1 צפייה בגלריה
דיאנדרה אייטון וברוק לופז
דיאנדרה אייטון וברוק לופז
דיאנדרה אייטון וברוק לופז
(רויטרס)
לילה של חוזים חדשים ב-NBA נסגר כאשר וושינגטון הגיעה לסיכום עם הסנטר דניאל גאפורד לשלוש שנים נוספות. שווי ההארכה עומד על 40.2 מיליון דולר. השחקן בן ה-23 נכנס לשנתו השלישית בליגה הטובה בעולם וההסכם עם הוויזארדס יהיה עד עונת 2025/26. בעונה שעברה הוא צורף לקבוצה בטרייד עם שיקגו והפגין יכולות שזיכו אותו בסופו של דבר בעמדת הסנטר הפותח גם לקראת העונה הזו.
בפיניקס מאידך, לא היו יכולים לברך הלילה (בין שני לשלישי) על הסכם חדש עם הסנטר שלהם כאשר השיחות מול דיאנדרה אייטון נסגרו ללא הסדר. השיחות בין הצדדים כשלו עם תום הדד ליין והבחירה מספר 1 של דראפט 2018 ציפה לקבל חוזה מקסימום לחמש שנים, אולם אצל הסאנס לא התכוונו בשום שלב לעשות זאת. הסנטר היה חלק גדול מהריצה אל גמר ה-NBA בעונה האחרונה והשאיפה שלו הייתה לזכות בחוזה בשווי 172.5 מיליון דולר, אך פיניקס לא התכוונה לעמוד בכך והשיחות נפלו.
כתוצאה מכך, הפרנצ’ייז עומד בפני סיטואציה לא פשוטה בנוגע לעתידו של השחקן. אייטון לא מרוצה מאיך שהדברים התגלגלו, בזמן שראה את חבריו למחזור 2018 מקבלים חוזי מקסימום בשבועות האחרונים. הוא יוכל להיכנס לרשימת השחקנים החופשיים המוגבלים ולחתום על טיוטת חוזה בקבוצה אחרת, כשאז לפיניקס תהיה האפשרות להשוות את ההצעה ולהשאירו. אפשרות נוספת היא לחתום על הצעה מוסכמת שתגרום לו לשחק בפיניקס עד לסיום עונת 2022/23 אלא שבסיומה הוא יהפוך לשחקן חופשי שאינו מוגבל, ובכך הקבוצה תאבד אותו בלי האפשרות לקבל תמורה.
במינסוטה, הטימברוולבס מימשו את האופציה על שנת הרוקי השלישית בחוזים של אנתוני אדוארדס וג’יידן מקדניאלס. הדד ליין על אופציות הרוקיז היא עד ה-1.11. בכך הקבוצה הבטיחה לעצמה שקט בגזרה של שתי הבחירות שלה בדראפט של 2020, בו אדוארדס כזכור נבחר במקום הראשון וחברו במקום ה-28.