8 צפייה בגלריה
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE
בעוד היא מתקרבת להשלמת הסגל שלה לעונת 2019/20 בכדורסל הישראלי וגם בליגת האלופות של פיב״א, הפועל ירושלים מסמנת את הסמול פורוורד, טרנט לוקט, כאחד השחקנים המשמעותיים ביותר שלה. לוקט, הצטרף לאדומים מקאזאן הרוסית, בשורותיה שיחק בשתי העונות האחרונות ועמה הגיע לפיינל פור של היורוקאפ ושל ה-VTB בעונה החולפת. עוד קודם לכן לוקט שיחק בליגת הפיתוח של ה-NBA, בבראונשווייג הגרמנית, טרנטו האיטלקית וסביליה הספרדית.
כעת, רגע לפני שהוא פותח את עונת הבכורה שלו בישראל, ערכנו בעבורכם היכרות עם הרכש החדש של האדומים מהבירה בראיון בלעדי ל-ONE, בו התייחס להגעה לישראל, לסגנון המשחק שלו, למאבק האליפות, ליריבות מול מכבי תל אביב, לציפיות שלו מהעונה הקרובה וכמו כן, חשף סיפור אישי מרגש על הילדות ללא אביו שהלך לעולמו כשהיה בן שלוש ולמאבק של אמו במחלת הסרטן.
יש סל מהחצי ויש את הדבר המשוגע הזה
קודם כל ברוך הבא לישראל, מה התחושות שלך לקראת פתיחת העונה בירושלים? ״אני מחכה להיות חלק מהפועל ירושלים, שמעתי דברים נהדרים על הארגון, העיר ירושלים והאנשים בישראל״.
מה הציפיות שלך מהעונה הקרובה בהפועל ירושלים? ״אני לא רואה שום סיבה שלא נתמודד במטרה לזכות בליגת האלופות של פיב״א. הדבר החשוב ביותר שאנחנו צריכים הוא להישאר ביחד ולהמשיך להשתפר תוך כדי העונה ואז נוכל להגיע למקום אליו אנחנו מכוונים ורוצים להגיע בסוף העונה״.
ביקרת בעבר בישראל? ״כן, ביקרתי בישראל בנובמבר האחרון. אהבתי את מזג האוויר ואת האוכל, נהניתי מאוד״.
כשהגיעה ההצעה מהפועל ירושלים, היו לבטים לפני שהחלטת לבוא לשחק בישראל? ״לא״.
לא היו קצת חששות מכל נושא המצב הביטחוני? ״היו דברים אישיים ועניינים משפחתיים שהייתי צריך לעבוד עליהם, אבל אני מעדיף להשאיר את חיי האישיים לעצמי״.
מה אתה יודע על הכדורסל הישראלי? ״בכנות, אני לא יודע הרבה. אבל אני מצפה לזה ורוצה ללמוד ולחוות את הכל בעצמי העונה״.
מה שמעת על הפועל ירושלים לפני שהחלטת לחתום? ״אני יודע שמדובר בארגון מאוד מקצועי, אחת הקבוצות הטובות ביותר בליגה הישראלית ואני יודע שיש להפועל ירושלים מוניטין טוב מאוד גם באירופה״.
דיברת עם שחקנים מירושלים או שחקנים ששיחקו בישראל לפני שהחלטת להצטרף? ״כן, דיברתי עם ג׳יימס פלדין וגם עם עוד כמה שחקנים ששיחקו בעבר בישראל, אבל לא קשורים ישירות להפועל ירושלים, ניסיתי לאסוף כמה שיותר מידע״.
8 צפייה בגלריה
ג'יימס פלדין, המליץ בחום
ג'יימס פלדין, המליץ בחום
ג'יימס פלדין, המליץ בחום
(אורן בן חקון)
מה אתה חושב שאתה הולך לתרום לירושלים העונה, מה הערך המוסף שלך? ״אני משחק עם קשיחות שאני חושב שהחברים שלי לקבוצה ניזונים ממנה, אני חושב שאני שחקן די שלם וזה מתחיל מההגנה שלי, אבל אני ממלא גם תפקידים נוספים באזורים אחרים על המגרש. אני חושב שיש לי ערך מוסף בכך שאני לא שחקן חד ממדי ואני יכול לשחק ולשמור בכמה עמדות, איפה שאני יכול לתרום לקבוצה. אישית, יש לי ניסיון טוב באירופה ובחיים, אני מצפה להצטרף לקבוצה ולהתחבר עם הבחורים והצוות״.
ממה שהבנתי ויתרת על לא מעט כסף לעומת החוזה שהיה לך בקאזאן, מה גרם לך להחליט שזה הצעד הנכון כרגע מבחינתך? ״בשבילי הכדורסל אף פעם לא היה עניין כלכלי בלבד, חשוב לי גם לצמוח כשחקן כדורסל וכמו כן, גם כאדם. הרגשתי שהפועל ירושלים נתנה לי הזדמנות נהדרת לעשות את זה״.
איך אתה מסכם את השנתיים שלך ברוסיה? מה אתה רוצה לשנות בירושלים? ״נהניתי מאוד מהשנים שלי ברוסיה, אני לא בטוח שיש הרבה שאני רוצה לשנות. בסופו של דבר ניצחנו הרבה משחקים והיה לי חלק משמעותי בזה. הדבר היחיד שאני רוצה לשנות בישראל הוא להשיג אליפות, אני ממש צריך אחת כזאת (צוחק)״.
מה אתה חושב על השחקנים איתם אתה הולך לשתף פעולה העונה בירושלים? ״אני לא יודע הרבה על חבריי החדשים לקבוצה, אני מכבד אותם מאוד כשחקני כדורסל, אבל עדיין לא מכיר אף אחד ישירות באופן אישי. כמו ברוב הפעמים באירופה, אני מצפה לפגוש חבורה חדשה של חברים בהפועל ירושלים״.
מה דעתך על המאמן החדש שלך עודד קטש? ״שמעתי עליו דברים נהדרים כמאמן ואני יודע שהייתה לו קריירה מצוינת גם כשחקן. אני מצפה לשחק בשבילו וללמוד ממנו״.
8 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(אורן בן חקון)
מה שמעת על הקהל של ירושלים? ״יצא לי בינתיים רק לראות את התמונות והם נראים מדהים! בנוסף קיבלתי המון הודעות, פניות ותגובות מהאוהדים אחרי שחתמתי וזכיתי לקבלת פנים חמה מאוד״.
בשתי העונות האחרונות ירושלים לא הצליחה לזכות באליפות והודחה פעמיים בחצי גמר הפלייאוף, אתה מאמין שהעונה זה יהיה שונה? ״אני חייב להאמין שכן, לא הייתי חותם בירושלים אם לא הייתי מאמין שזה המקרה ושאפשר לעשות את זה ולזכות באליפות. אני חושב שיש לנו קבוצה עם המון פוטנציאל וחובת ההוכחה עלינו, רק אנחנו נקבע איך תסתיים העונה הזאת״.
מה אתה יודע על היריבות בין ירושלים למכבי תל אביב? ״אין לי שמץ של מושג, אני יודע שהם היריבה העיקרית של הפועל ירושלים בקרב על האליפות, אבל חוץ מזה אני לא מכיר את ההיסטוריה בין המועדונים״.
8 צפייה בגלריה
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס, "לא מכיר את ההיסטוריה מול מכבי ת"א"
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס, "לא מכיר את ההיסטוריה מול מכבי ת"א"
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס, "לא מכיר את ההיסטוריה מול מכבי ת"א"
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
העובדה שירושלים לא מכוונת יותר להגיע ליורוליג והחליטה לשחק בליגת האלופות של פיב״א לא מפריעה לך? ״אני לא באמת יכול לשלוט על ההחלטות של המועדון, אני יודע שהעונה אנחנו משחקים בליגת האלופות ואני נרגש לקראת זה ומוכן לצאת ולנסות לזכות בה״.
שיחקת בעבר בליגת הפיתוח, יש בך עדיין תקווה ואמונה שאתה יכול להגיע ל-NBA? ״ה-NBA זו לא מחשבה שעוברת לי בראש כרגע, אני רק מנסה להמשיך ולהיות שחקן טוב ככל הניתן. אם זה יקרה בדרך כלשהי זה יהיה נהדר, אבל גם אם לא זה נהדר בכל אופן״.
8 צפייה בגלריה
טרנט לוקט בימיו בליגת המכללות
טרנט לוקט בימיו בליגת המכללות
טרנט לוקט בימיו בליגת המכללות
(רויטרס)
מה מבחינתך הרגע הגדול ביותר עד עכשיו בקריירה? ״וואו, זה קשה. הייתי בפיינל פור של היורוקאפ ושל ה-VTB עם קאזאן עכשיו, אבל כמו שאמרתי כבר, אני מנסה לעבור את זה ולהגיע רחוק יותר והמטרה שלי היא אליפות״.
אתה חושב שיש דברים שאתה צריך עוד לשפר במשחק שלך? ״ברור, תמיד אני רוצה להשתפר! העונה אני רוצה לזרוק טוב יותר לשלוש נקודות. אני רק רוצה להמשיך ולשפר את הכל, שליטה בכדור ואני חושב שאני יכול גם להיות טוב יותר בריבאונדים ממה שהייתי בשנים האחרונות״.
אישית וקבוצתית, מה ייחשב מבחינתך להצלחה בעונה הקרובה? ״אישית אני רוצה להמשיך לצמוח ואני נרגש מהחוויה שבפני ומכך שאני עומד לפגוש תרבות חדשה. כשחקן בהפועל ירושלים אני רוצה להכיר את חבורת הבחורים הזאת ושנהפוך למשפחה בעשרת החודשים שלנו ביחד. אבל כמובן שהמטרה העיקרית והמשמעותית ביותר שלנו היא לזכות באליפות״.
ראיתי באינסטגרם שחלק מהשחקנים כמו טיישון תומאס קיבלו את פניך לקראת ההגעה לירושלים, כבר הספקת להכיר חלק מהשחקנים? ״כמו שציינת, חלק מהבחורים יצרו איתי קשר דרך הרשתות החברתיות וחלק עשו זאת בהודעות, אבל אני מחכה כבר להתחיל״.
8 צפייה בגלריה
טיישון תומאס, יצר קשר
טיישון תומאס, יצר קשר
טיישון תומאס, יצר קשר
(אורן בן חקון)
אמארה סטודמאייר שיחק בירושלים בעונה החולפת וכרגע לא ברור איפה ישחק בעונה הבאה, אתה מקווה שהוא יחזור? ״כן, הוא שחקן נהדר עם המון ניסיון. מבחינתי כמה שיותר אנשים מוכשרים וטובים מסביבי זה טוב יותר בעיניי״.
כאחד שגדל במינסוטה, גדלת כאוהד של הטימברוולבס? ״יותר גדלתי כאוהד שלהם, לאחרונה אבל אין לי קבוצה מועדפת ב-NBA”.
8 צפייה בגלריה
אמארה סטודמאייר מקבל כבוד
אמארה סטודמאייר מקבל כבוד
אמארה סטודמאייר מקבל כבוד
(אורן בן חקון)
תן לנו קצת רקע, מה אתה יכול להגיד לנו על טרנט לוקט כשחקן וכאדם? ״נולדתי וגדלתי בגולדן וואלי, מינסוטה. יש לי תואר ראשון ממכללת אריזונה סטייט ותואר שני באוניברסיטת מארקט. אני נהנה ללמוד על כלכלה והשקעות, התחתנתי הקיץ, יש לי אחות אחת ששיחקה כדורעף במכללות ואמא שלי היא ללא ספק הגיבורה שלי״.
אשתך עוברת איתך לישראל? ״היא תגיע איתי לישראל בהתחלה בקושי לשבועיים, אבל יש לה את העסקים שלה בלוס אנג׳לס כך שהיא לא תוכל להיות איתי במשרה מלאה. בדרך כלל היא באה והולכת במהלך העונה״.
זה לא קשה לחיות רחוק מאשתך והמשפחה? ״זה תמיד קשה, לא קל להיות רחוק מהמשפחה והאהובים לך למשך עשרה חודשים, אבל זו חוויה נהדרת והזדמנות שלהרבה אנשים אחרים אין״.
מה היא חשבה על ההחלטה שלך לעבור לישראל? ״היא תמיד תומכת במה שהכי טוב בשבילי בכל רגע נתון, היא מחכה לזה כדי ליהנות מקצת יותר שמש בחיים שלנו השנה (צוחק)״.
הבנתי שאבא שלך מת כשהיית בן שלוש, איך העובדה שגדלת בלי אבא השפיעה עליך כבן אדם? ״זו הסיבה העיקרית שאמא שלי היא הגיבורה שלי, היא גידלה אותי ואת אחותי אחרי שהיא איבדה את בעלה כאשר אחותי הייתה בת פחות משנה. זה השפיע עליי בהרבה מובנים, אבל בסך הכל זה חיזק אותי ואני נרגש להיות ליהנות מהילדים שלי כשהם יגדלו וללמד אותם שיעורים ועקרונות שאני אולי לא קיבלתי כילד״.
איך הוא מת? ״מלוקמיה, הוא עבר השתלת מח עצם אבל אז הגוף שלו היה חלש מדי והוא ספג התקף לב ולא הייתה לו את היכולת להתאושש ולהחלים״.
אתה זוכר אותו? ״מעורפל מאוד, לא בצורה קונקרטית״.
בקולג׳ עברת מאריזונה סטייט למארקט כדי להיות קרוב לאמא שלך אחרי שגילו שהיא סובלת מסרטן, איך אתה חושב שההחלטה הזאת השפיעה לך על הקריירה? ״זה היה הדבר הטוב ביותר עבורי, כל מה שקרה קרה מסיבה מסוימת, כך שאני חושב שזה השפיע על הקריירה שלי בצורה טובה״.
איך התמודדת עם המצב הזה? זה השפיע על היכולת שלך על הפרקט? ״אני חושב שזה היה טוב בשבילי להיות קרוב אליה בתקופה הזאת, זה כנראה הפך אותי לשחקן ולאדם הטוב ביותר שהייתי יכול להיות בתקופה הזאת״.
הסיטואציה הזאת עזרה לך להתעצב כאדם שאתה היום? ״לחלוטין, לראות אותה נלחמת ועוברת את הכל נתן לי את הדוגמה הטובה ביותר שאפשר לבקש״.
מי לדעתך השחקן הטוב ביותר איתו שיחקת? ״שמרתי עליו באימון אז אני יכול להגיד שאולי ג׳מאר סמית׳ מקאזאן. שחקן ששיחקתי נגדו, אני לא בטוח האמת. ג׳יימס הארדן? הוא הלך ל-NBA בשנה שהגעתי לאריזונה סטייט״.
8 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
(רויטרס)
מה נאחל לך לקראת העונה הקרובה בישראל? ״את אותו דבר שאני מאחל גם לעצמי, זכייה באליפות!״.