2 צפייה בגלריה
כדור טניס
כדור טניס
כדור טניס
(רויטרס)
למרות שבאיגוד הטניס כבר יודעים מספר שבועות על חשיפת פרשת הפדופיליה החמורה ביותר בטניס הישראלי, הם למעשה ממשיכים לנסות לטייח אותה ואף להוריד אותה מסדר היום. כפי שפרסמנו, טניסאית צעירה, קטינה, פרסמה בחשבונה ברשתות החברתיות כי עברה לכאורה הטרדות מיניות מאחד המאמנים שלה לאחר שעות האימונים.
למרות שהשחקנית הצעירה לא נקבה בשמו של המאמן, הרי שבכירים בענף הטניס מכוונים את האירוע ואת החשד לעבר אחד המאמנים, לאחר שעשו ניתוח מי אימן את אותה שחקנית מוכשרת בעבר. הטניסאית הקטינה דיברה בפנים גלויות על ההטרדות המיניות שחוותה וכתבה בעדות פשוט מצמררת: “זה נושא קשה בשבילי אבל החלטתי לשתף", בנוסף השחקנית טוענת כי המאמן לכאורה חיבק אותה ונגע בגופה כאשר הייתה בת 12.
"סמכתי עליו והיה לי איתו אמון חזק מאוד. יום אחד אחרי אימון עמו, הוא אמר שהוא יסיע אותי, אבל נעשה הפסקה קטנה בשביל שאוכל סנדוויץ’ בביתו. הייתי בת 12 וחצי בערך, הוא היה המאמן שלי מגיל 5. תמיד החשבתי אותו כמו אבא שני בשבילי, כי ההורים שלי גרושים ואבא שלי לא כל הזמן היה לידי, אז הוא מילא את המקום. כשדיברנו על האימון אז הוא התחיל לחבק אותי ולגעת במקומות מסוימים שהם לא מקומות נורמליים. אחר כך הוא שכב ואמר לי לשכב עליו. עשיתי זאת כי חשבתי שזה חיבוק, אבל אז הוא התחיל להתנהג ולתת לידיים שלו לטייל על הגוף שלי כאילו כלום".
2 צפייה בגלריה
אבי פרץ, מתי תיגש למשטרה?
אבי פרץ, מתי תיגש למשטרה?
אבי פרץ, מתי תיגש למשטרה?
(עמית מצפה)
האיגוד הסתפק בשליחת מכתב בנושא ההטרדות המיניות על ידי עדי יורמן, מנהלת פרויקטים באיגוד הטניס, ועל ידי ממונה מטעם האיגוד למניעת הטרדות מיניות. היא ציינה כי המכתב נשלח "בעקבות התגברות המודעות להטרדות המיניות בספורט כחלק ממגמה עולמית". עד כה, אפילו העסקן הבכיר והדומיננטי באיגוד, מיכאל קליין לא הביא את הישועה. התירוצים של האיגוד – האמא של השחקנית לא רוצה להגיש תלונה במשטרה וביקשה מהאיגוד לא לעסוק בכך, ובנוסף שאין לאיגוד ראיות מי המאמן שעשה זאת.
לכן על האיגוד כרגולטור של הטניס בישראל והאחראי על הענף, על כל מה שקורה בו כמובן, היה להגיש תלונה במשטרה, שהיא זו שתחליט כיצד לנהוג בפרשת הפדופיליה. כמו כן, לאיגוד אין את הכלים להתמודד עם הפרשה הלא פשוטה, לכן הוא חייב לתת ולעשות את העבודה למי שמבין בכך ויש לו את האמצעים לטפל בכך כמו שצריך. לא אבי פרץ ולא בכירים אחרים באיגוד יכולים לקחת אחריות, כאשר יכול להיות שאותו מאמן שלכאורה תקף את הילדה עשה זאת ועושה זאת עם עוד שחקניות קטינות.