1 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין וג'ון דיברתולומאו מרוצים
סקוטי ווילבקין וג'ון דיברתולומאו מרוצים
סקוטי ווילבקין וג'ון דיברתולומאו מרוצים
(איציק בלניצקי)
"כולם היו בקצב, כל החלקים היו מחוברים טוב", אמרו במכבי תל אביב לאחר ה-69:99 אמש (שני) על בני הרצליה במסגרת המחזור הרביעי של ליגת העל. חניכיו של יאניס ספרופולוס עלו למאזן של שלושה ניצחונות מול הפסד אחד וכעת בקבוצה מישירים מבט לעבר באסקוניה אותה יפגשו בשישי הקרוב במסגרת המחזור השמיני של היורוליג.
אלופת המדינה השתלטה על המשחק כבר מהפתיחה ובמועדון אהבו מאוד את שראו על הפרקט: "הייתה רמת ריכוז מאוד גבוהה וביצוע גבוה". כל מי שעלה על הפרקט קלע, הצהובים כחולים חטפו יותר כדורים, איבדו פחות, מסרו יותר וגם זרקו יותר לסל. יחד עם זאת, לצד שביעות הרצון הרבה מחלוקת הדקות ומההכנה הנהדרת של הצוות המקצועי, בסביבת הקבוצה שמחו מההשתלבות של קינן אוואנס וקמרון טיילור כמו גם משפת גופו של האחרון. השניים שערכו את הופעת הבכורה שלהם ביורוליג העונה נכנסים לקצב ולשטף הקבוצתי יותר ויותר.
במועדון שייכו את היתרון המוקדם לכך ש"קינאן, ג'ייק (כהן) ואנטה (ז’יז’יץ’) פתחו טוב מאוד". למעשה השלושה היו אחראים ל-24 נקודות מתוך ה-28 של הקבוצה ברבע הראשון, כשסקוטי ווילבקין מנהל את ההתקפה בדקות שלו על הפרקט. לאורך כל המשחק השחקנים שנרשמו להתמודדות זכו לתמיכה מאלו שישבו מאחורי הסל כאשר ג'יימס נאנלי שרוקד על הפרקט עד כה, רקד בכיסאות שמאחורי הסלים במהלך פסקי הזמן. אגב, בחזרה לחלוקת הדקות של יאניס ספרופולוס, השחקנים היחידים שחצו את רף 20 הדקות היו אלו שלא משחקים ביורוליג.
מוחצת: 69:99 למכבי ת"א על בני הרצליה
ג'ייק כהן אמר: "זה היה משחק טוב מאוד בשבילנו, התחלנו ברגל ימין וכל מי שנכנס הוסיף למומנטום. שיחקנו נגד קבוצה התקפית טובה מאוד ועצרנו אותה על פחות מ-70 נקודות, ההגנה הטובה שלנו הובילה להתקפה טובה וזה היה כדור שלג חיובי. אני חושב ששיחקתי בצורה טובה נגד ירושלים גם אם לא קלעתי, הייתי בסיטואציות האלה גם בעבר. כשאתה משחק עם 15 שחקנים במכבי הדבר היחיד שאתה יכול לשלוט עליו זה על איך אתה מגיב. או שאתה מוכן ויוצא מזה, או ממשיך כרגיל, הניסיון שלי לימד אותי להישאר מוכן וההזדמנות שלי תגיע”.
עוד אמר על נושא דקות המשחק: “זה חשוב לי אבל הדבר המשמעותי הוא לעזור למכבי לנצח משחקים, אם המאמן מחליט שהתפקיד שלי הוא לא לשחק, אקבל את זה. אני לא יאהב את זה, אבל אכבד. אם אנחנו ממשיכים לנצח, זה לא הזמן הנכון בשבילי לדרוש דקות או משהו כזה, אנחנו משחקים טוב מאוד עכשיו, משתפרים גם בליגה וגם ביורוליג, זה משהו קשה לקבל ברמה האישית, אני רוצה לתרום, אבל ככה זה הולך כשאתה משחק בקבוצה טובה, אתה צריך להישאר צנוע".
כהן שבכל שנה בחודש נובמבר מגדל שפם במטרה לעורר מודעות לסרטן הערמונית ולגייס כספים לחקר מחלת הסרטן, הוסיף: "אני לא יודע מי יחבור אליי עם השפם. אגייס כסף שוב בשביל בריאות הגברים וחקר הסרטן, זה משהו שמאוד ממלא אותי. אשתמש בזה כדי לגייס כסף, זה די מגניב".
ספרופולוס: "משחק קבוצתי נהדר שלנו"
עוז בלייזר הוסיף: "אנחנו במומנטום טוב, עובדים כמו שצריך באימונים. הרבה מאוד מהקרדיט הולך לצוות המקצועי, לעוזרי מאמנים, ליאניס ולרגב פנאן. מה שהכי אפשר לראות זה שאנחנו מתחברים יותר ויותר. אנחנו נהנים על המגרש. אנחנו לא מתרכזים בקבוצות האחרות ובפערים. אנחנו עושים הכנה כמו למשחקי יורוליג ומתרכזים בעיקר בעצמנו. כולם יכולים לראות כמה הקהל של מכבי הוא כוח עצום וכמה הוא היה חסר לנו בעונה שעברה. זה מטורף. אני מקווה שנמשיך את המומנטום הזה, שנביא את האנרגיות מבפנים, השטף של הקבוצה הוא ברמה גבוהה”.
בלייזר התייחס גם לדרך שעברה הקבוצה מאז משחק האימון הראשון שלה מול בני הרצליה: "המשחק שלנו נגד הרצליה היה בסיטואציה לא רגילה, היינו בחצי קבוצה אחרי מכת קורונה. אנחנו מתחברים לאט לאט וזה היה חסר לנו, בזכות האופי והאיכויות שיש בקבוצה הזאת, החיבור הוא יותר מהיר. יש אווירה מיוחדת. זה יהיה הכוח שלנו להמשך העונה. מתי שהמאמן יקרא לי, אני עובד קשה ומוכן להזדמנות שתגיע. זה יכול לקחת גם חודש, אני בטוח שאם אעבוד קשה ההזדמנות תגיע".