4 צפייה בגלריה
פודיום הנשים
פודיום הנשים
פודיום הנשים
(דייגו רוסמן, התאחדות הטיפוס בישראל)
מיכל אזוגי זכתה היום (חמישי) באליפות ישראל בפרא-טיפוס שנערכה בקיר "אקסטרים פארק" בעכו. מיכל, ממועדון טופ נתניה, הצליחה לנצח בגמר את נעמה שטראוסמן לאחר תחרות צמודה והפכה לאישה הראשונה לזכות בתחרות מאחר ולראשונה אי פעם התקיימה קטגוריית נשים. בגברים הצליח אלוף העולם, מור ספיר, לאסוף את התואר האחרון שחסר לו ולזכות במקום הראשון.
מוקדמות הקטגוריה התחילו בשוויון משולש במסלול הראשון בין נעמה אזוגי, יולה גוטמן ונעמה שטראוסמן, שהגיעו שלושתן לאחיזה האחרונה. המסלול השני היה קשה משמעותית ובו הגיעה אזוגי לאחיזה הגבוהה ביותר. מסלול הגמר העמיד את המתחרות בקצה גבול היכולת, ובעיקר את שטראוסמן, שבשני שליש מסלול החליקה ונשארה תלויה על יד אחת, בטרם ייצבה את עצמה והמשיכה לטפס. תצוגת טיפוס מצוינת שלה לא הספיקה, שכן מיכל אזוגי הצליחה לעקוף אותה וסיימה במקום הראשון.
4 צפייה בגלריה
טיפוס
טיפוס
טיפוס
(דייגו רוסמן, התאחדות הטיפוס בישראל)
מיכל אזוגי, בת 26, איבדה עין בתאונה בעת שירותה הצבאי, אז התפוצץ רימון וגרם לה לפציעה חמורה. לאחר שזכתה בתחרות היא סיפרה: “אני מאושרת להיות אלופת ישראל הראשונה. יותר משזה ניצחון שלי זו הצלחה של ספורטאיות פרא באשר הן. הייתה חוויה מדהימה להתחרות בכל הנשים מעוררות ההשראה האלה”.
בגברים ניצח באופן משכנע ביותר מור ספיר, אלוף העולם הנוכחי. לאחר שוויון במסלול המוקדמות הראשון, עלה ספיר על המסלול השני וסיים אותו, כאשר יניב אגא, שסיים שני את המסלול, הגיע 13 אחיזות מתחתיו. במסלול הגמר קיבע ספיר את מעמדו כטוב ביותר בישראל, כאשר סיים 17 אחיזות מעל המתחרה שאחריו.
4 צפייה בגלריה
מור ספיר
מור ספיר
מור ספיר
(דייגו רוסמן, התאחדות הטיפוס בישראל)
על אף הדומיננטיות שלו בטיפוס העולמי, זו היא הפעם הראשונה בה מור ספיר זוכה באליפות ישראל והוא נשמע מרוגש מאוד בסיום: "אין ספק שאני נרגש כרגע, זה תואר שהצליח לחמוק ממני כבר שנים. אני אפילו יותר נרגש בזכות הנשים שהתחרו פה היום בפעם הראשונה אי פעם. שברנו מחסום נוסף בספורט והן הוכיחו שעם התמדה ורצון כל אחד וכל אחת יכולה לטפס ולהגיע לכל פסגה”.
ספיר מאמן בשנתיים האחרונות את קבוצת מטפסות הפרא של עמותת “הצעד הבא”, המסייעת לקטועי גפיים. אליפות ישראל בטיפוס פרא נערכת בפורמט שונה מהתחרות הבינ"ל, שם קיימות קטגוריות שונות, ע"פ סוגי הנכות של המתמודדים. הגמר בארץ נערך על מסלול אחד, זהה לכל מתמודדים, ללא קשר לסוג הנכות, כך שבוני המסלולים חייבים להתאים את רמת ואופי המסלול לפציעות שונות, החל מקטיעות שונות וכלה בלקויות ראיה.
4 צפייה בגלריה
פודיום הגברים
פודיום הגברים
פודיום הגברים
(דייגו רוסמן, התאחדות הטיפוס בישראל)