1 צפייה בגלריה
קארין סנדל ושחר נקב
קארין סנדל ושחר נקב
קארין סנדל ושחר נקב
(חגי מיכאלי)
כשהיא סופרת כבר ארבעה הפסדים בקמפיין מוקדמות המונדיאל ואף לא כבשה עד כה שער אחד, נבחרת הנשים של ישראל הגיעה הערב (שלישי) למפגש מול טורקיה בחוץ כשאין לה מה להפסיד, ובהחלט כך היא שיחקה. אך זה לא משנה אם זה גברים, נשים, נוער או נערים, ישראל כמו ישראל הוליכה 0:2 והייתה בדרך לניצחון ראשון בקמפיין, אך ספגה שלושה שערים, כולל שניים עמוק בתוך תוספת הזמן מטעויות קשות בהגנה וספגה 3:2 דרמטי במיוחד ושובר לב מול הטורקיות.
הנבחרת הציגה יכולת פשוט אדירה במחצית הראשונה, ואמנם לא שלטה במשחק, אבל הייתה מסוכנת בהרבה מהטורקיות ויכולה הייתה לרדת להפסקה ביתרון של שלושה/ארבעה שערים לפחות. כבר בדקה ה-10, ישראל סוף סוף כבשה את השער הראשון שלה במוקדמות אחרי ארבעה משחקים. טליה זומר הכניסה כדור עומק מושלם לקורל חזן שבאחד על אחד לא התבלבלה וגלגלה את הכדור לרשת.
ישראל המשיכה לסכן את השער, עדן אביטל הפעלתנית הגיעה להזדמנות טובה אך בעטה החוצה. בדקה ה-25, הרגע הגדול במשחק הגיע - כדור קרן הורחק על ידי ההגנה הטורקית, אופל סופר הניפה את רגל ימין ומכ-25 מטרים שחררה וולה אדיר לרשת וכבשה שער מדהים שלא רואים כל יום. ישראל המשיכה להיות מסוכנת, נועה סלימהוג’יץ’, שחקנית הרכש החדשה של מילאן, הגיעה לשני מצבים מצוינים, אך באחד בעטה החוצה ובשני סחטה הצלה ענקית מהשוערת הטורקית. בסופה של מחצית אדירה, החניכות של גילי לנדאו ירדו להפסקה ביתרון מבטיח.
במחצית השנייה ישראל הלכה אחורה והזמינה את ההתקפות הטורקיות. מלבד חצי מצב מסוכן של עוואד, הנבחרת לא הייתה טובה ובעיקר ניסתה לשמור על התוצאה. הטורקיות שלטו לחלוטין במשחק והכוכבת הגדולה שלהם אוראז הגיעה לשלושה מצבים מסוכנים אך נעצרה אצל השוערת עמית כהן שרשמה משחק מצוין. בדקה ה-71, בירגול סאדיקוגלו המחליפה ניצלה ריפיון בהגנה הישראלית וכבשה מקרוב.
מכאן ואילך הטורקיות ישבו על השער הישראלי וניסו לכבוש ללא הצלחה כשישראל ניצלת פעם אחר פעם מספיגה בעיקר בזכות נועם כהן השוערת, ופשוט מזמינה את טורקיה לכבוש. ואז הגיעה תוספת הזמן - כדור קרן יצר ערבוביה ברחבה, נועם אכטל ניסתה להרחיק אך בעטה רק על טשקין שפשוט עמדה במקום והכדור פגע בה וחדר לרשת. הטורקיות המשיכו ללחוץ ובדקה ה-96, נועה אכטל ביצעה עבירה מאחור ברחבה על שחקנית טורקייה, השופטת הצביעה בצדק על הנקודה הלבנה, טופצ’ו ניצלה את הפנדל, כבשה שער דרמטי במיוחד והעניקה לטורקיה מהפך ענק על הישראליות הכואבות.

מחצית ראשונה:

דקה 10: שער! נבחרת ישראל עלתה ליתרון 0:1: בשעה טובה, שער ראשון של הנבחרת בקמפיין. טליה זומר הכניסה כדור עומק מושלם לקורל חזן שבאחד על אחד לא התבלבלה ושלחה את הכדור לרשת.
דקה 15: קורל חזן הכניסה כדור עומק טוב לעדן אביטל שבעטה בצורה לא טובה החוצה.
דקה 25: שער! נבחרת ישראל עלתה ליתרון 0:2: אופל סופר שחררה וולה אדיר מכ-25 מטרים וכבשה שער פנטסטי שלא רואים כל יום.
דקה 30: נועה סלימהוג’יץ’ כמעט כבשה את השלישי כשהתקדמה עם הכדור בתוך הרחבה ובעטה טוב, אך הכדור שלה חלף בסמוך לקורה.
דקה 43: הזדמנות ענקית לישראל: נועה סלימהוג’יץ’ השתלטה בצורה נפלאה עם החזה על כדור שהגיע אליה בתוך הרחבה ובעטה מצוין, אך סחטה הצלה גדולה מאקגוז.
דקה 45: טופצ’ו בעטה כדור חזק מחוץ לרחבה, עמית כהן הדפה את הכדור לקרן.

מחצית שנייה:

דקה 50: הזדמנות נהדרת לטורקיה: אוראז כבר עברה את השוערת כהן ובעטה למרכז השער, אך אירנה קוזנצוב הרחיקה את הכדור רגע לפני שהוא חדר לרשת.
דקה 53: עוואד ספק בעטה ספק הרימה מקצה הרחבה, השוערת הטורקייה כמעט שלחה את הכדור לרשת אחרי טעות קשה, אך למזלה הכדור יצא לקרן.
דקה 58: יאגמור אוראז הגיעה למצב של אחד על אחד ובעטה טוב, אך שוב כהן הייתה שם במקום כדי להציל את הנבחרת.
דקה 71: שער! טורקיה צימקה ל-2:1: בירגול סאדיקוגלו ניצלה ריפיון בהגנה הישראלית וכבשה מקרוב.
דקה 75: הזדמנות ענקית של טורקיה: כדור קרן יצר ערבוביה ברחבה, טאג ניסתה לדחוק את הכדור מקרוב אך שוב עמית כהן הייתה שם במקום והצילה את ישראל מספיגה נוספת.
דקה 90: אוראז קיבלה כדור טוב ברחבה ונגחה מקרוב, אך הכדור שלה חלף בסמוך לקורה.
דקה 93: שער! טורקיה השוותה ל-2:2: טעות קשה בהגנת של ישראל. טשקין ניצלה הרחקה רעה של אכטל וכבשה מקרוב.
דקה 97: שער! טורקיה עלתה ליתרון 2:3: אכטל הכשילה שחקנית טורקייה ברחבה, טופצ’ו ניצלה את הפנדל וכבשה שער דרמטי במיוחד.
הרכב נבחרת ישראל: עמית כהן, קורל חזן (שני דוד, 80), נועם אכטל, שחר נקב, אופל סופר, אירנה קוזנצוב, נועה סלימהוג’יץ’, עדן אביטל (רחל שטיינשניידר, 77), שירה אלינב (מאיה חיטמן, 88), מריאן עוואד (ירדן אוזל, 88) וטליה זומר (קארין סנדל, 77).
הרכב נבחרת טורקיה: סלדה אקגוז, ברנה יניצ’רי, דילאן טאשקין, קזבאן טאג, איליאדה קלבלק, אברו טופצ’ו, אמינה אצ’ם אסם, אליף קסקין, אצ’ה טורקוגלו, מיראיי צ’ין ויאגמור אוראז.