3 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
מונס דאבור
(רדאד ג'בארה)
שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, עלה הערב (שלישי) לדבר בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM והתייחס בין היתר לסאגת הקהל ומונס דאבור, כשגם אייל ברקוביץ’ נתן את דעתו על המקרה של חלוץ הנבחרת והקהל שקרא לו בוז גם ב-2:3 על איי פארו.
שלומי, ראיתי שאתה מאוד כועס על הקהל שקרא בוז לדאבור. ”להפך. אמרתי שרוב הקהל היה מדהים, אבל בתוך הקהל היו כאלה שהשמיעו קריאות מזעזעות, ונתתי דוגמה שכל בן אדם לא היה מרשה לעצמו לעשות את זה בסיטואציה אחרת. אם זה היה במדינה אחרת והיו קוראים יהודי מסריח? הבוז – בחברה דמוקרטית זה הדבר הבסיסי למחאה. חלק מהקללות, כמו מה שאיחלו לבת שלו ולאשתו, זה מה שהוציא אותו מדעתו. חלאות? כן, מי שקילל כן”.
רוטנשטיינר ודור פרץ מסכמים את הקמפיין
ברקוביץ’ השיב: “אבל הוא לא יכול לשמוע קללה ספציפית מהקהל, אני הייתי שחקן, מקסימום את הבוז. אי אפשר לשמוע מתוך המשחק מה אמרו לך מהקהל. מונס דאבור פגע באזרחי ישראל בזמן המלחמה. התנצל או לא התנצל, לא יודע. לדעתי ההתנצלות שלו לא הייתה מספיק חדה, התפקיד שלך להכין אותו לפני המשחק ולהגיד לו שיקללו אותו. התפקיד שלך שהוא לא יגיב וישתיק את האוהדים כי דאבור שחקן טוב, מאוד חשוב לנבחרת ישראל, עשה טעות של החיים שלו בזה שהוא קילל את האזרחים והחיילים של מדינת ישראל בזמן המלחמה”.
“במקום להחזיר אותו לנורמה, אתה אומר ‘החלאות האלה שקיללו אותו’”. במקום להשתיק את הקהל היה צריך לתת לזעם לעבור. אני בעברתי הגבתי בסלטיק, אבל דאבור לא יכול כל פעם להשתיק את האוהדים. או לשחק ולסתום את הפה או לא לבוא יותר, לא שמעתי את דאבור אומר במסיבת העיתונאים ‘אני מתנצל ואוהב את הנבחרת, רוצה דף חדש’, זה התפקיד החדש. אתה אומר חלאות על אלו שקיללו. לא שמעתי את הקהל קורא בוז לנאתכו, אבו פאני ועבד אלחמיד, הם עשו את זה רק לדאבור בגלל שאמר מה שאמר ומגיע לו. אם יהודי היה עושה כמו דאבור, גם אותו היו מקללים”.
3 צפייה בגלריה
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
(רדאד ג'בארה)
לאחר מכן ברזל ענה: ”אני לא רוצה לפייס אף בן אדם גזען. שריקות בוז בעיני, גם אם זה בפעם השלישית, אני יכול לחיות איתם, אבל כשהם צועקים למישהו ‘ערבי מסריח’ או ‘יהודי מסריח’, זה גזענות טהורה. לא שמעת כלום ברקו, לא היית במגרש”.
ברקו הוסיף: “ברזל, בכל סקר רוצים שאני אאמן את הנבחרת. כשקיללו אותי בסלטיק כל המדינה שמעה. דאבור הרוויח את הקללות ביושר, הוא מלבה את היצרים”. ברזל ענה: “אתה ברקו מאוס יותר מכל אחד אחר, אז מה זה משנה משהו? תאמן את נבחרת מינה צמח, אתה יכול לאמן נבחרת של סקרים”.
3 צפייה בגלריה
שלומי ברזל
שלומי ברזל
שלומי ברזל
(איציק בלניצקי)
ברזל, מה אמר לך דאבור בסיום המשחק? ”מדובר בבן אדם שהתגובה המקסימלית שלו זה תנועת שקט ולשים את האצבעות על האוזניים. אני מניח שעכשיו זה כבר היה יותר מדי בשבילו. אני מניח שדאבור ידבר בקרוב, אני יכול להניח גם איפה הוא ידבר בקרוב”.
ברזל, פנינו לקמפיין הבא, אני מניחה שיש לך כוח במינוי המאמן הבא. ”אין לי שום כוח. אני לא יודע, זו עוד פעם השאלה, אולי מאמן זר, אולי וילי רוטנשטיינר ימשיך, אולי מאמן ישראלי. תמיד חשבנו שמינינו את הטוב ביותר”.