2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין עם הכדור
סקוטי ווילבקין עם הכדור
סקוטי ווילבקין עם הכדור
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
כפי שפורסם ב-ONE: ביורוליג פרסמו הערב (שישי) הודעה לפיה מכבי תל אביב אכן קופחה בהפסד הדרמטי לריאל במדריד. בהודעה נכתב כי אכן צוות השיפוט והמזכירות לא זיהו את הטעות הקריטית לפיה תומא הרטל נכנס בשניות הסיום אחרי איבוד כדור של האלופה הישראלית, אך המהלך היה לא חוקי, שכן גארד הבלאנקוס, שגם קלע סל קריטי לאחר מכן, לא היה רשאי להיכנס בזמן הזה.
אחרי ה-70:72 הדרמטי של הספרדים, בהודעת היורוליג נכתב בין היתר: “ג’פרי טיילור החליף את הרטל שירד לספסל במהלך פסק הזמן. בהמשך, אחרי חוק 5 השניות ואיבוד הכדור של מכבי, תומא הרטל נכנס חזרה לפרקט ואף אחד מצוות השיפוט או המזכירות לא ראו זאת, זה משהו שלא היה צריך לקרות”.
2 צפייה בגלריה
ג'פרי טיילור מול סקוטי ווילבקין
ג'פרי טיילור מול סקוטי ווילבקין
ג'פרי טיילור מול סקוטי ווילבקין
(הטוויטר של ריאל מדריד)
כאמור, הצהובים קופחו בשניות המכריעות. הרטל קלע שלשה והעלה את קבוצתו ליתרון 67:68, אלופת המדינה ביקשה פסק זמן, ממנו חזרו הבלאנקוס כשאותו הרטל נמצא על הספסל. השלב הבא היה הפרת חוק חמש שניות בהכנסת הכדור, לאחריו הכניס חזרה פאבלו לאסו את הרטל, שקלע סל נוסף והעלה את קבוצתו ל-67:70, כשעל שעון המשחק נותרה פחות מדקה.
הטעות - על פי חוקת הכדורסל של פיב"א (וכפועל יוצא גם של היורוליג) סעיף 19.2.4 אשר נוגע לחילופים, אומר כי שחקן מחליף ושחקן מוחלף לא יכולים לרדת או לחזור לפרקט בהתאמה עד שהכדור הופך "מת" שוב, אחרי שלב בו השעון רץ במשחק.
אייל ברקוביץ' קולע לסל עם אגדות מכבי ת"א