2 צפייה בגלריה
בן שהר מעל שי אליאס
בן שהר מעל שי אליאס
בן שהר מעל שי אליאס
(נעם מורנו)
חבר הכנסת סימון דוידסון פעיל מאוד בענייני הספורט הישראלי - וכעת הוא מעוניין להפסיק את “שוק העבדים” בכדורגל הישראלי, עם חוק חדש שהונח על ידו היום (רביעי) על שולחן הכנסת שיאפשר מעבר של ספורטאים בין אגודות.
העיסוק בספורט המקצועי בישראל מוסדר דרך כרטיסי שחקן שנרכשים על ידי מועדוני הספורט בענפים השונים. הסדרים אלו מביאים לעיתים קרובות להתנגשות בין ספורטאים לבין המועדונים שאליהם הם שייכים.
2 צפייה בגלריה
ח"כ סימון דוידסון
ח"כ סימון דוידסון
ח"כ סימון דוידסון
(איציק בלניצקי)
הצעת החוק של ח”כ דוידסון מתמודדת עם בעיית הכבילה של ספורטאים למועדונים שלהם, ומאפשרת לראשונה גם לספורטאים בוגרים לפנות לערכאה שיפוטית ולבקש הגנה מפני התעמרות המועדון שמחזיק בכרטיס השחקן שלהם, באמצעות שחרור מהכבילה אל המועדון. כמו כן, הצעה זו מאפשרת לספורטאים בוגרים שתרמו למעלה מחמש שנים למועדון, לקבל את כרטיס השחקן לידיהם ולעבור קבוצה כרצונם.
על פי הצעת החוק, שני התיקונים הללו “אמורים לשפר את האיזון שבין השקעת המועדונים לבין המאמץ של הספורטאים, וימנעו עיוותים עתידיים בתעסוקת ספורטאים. תיקונים אלו יביאו לשיפור משמעותי בתפקוד ענפי הספורט המקצועני בישראל, ולשיפור ההישגים והמוטיבציה של הספורטאים”.
לפי החוק, ספורטאי שגילו מעל 23 שנה ועסק בפעילות תחרותית במסגרת האגודה במשך שבע שנים לפחות כספורטאי בוגר, יהיה רשאי, בכל עת, להודיע על רצונו לעבור לאגודה אחרת והוא יוכל לעבור לכל אגודה אחרת בתוך 30 ימים מיום מתן הודעתו, ללא תשלום או גמול לאגודה שממנה מבקש הספורטאי לעבור.