק הכפול. ואז הגיע הגמר באליפות העולם בלונדון לפני שש שנים. בואי הדהימה שם את העולם וגם את עצמה כשהשלימה דאבל אמריקני בריצה זו. היא חצתה את קו הגמר כעבור 10.85 שניות. בחודש שעבר התבשר כל העולם על מותה בגיל כל-כך צעיר.