חודש לאחר שזכה בטורניר רולאן גארוס בכיסאות גלגלים, גיא ששון קיווה לרשום הישג אדיר נוסף, אך הפסיד היום (שבת) יחד עם שותפו הבריטי אנדי לאפת'ורן בקרב על התואר 3:6, 7:6 (3), 6:3 לסאם סחרודר וניל וינק ההולנדים בקטגוריית הקוואד - קטגוריית הנכות הגבוהה ביותר.
הפתיחה נראתה מבטיחה עבור ששון ולאפת'ורן, שניצחו במערכה הראשונה ולא היו רחוקים מלסגור עניין בשנייה - אך הפסידו בה לאחר שובר שוויון. המערכה השלישית והמכרעת הייתה כולה של ההולנדים, שסגרו עניין בדרך להנפה.
1 צפייה בגלריה
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון
גיא ששון
(צילום: קרן איזיקסון)
ששון בן ה-44 נפצע בעמוד השדרה בתאונת סקי בשנת 2015. כחלק מהשיקום, הוא ניסה מספר ענפי ספורט עד שגילה את הטניס, לאחר שאומץ על ידי מועדון אילן רמת גן (ספיבק). בתוך פחות מעשור הפך לאחד השחקנים המובילים בעולם. השנה הוא, כאמור, העפיל לשני גמרי גראנד סלאם נוספים: אוסטרליה (הפסד בגמר לשם שרודר) ורולאן גארוס (זכייה, לאחר ניצחון על אותו שרודר). כמו כן, הגיע למקום השני באליפות יפן הפתוחה והבטיח את מקומו במשחקים הפראלימפיים בפריז.
בראשית דרכו בענף נעזר ששון במקל הליכה ושיחק בקטגורית האופן, דרגת נכות קלה יחסית. כשהורע מצבו הגופני סווג כשחקן קוואד, שהיא דרגת הנכות הקשה יותר.
בריאיון שהעניק ל-ynet בחודש שעבר, לאחר הזכייה בפריז, אמר ששון: "לא הרבה מכירים את טניס כיסאות הגלגלים ופתאום האנשים בבית יכלו לראות שיש שחקן ישראלי בגמר. אנשים ראו ונחשפו לעולם הזה. זה רק יפתח את הספורט, יביא עוד אנשים, יעלה את הרמה. יביא עוד ספורטאים חדשים שעכשיו מחפשים את דרכם לענף ויגרום לנו להתרומם. אולי אפילו למדינה להיות מעצמת טניס כיסאות גלילים יותר גדולה ממה שאנחנו היום".