2 צפייה בגלריה
הוא חוזר. רפאל נדאל
הוא חוזר. רפאל נדאל
הוא חוזר. רפאל נדאל
(רויטרס)
אחרי היעדרות של יותר מארבעה חודשים, רפאל נדאל חוזר. הספרדי בן ה-35, שמדורג שישי בעולם, סבל מבעיה ברגלו השמאלית, אבל הפציעה כבר מאחוריו והוא ישוב לשחק מחר (שישי) באבו דאבי כשיפגוש את המנצח בין דומיניק תים לאנדי מארי.
"אני שמח מאוד לחזור", אמר נדאל שהמשחק האחרון שלו היה ההפסד ללויד האריס בוושינגטון בתחילת חודש אוגוסט. זה היה הטורניר הראשון שלו מאז פרש מווימבלדון ומטורניר הטניס האולימפי, וכעת הוא יערוך את הקאמבק כשהמטרה המרכזית היא כמובן אליפות אוסטרליה הפתוחה בתחילת השנה הבאה.
"זה לא היה עניין של כאבים", הסביר נדאל את ההיעדרות, "כבר היו לי כאבים לאורך הקריירה, כמעט כל הזמן. זה היה יותר להגיע למצב של כאב שאני יכול להתמודד איתו ולהתחרות בצורה טובה. אני צריך לנסות את עצמי בתחרות, אבל ברור שאני מרגיש טוב יותר, אחרת לא הייתי כאן".
2 צפייה בגלריה
"מרגיש טוב יותר". נדאל
"מרגיש טוב יותר". נדאל
"מרגיש טוב יותר". נדאל
(רויטרס)
נדאל הוסיף: "אני יודע שהקאמבק לא יהיה קל, אין לי ציפיות גבוהות בשלב זה. הציפיות היחידות שלי מעצמי הן להיות כאן, לשחק שוב מול קהל, להתחרות מול שחקנים טובים ולהנות. זו הייתה תקופה קשה מאוד, רק להיות פה אלה חדשות נהדרות עבורי. אני מקווה שהמצב של הרגל ישתפר ושאגיע לרמה שאני רוצה להיות בה. אם לא תהיה לי מגבלה, אני רוצה לחזור ולהתמודד על זכייה בטורנירים, זו המטרה הגדולה".
נדאל דיבר גם על אליפות אוסטרליה: "אם הכל יילך כמו שצריך, יהיה לי רק טורניר אחד לפני זה, וכאן אלה רק שני משחקים, כך שלא יהיו לי הרבה שעות משחק תחרותיות לפני טורניר קשה כמו באוסטרליה, אבל הכי חשוב להיות בריא". הספרדי התייחס גם לנובאק ג'וקוביץ' שהשתווה אליו ואל רוג'ר פדרר עם 20 תארי גראנד סלאם בווימבלדון: "לא התחרתי בחמישה-שישה חודשים האחרונים. אני מבין שתמיד מדברים עלינו, אני ורוג'ר היינו פצועים לתקופה ארוכה והסיכויים שלנו שווים, אבל ברור שסיכויים של נובאק גבוהים הרבה יותר".