1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה בארגנטינה
ניידת משטרה בארגנטינה
ניידת משטרה בארגנטינה
(רויטרס)
סערה בכדורגל הארגנטינאי: לוקאס גונזלס, שחקנה הצעיר בן ה-17 של קבוצת ברקאס סנטרל, שמתמודדת בימים אלו על עלייה לליגה הראשונה, נורה למוות על ידי שוטרים בעת שיצא אמש (חמישי) מאימון קבוצתו.
גונזלס יצא מהאימון ועלה על רכב יחד עם עוד שלושה חבריו לקבוצה. בזמן שנסעו ברכבם, פרץ ירי מניידת משטרה סמוכה לעבר מכוניתם. שני כדורים פגעו בראשו של גונזלס ע”י השוטרים שהיו בלבוש אזרחי והוא מת מפצעיו. על פי דיווחים בתקשורת הארגנטינאית, שלושת השוטרים שהיו באירוע פוטרו מתפקידים והאירוע נמצא בחקירה.
השוטרים הסבירו מדוע הם פתחו בירי כאשר לטענתם הם עקבו אחר מכונית שנראתה חשודה. על פי טענות השוטרים, אחד מנוסעי הרכב הוציא אקדח. מקורבים לשחקנים מכחישים את הדברים בתוקף וטוענים כי לא הייתה כל סיבה לפתוח לעברם בירי.
הפרשה כאמור מעוררת סערה גדולה בארגנטינה והחלה מחאה במדינה תחת הכותרת - “צדק ללוקאס”. מועדון הכדורגל ברקאס סנטרל הוציא הודעה אחרי המקרה המצער: “בצער רב אנו נפרדים היום מלוקאס. המועדון נאחז בכאב ובחוסר אונים לנוכח מה שקרה. אנו מבקשים לכבד את המשפחה ולחבק אותם. המועדון קובע שלושה ימי אבל ללא כל פעילות חברתית או ספורטיבית. תנחומינו למשפחה ולחברים, מקווים שהצדק ייעשה”.