2 צפייה בגלריה
גל צוקרמן על הפודיום
גל צוקרמן על הפודיום
גל צוקרמן על הפודיום
(איגוד השייט בישראל)
כבוד: גל צוקרמן בת ה-18 ממועדון שדות ים זכתה היום באליפות העולם בקייט פוייל לנוער, שהתקיימה בעומאן. זו אליפות העולם הראשונה לנוער בדגם זה, אשר יכנס למשחקים האולימפיים בפאריס 2024. הניצחון של גל הגיע בסיום תחרות מושלמת, בה ניצחה את כל 18 השיוטים. זה למעשה הישג חסר תקדים כמעט, אותו השיגו גולשים בודדים בעבר. צוקרמן ניצחה בתחרות את ג'וליה דמשוויץ', אלופת אירופה לבוגרים, שהייתה המועמדת הפייבוריטית לזכייה.
2 צפייה בגלריה
גל צוקרמן
גל צוקרמן
גל צוקרמן
(SENDER VAN DER BORCH)
צוקרמן אמרה: "להגיע לתחרות הזו ולייצג את ישראל זו הרגשה מדהימה. הדבר היחיד הטוב יותר מהזכייה הייתה הדרך בה הצלחתי לעשות את זה. הייתי בפוקוס מוחלט בכל התחרות וההכנה שעשיתי עם שחף אמיר, המאמן שלי בארץ, ביחד עם הביטחון שנתן לי יניב מאיר, שליווה אותנו בתחרות, עשו את ההבדל. יש המון למה לצפות והמטרה שלי ברורה כבר מהיום".
בדגם ה-420 זכו רוי לוי ואריאל גל משדות ים במדליית הארד. לוי וגל היו בין הבודדים בקטגוריה שהתחרו בצוות מעורב (נער ונערה, על פי הפורמט האולימפי החדש) והם התחרו בצוותים שרובם היו צוותי נערים בלבד. הם היו בין הצוותים הצעירים בתחרות והיו קרובים יחסית למקום גבוה יותר על הפודיום, עם שלושה שיוטים בהם סיימו במקום הראשון, אך במקביל עם שיוטים בעשירייה השנייה.
שי בובר, יו"ר איגוד השייט, אמר: "שלחנו 8 ספורטאים לעומאן לאליפות העולם לנוער של world sailing, ב-3 קטגוריות שונות ואנחנו שמחים על ההישגים. זה בהחלט מוכיח כמה ההשקעה בנוער היא חשובה. יש לנו אלופת עולם לנוער בדגם האולימפי החדש קייט פויל. ברכות חמות לשייטים ולמאמנים".
אליפות העולם בעומאן היא אליפות הנוער הגדולה ביותר בשייט. היא כוללת מספר גדול של דגמים ואליה נשלחים הגולש או הגולשת הבכירים בלבד מכל מדינה בכל דגם. עוד התחרו בתחרות: דגם לייזר רדיאל בנים- יואב כפיר, מקום 8, לייזר רדיאל בנות - כנרת דהן (36), 420 נערות - עדן גור ואסתר נגה טיאנו (9), קייט פויל נערים - יואב ברזילי (14). את השייטים ליוו המאמנים יניב מאיר (קייט), איל לוין (420) וארז אליהו (לייזר).