10 צפייה בגלריה
עודד קטש עם הגביע
עודד קטש עם הגביע
עודד קטש עם הגביע
(אורן בן חקון)
רגע לפני שהוא עולה על הטיסה ליוון והופך באופן רשמי למאמן פנאתינייקוס היוונית, עודד קטש יסיים הערב (רביעי) ב-21:00 מול טורק טלקום את הקדנציה השנייה שלו בהפועל ירושלים. הוא ינסה לעשות את זה בטעם טוב עם ניצחון קריטי במאבק על העלייה לשלב הבא בליגת האלופות של פיב״א, בידיעה שניצחון ב-5 נקודות או יותר יעניק לירושלים את המקום הראשון בבית ואת העלייה כבר הערב.
לפני שהוא מתייצב על הקווים בארנה שבבירה בפעם האחרונה כמאמן הפועל ירושלים (לפחות בקדנציה הזו) ומפנה את מקומו ככל הנראה לדאיניוס אדומאיטיס, שצפוי להחליפו בבירה, זה הזמן לסכם עבורכם, גולשי ONE, את שלוש השנים האחרונות של קטש בירושלים, מאז לקח על עצמו את תפקיד המאמן הראשי.

החתימה וחצי העונה הראשונה

קטש, שאימן את ירושלים גם בין 2010 ל-2011 לעונה וחצי מאכזבות במיוחד, חזר לבירה ב-22 בפברואר 2018 בצעד מפתיע למדי לאחר פתיחת העונה הרעה של פוטיוס קציקאריס ואחריו גם מודי מאור. שני המאמנים פשוט לא הצליחו לעמוד בציפיות שהעמידה הקבוצה של סימונה פיאניג׳אני, שזכתה באליפות ובגביע ווינר בעונת 2016/17 והגיעה גם לגמר גביע המדינה ולחצי גמר היורוקאפ.
10 צפייה בגלריה
עודד קטש עם חזרתו להפועל ירושלים
עודד קטש עם חזרתו להפועל ירושלים
עודד קטש עם חזרתו להפועל ירושלים
(אורן בן חקון)
רבים הרימו גבה על החלטתה של הפועל ירושלים להחתים את קטש, שנכנס לתפקיד בחוזה לעונה וחצי ובמקביל גם שמר על תפקידו כמאמן נבחרת ישראל, אליו מונה כארבעה חודשים קודם לכן. לנבחרת מונה קטש לאחר הצלחותיו בהפועל אילת ולאחר שהוביל את נבחרת העתודה לגמר אליפות אירופה עד גיל 20 ב-2017.
קטש נכנס לתפקיד בזמן שירושלים ליקקה את הפצעים מהדחה בשלב הבתים ביורוקאפ ואחרי שנכנעה 76:67 להפועל חולון בחצי גמר גביע המדינה. על אף שסייע לירושלים לשפר את יכולתה ולגבור 1:3 על האקסית הפועל גלבוע/גליל ברבע גמר הפלייאוף בליגה, לא הצליח קטש להשכיח את הטראומה שחוותה ירושלים בגביע, כאשר האדומים נכנעו גם בחצי גמר הפיינל פור בליגה להפועל חולון וסיימו את העונה עם 80:76 מאכזב לסגולים.
10 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(אורן בן חקון)

2018/19: הגביע חזר לירושלים, מפחי נפש באירופה ובפיינל פור

את עונת 2018/19 פתח קטש עם ותק של חצי עונה בבירה והפעם עם קבוצה שהוא עצמו הרכיב. הוא הנחית בירושלים את ג׳יימס פלדין מהכוכב האדום בלגרד, ג׳ייקובן בראון מהפועל גלבוע/גליל ותמיר בלאט וטיישון תומאס מהפועל חולון, והארבעה הפכו לשלד של ירושלים ועיצבו את זהותה הקבוצה של קטש בתקופתו בארנה.
העונה אמנם נפתחה בהדחה בחצי גמר גביע ווינר עם 92:81 למכבי ראשון לציון, אך ההמשך היה טוב יותר. ירושלים, שעברה באותה עונה למפעל האירופי החדש של פיב״א, ליגת האלופות, הציגה יכולת טובה ועלתה לפלייאוף המפעל מהמקום השני בבית שכלל את א.א.ק אתונה, באמברג, אנטוורפן, לייטקבליס, דיז׳ון, נימבורק ופואנלברדה, עם מאזן נפלא של 12 ניצחונות לעומת שני הפסדים בלבד.
10 צפייה בגלריה
עודד קטש וחניכיו מאוכזבים
עודד קטש וחניכיו מאוכזבים
עודד קטש וחניכיו מאוכזבים
(אורן בן חקון)
לאחר שגברה 74:86 ו-64:84 על נפטונאס קלייפדה בשלב שמינית הגמר, ירושלים הגיעה לרבע הגמר מול טנריפה עם תקוות רבות, אך לאחר שניצחה את הספרדים 73:75 בבית, נכנעה 81:64 בספרד, סיימה את דרכה בליגת האלופות ולא הצליחה להשיג את המטרה שהציב המועדון - להביא את הפיינל פור של המפעל לירושלים.
במקביל, קטש הוביל את ירושלים לזכייה החמישית של המועדון בגביע המדינה והראשונה מאז 2008. הקבוצה גברה 83:89 על הפועל גלבוע/גליל ברבע הגמר ולאחר מכן, בפיינל פור שנערך בארנה הביתית, החבורה של קטש נקמה בהפועל חולון עם 77:91 בחצי הגמר ובגמר חגגה בדרך להנפה עם 67:82 על מכבי ראשון לציון, כשג׳ייקובן בראון הצטיין עם 19 נקודות.
10 צפייה בגלריה
תמיר בלאט עם טיישון תומאס ועודד קטש
תמיר בלאט עם טיישון תומאס ועודד קטש
תמיר בלאט עם טיישון תומאס ועודד קטש
(רדאד ג'בארה)
באמצע העונה קיבלה ירושלים בחזרה את אמארה סטודמאייר לאחר שהסנטר הוותיק קיבל אזרחות ישראלית, ואחרי שסיימה את העונה הסדירה במקום השני עם מאזן של 24 ניצחונות לעומת 9 הפסדים הגיעו פנטזיות על דאבל אדום. עם זאת, אחרי שחגגה עם 0:3 קליל בסדרת רבע גמר הפלייאוף על חשבון הפועל באר שבע, ירושלים הגיעה פעם נוספת לחצי גמר הפיינל פור וגם הפעם לא הצליחה להשיג את הכרטיס לגמר אחרי 92:86 מאכזב למכבי ראשון לציון.

2019/20 עד הקורונה: גביע ווינר, עוד זכייה בגביע והצלחה אירופית

על אף האכזבה בפיינל פור, הזכייה בגביע העניקה לקטש את הקרדיט להמשיך לעונה נוספת. בעוד אמארה סטודמאייר לא המשיך, ירושלים שמרה על מרבית הסגל הקיים כשהשאירה את פלדין, בראון, תומאס ובלאט בבירה ובנוסף החתימה את טרנט לוקט, סולימאן בריימו, עידן זלמנסון ונמרוד לוי.
עונת 2019/20 נפתחה ברגל ימין עם זכייה נהדרת בגביע ווינר. ירושלים גברה 70:95 על הפועל באר שבע ברבע הגמר, 88:94 על עירוני נס ציונה בחצי ו-83:84 דרמטי על מכבי תל אביב בגמר, בו ג׳יימס פלדין הצטיין עם 21 נקודות וסולימאן בריימו הוסיף 16 ונבחר לשחקן המצטיין של הטורניר.
10 צפייה בגלריה
עודד קטש ושחקני הפועל ירושלים
עודד קטש ושחקני הפועל ירושלים
עודד קטש ושחקני הפועל ירושלים
(אורן בן חקון)
האדומים של קטש המשיכו להרשים גם בליגת האלופות כשסיימו הפעם במקום הראשון בשלב הבתים עם מאזן של 11 ניצחונות לעומת 3 הפסדים בבית שכלל את א.א.ק אתונה, סן פבלו בורגוס, בנדירמה, ראסטה וכטה, ולוצלאבק, פו אורטז ואנטוורפן. בשמינית הגמר, לפני השהיית המפעל בשל מגפת הקורונה, ירושלים גברה 78:91 ו-73:79 על פריסטרי היוונית ועלתה שוב לרבע הגמר.
גם בגביע הדברים עבדו כמו שצריך מבחינת ירושלים, ששמרה על התואר בבירה בדרך לגביע שישי בתולדות המועדון. החבורה של קטש חגגה עם 90:92 דרמטי בהיכל מנורה מבטחים על מכבי תל אביב ברבע הגמר, ולאחר מכן המשיכה עם 78:90 על מכבי ראשון לציון בחצי הגמר ו-89:92 על עירוני נהריה בגמר בדרך לחגיגות אל תוך הלילה בהיכל מלחה המיתולוגי.
10 צפייה בגלריה
עודד קטש ושחקניו חוגגים
עודד קטש ושחקניו חוגגים
עודד קטש ושחקניו חוגגים
(איציק בלניצקי)
ירושלים מודל 2019/20 הייתה קבוצה מיוחדת, קבוצה חזקה ולוחמנית, אך כזו שנאלצה להתמודד עם לא מעט צרות. זה התחיל עם עזיבתו של העוגן ההגנתי טרנט לוקט, שנאלץ לשוב לארצות הברית על מנת לשהות לצד אמו החולה לפני מותה, ונמשך עם משבר הקורונה, שפשוט פירק את הקבוצה שעודד קטש בנה לגורמים.

מהקורונה ולתוך 2020/21: עוד סיוט בפיינל פור, קריסה באירופה ופרידה

לאחר פגרה כפויה בת יותר משלושה חודשים ירושלים ניסתה להחזיר את רוב הקבוצה, אך שניים ממנהיגיה, ג׳ייקובן בראון וטיישון תומאס, שחזרו תחילה ארצה, נאלצו לעזוב עוד לפני חידוש הליגה ולשוב לארצות הברית מסיבות אישיות ומשפחתיות. גם שלווין מאק לא חזר מפגרת הקורונה. ירושלים צירפה את ג׳רמי פארגו בניסיון לחפות על חסרונם של בראון ומאק, אך שיתוף הפעולה בין הרכז הוותיק לפלדין לא עבד כפי שבבירה ציפו, בעוד עמנואל טרי לא הצליח להיכנס לנעליו של טיישון תומאס כראוי.
ירושלים סיימה את העונה במקום השני ואף גברה בקלילות 79:104 ו-87:114 על עירוני נס ציונה ועלתה לפיינל פור, אך שם לא הצליחה פעם נוספת, בפעם השלישית ברציפות, לעמוד בלחץ במעמד חצי הגמר ונכנעה 100:97 למכבי ראשון לציון. שלשת ניצחון דרמטית של אדם אריאל בשנייה האחרונה ניצחה עבור גיא גודס את המשחק, ו-32 נקודות של ג׳רמי פארגו, שהוביל קאמבק אדיר, לא הספיקו.
10 צפייה בגלריה
עודד קטש מאוכזב
עודד קטש מאוכזב
עודד קטש מאוכזב
(איציק בלניצקי)
הבעלים אייל חומסקי רצה “לפטר את כולם” אחרי אותו הפסד כואב, כפי שהעיד המנכ״ל גיא הראל, אך בסופו של דבר חומסקי התקרר והמשיך לתת אמון בקטש, שנשאר לבנות את הקבוצה גם לעונת 2020/21 ולטורניר הפיינל 8 של עונת 2019/20 בליגת האלופות של פיב״א.
אגב, חומסקי התייחס בתחילת העונה הנוכחית למעמדו של קטש ואמר: ״אני חושב שעודד הוא המאמן הטוב ביותר בישראל ואני אומר את זה עם שבעה סימני קריאה. הוא בן אדם שבתפיסת העולם שלי, היצירתיות שלו, הגאונות שלו והיכולת שלו להביא קבוצה כקבוצה ביחד, לייצר איזשהו תלכיד מנצח, אין על עודד בזה. אני חושב שהשנים בהפועל ירושלים הפכו אותו למאמן עוד יותר טוב ואדם עוד יותר מקצועי. כשהחתמנו אותו אמרתי לעודד שבחזון שלי הוא יכול להיות סוג של פרגוסון להפועל ירושלים, כמו שפרגוסון היה למנצ’סטר יונייטד. אני רואה עתיד גדול מאוד לעודד בהפועל ירושלים ועתיד גדול להפועל ירושלים״.
10 צפייה בגלריה
אייל חומסקי ועודד קטש
אייל חומסקי ועודד קטש
אייל חומסקי ועודד קטש
(איציק בלניצקי)
ג׳יימס פלדין, ג׳ון הולנד, עמנואל טרי, נמרוד לוי והקפטן בר טימור עזבו, וירושלים החתימה את טאריק פיליפ, מלקולם היל ואדם אריאל וסיכמה עם סולימאן בריימו, ג׳ייקובן בראון וטיישון תומאס על חזרתם לבירה, בנוסף ללוקה מיטרוביץ׳, שהצטרף בחוזה קצר בלבד. עם זאת, עוד לפני פתיחת העונה בטורניר הפיינל 8 בליגת האלופות, בראון נפצע בכתפו וירושלים נכנסה לסחרור וחיפשה במהרה מחליף.
כריס קרמר בן ה-32 כבר נחת בבירה, אך לא בכושר משחק מספק. בירושלים נאלצו למצוא פתרון בזק והחתימו, במה שהפך בדיעבד לחוזה למשחק אחד בלבד, את ניקוס פאפאס היווני בן ה-30 שסיים את דרכו בפנאתינייקוס אחרי שבע שנים והצטרף לקבוצה באתונה לקראת רבע גמר הפיינל 8. אלא שגם פאפאס לא הצליח להושיע כשירושלים הובסה 92:65 על ידי סן פבלו בורגוס, שהמשיכה כל הדרך לזכייה בליגת האלופות.
10 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(אורן בן חקון)
על אף הדחה בחצי גמר גביע ווינר עם 89:85 להפועל חולון ועל אף היעדרותו של בראון והעובדה שמלקולם היל סבל משבר בכף ידו, ירושלים פתחה את העונה בזירה המקומית בצורה נהדרת עם שבעה ניצחונות בשבעת משחקי הליגה הראשונים. לאחר מכן הגיעו שני הפסדים מאכזבים, 99:83 לעירוני נס ציונה ו-101:80 למכבי תל אביב. עם זאת, ירושלים עדיין נאבקת על הגביע לאחר שעלתה פעם נוספת לחצי הגמר של המפעל, בו תפגוש, כבר ללא קטש, את מכבי ראשון לציון.
בזירה האירופית כידוע, מצבה של ירושלים לא מזהיר אחרי שניצחה שני משחקים והפסידה בשניים בארבעת משחקיה עד כה בשלב הבתים, שבעקבות הקורונה צומצם לארבע קבוצות בלבד. עם זאת, על אף הקשיים שחוותה ירושלים עד כה באירופה, עודד קטש יודע שניצחון ב-5 נקודות ומעלה על טורק טלקום יעלה את האדומים מהבירה לשלב הבא, מה שיהווה מתנת פרידה לפני המעבר ליוון וישאיר את כולם בירושלים עם טעם טוב בפה אחרי שלוש שנים משותפות שכללו לא מעט עליות ומורדות.